Sydän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkaa!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hakkaa!!!

Vieras
Moi olen 12 rv:lla.
Ongelmani on että sydän pakkaa tykyttelemään ja tulee ns. selittämätön huono ja levoton olo päähän.
Välillä pulssi tuntuu olevan myös vähän sekaisin eli välillä lyö nopeampaa ja sitten hitaammin ja jättää yhden lyönnin väliin.
Lääkäri on kuullut sykkeeni niin että jää tuo lyönti väliin ja pari nopeaa heti jälkeen, ennen raskautta kylläkin.
Ja tämä kuumuus pahentaa oloa!! Olen juonout runsaasti yritän olla viileässä jne.
Onkohan muilla??
Ja oisko keinoja miten oloa vois korjata???

Kuulostaa tutulta. Itselläni on koko raskausajan ollut vaivana sydämen tykyttely ja tosi nopea pulssi. Pienikin rasitus saa toisina päivinä aikaan hengästymisen, sydämen tykyttelyn ja huonon olon. Tähän auttaa vaan lepo, jos sekään. Välillä olen koko iltayön odotellut pulssin tasaantumista, mutta se ei ole juuri laskenut. Toisina päivinä olo on jostain käsittämättömästä syystä paljon parempi. Nyt olen rv 25 ja ""vaiva"" on jatkunut melkein alusta asti. Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että tällainen kuuluu asiaan.

Joo ja mulla on muutenkin herkkä elimistö, eli sydän reagoi tosi helposti kaikkeen stressiin, väsymykseen jne... jo ennen tätä raskauttakin.
Mitenhän vaikuttaa tuohon pikkuiseen?

moi!samoin minulla ollut nopea pulssi,olen kysynyt lääkäriltä,ei vaikuta vauvaan.Samoin minä reagoin herkästi kaikkeen mahdolliseen..:)vauva ottaa happensa verestä ja sillä on oma hengitys,joten sinun hengitys/pulssi ei vaikuta siihen mitenkään.ja sit jos ei oikeesti sais kunnolla happea,niin silloin pyörtyis.Ole huoleti!!Tsemppiä odotukseen!!rv 38