sydänäänistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xena

Vieras
Odotamme toista lastamme ja kävimme neuvolassa eilen ja kuuntelimme ensimmäisen kerran sydänääniä. Rv 15+5.
3 vuotiaan tyttäremme sydänäänet olivat alusta asti lähellä 160. Pikkuveljeni n.120. Niinhän sanotaan, että hitaammat merkkaavat poikaa ja nopeammat tyttöä. Varmaksihan kukaan ei voi sydänäänistä sanoa, mutta onko se sitten jotain taikauskoa vai...?? uuden tulokkaan sydänäänet olivat 140-145, eli aika nopeat, mutta ennemminkin kuuntelin, miltä sydän kuulosti. Ääni oli todella voimakas ja napakka. Paljon terävämmät ja matalemmat, kuin tyttärellämme koskaan. Kiva olisi jos poika tulisi tytön kaveriksi. Kumpi tahansa, odotettu, toivottu ja rakastettu lapsi tulee olemaan.

Oletteko itse huomanneet tytön ja pojan sydämenlyönnissä/äänissä eroa?

Olitteko samoihin aikoihin kuuntelemassa sydänääniä myös tyttärenne kohdalla. Sehän tietenkin vaikuttaa myös sykkeen nopeuteen yms. monesko raskausviikko on menossa.

samalla viikolla oltiin tytön kanssa ja silloin oli 158. Kyllähän siihen sykkeeseen vaikuttaa kaikki esim. onko vauva liikkeellä vai nukkuuko yms. Ja nehän jokatapauksessa vauvan kasvaessa ja raskauden edetessä hidastuvat jonkin verran, kun sydänkin kasvaa..

Lääkäri sanoi meille että kaikilla vauvoilla, oli tyttö tai poika, syke on alussa (rv5 jälkeen) 80 mistä nousee 170 rv10 tienoille ja sieltä sitten rv20 mennessä tipahtaa 140 tienoille. Hän oli sitä mieltä että sykkeistä on turha yrittää ennustaa sukupuolta. Meidän pojalla kyllä oli koko odotuksen ajan 140 tienoilla ja sama on tälläkin masuasukilla ja jotenkin poikaa odottelen...

Minulla oli viime neuvolakäynnillä (rv 21+6) vauvan syke 140-145 ja terveydenhoitaja sanoi, että on niin normaalin sykealueen keskivaiheella, että tästä sykkeestä ei ainakaan voi yhtään päätellä, onko tyttö vai poika, jos siitä nyt joskus voi jotain päätellä :) Sama taitaa olla tilanne sinulla.

Alkuraskaudessa syke oli nopeampi, 160-165, mutta sekään ei kuulemma kerro sukupuolesta mitään. Kun kaikki ultratkin on nyt ilmeisesti käyty, niin itse olen tyytynyt siihen, että synnytyksessä sitä sitten saadaan sukupuoli selville :)

Olen ennenkin täällä tähän vastannut,että uskon luonteella,temperamentilla olevan enemmän merkitystä kuin sillä onko jalkojen välissä jotain vai ei.

ensimmäinen poika-syke 120-140
kaksoset: poika 140-160 ja tyttö 120-140
nyt kolmas raskaus ja varmasti tyttö tulossa-syke 120-140

esikoinen ja kaksosista tyttö ovat samanluonteisia,vilkkaita ja puheliaita,temperamenttisia.
kaksosista poika on ollut rauhallisempi koko ikänsä.Tästä tytöstä tulee vilkastus varmasti myös...

Ja sydänäänet muuttuu raskauden myötä,vasta loppuraskaudessa on todellinen syketaajuus.