sydänlihastulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla alkoi neljä viikko sitten aika raju flunssa, joka kesti kaks viikkoa ja yhden lääkekuurin söin.. sen jälkeen ihan normaalisti aloin taas kuntoileen salille jne.. nyt alkoi maanantaina ihmeellinen kipu kyljessä ja rinnassa.. hengittäessä vähän syvempään sattuu ja pistää tuonne rinnan alle.. saati sit yskiminen tai haukottelu! mitä tää voi olla..? voiko mulla olla vaan joku revähdys jossain, vai onko tää jotain vakavampaa? alkoi hirvittään, että heräänköhän mä ees tästä aamulla?

kuulostaa sille, että kyseessä voisi olla lihasrevähdys rinnassa (tulee monesti kun kovasti yskii, juuri se kun rinta on kipeä ja yskiminen sattuu) tai sitten voisi olla keuhkoputkentulehdus. kannattaa mennä lääkäriin. ei tuo ainakaan sydänlihastulehdukselle kuulosta.

Vanha hyvä keino on hengittää paperipussiin aina kun tuntuu että henkeä ei saa. Kyse on mainitsemastani pintahengityksestä jolloin alitajuisesti varot kylikipua etkä hengitä kunnolla vaan liian nopeasti ja kevyesti. Hyperventiloit siis. Kokeile nyt heti.