Sydän meinaa rikkoutua kun joudun eroon lapsista (olenko normaali?)

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Tuntuu hurjalle, mutta siis tässä parin vkon päästä kaverilla on polttarit ja joudun sinä päivänä eroon pienokaisistani.. Tuntuu ihan kamalalle jo nyt... :'( Kauhea huoli ja ikävä jo valmiiksi. Niin ja MIES jää niitä hoitamaan ja varmasti kaikki menee hyvin. Mutta.. Ihan kamalaa, tuntuu etten ole valmis erilleen tuosta pienimmäisestä (2kk). Mutta kun on aivan pakko.

Ja siitä tuleekin kamala ajatus, että joskus on lähdettävä takaisin työelämään. Olen reilun 2 vuotta nyt ollut kotona ja oli puhetta, että jos ensi kevättalvella-kesänä lähtisin töissä pistäytymään.. Niin sekin hirvittää. Miehen mielestä minä tarvitsen "lomaa" täältä kotoa ja ois hyvä mennä töihin, mutta mie ajattelen että menetän sen ajan, mitä töissä käyn lasteni kanssa olemisajasta. Kerran täällä eletään ja lapset on pieniä, kohta ne on jo isoja.. Ja sydän meinaa mennä ihan rikki siitä ajatuksesta, että mie menisin töihin.. :'(

:hug: nuo on vaikeita asioita aina mietiskellä... mutta mitä enempi sie mietiskelet, sitä enempi alkaa ahistamaan.

ja ihan normaali tuo ajattelu on.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
:hug: nuo on vaikeita asioita aina mietiskellä... mutta mitä enempi sie mietiskelet, sitä enempi alkaa ahistamaan.

ja ihan normaali tuo ajattelu on.

Mie oon aatellu, että onkohan tämä joku läheisriippuvuuden oire tai merkki.. Ja meinasin kaverin polttareiden välissä käydä kotona lypsämässä/imettämässä ja katsomassa lapsia... :ashamed: (olen siellä selvinpäin siis)

juu voihan sitä noinkin sanoa...
ite ollu kotona "vasta" 4 vuotta melkein ; D
työhön ei oo kiiretä kun firmakin loppu ja anto siten kenkää vime syksynä!
muutenki aattelin olla kolmivuotiaaksi kotona molempien kanssa...no toinen on jo yli mutta pienempi vasta vuoden joten kotona olo jatkuu.
jos lapsia ei tuu enempää tai siis meillä ne "tehdään varta vasten"( muuten noi ehkäsyhärvelit ainakin pitäs niiden tulon estää) niin sitten haen töihin.
tuossa juurikin aattelin että onpa tyhmä aika mennä töihin kun kuopus täyttää toukokuussa parin vuoden perästä siis ,niin esikko menee eskariin ja on siel puolta päivää..joutuu siis kuitenki tarhapaikan hakeen sille!!
ja sit ekaluokalle vuoden päästä ja aion sillonki tehdä vaan puolta päivää tmv että oon kotona kun tulee koulusta joten mahtaa se mun uus tuleva työnantaja tykätä hyvää...
mut saa ny nähä tiedä vaikka olisin vielä toisetki 4v kotona!
välillä aivot kaipais muita haasteita mutta tottahan se on että noi on pieniä vaan kerran eläissään!!

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
juu voihan sitä noinkin sanoa...
ite ollu kotona "vasta" 4 vuotta melkein ; D
työhön ei oo kiiretä kun firmakin loppu ja anto siten kenkää vime syksynä!
muutenki aattelin olla kolmivuotiaaksi kotona molempien kanssa...no toinen on jo yli mutta pienempi vasta vuoden joten kotona olo jatkuu.
jos lapsia ei tuu enempää tai siis meillä ne "tehdään varta vasten"( muuten noi ehkäsyhärvelit ainakin pitäs niiden tulon estää) niin sitten haen töihin.
tuossa juurikin aattelin että onpa tyhmä aika mennä töihin kun kuopus täyttää toukokuussa parin vuoden perästä siis ,niin esikko menee eskariin ja on siel puolta päivää..joutuu siis kuitenki tarhapaikan hakeen sille!!
ja sit ekaluokalle vuoden päästä ja aion sillonki tehdä vaan puolta päivää tmv että oon kotona kun tulee koulusta joten mahtaa se mun uus tuleva työnantaja tykätä hyvää...
mut saa ny nähä tiedä vaikka olisin vielä toisetki 4v kotona!
välillä aivot kaipais muita haasteita mutta tottahan se on että noi on pieniä vaan kerran eläissään!!

Meillä on haaveissa lisää lapsia, ei ehkä ihan vielä, mutta sitten kun Luoja niitä meille taas ehkä suo. Imetys on nyt ehkäisynä ja on toistaiseksi toiminut, kun ei menkkarit vielä pyöri..

Normaaleja tuntemuksia, itse aion palata työelämään kun tytär täyttää vuoden päästä syksyllä kolme, ja jo nyt hirvittää..;). Ja ennen kun sain omia lapsia, ihmettelin kun muut äidit tuskaili samojen ajatusten kanssa, niin se mieli muuttuu. Muista vain, että lapset ovat hyvässä hoidossa ja pääset pian heidän seuraansa sieltä polttareista. Päivä poissa kotoa voi olla jopa virkistävää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, olet ihan pöljä :) Kyllä te kaikki hengissä selviätte!

Sehän se onkin. Harvemmin salama kahta kertaa samaan paikkaan lyö. Mutta sekin on vielä rasitteena, että kun on kerran mies kuollut perheestä, niin sitä "pelkää" tavallaan aina että josko joku lapsista/mies tai itse vaikka sairastuu/kuolee tms.. niin haluaisi nauttia kaiken mahdollisen ajan noiden kanssa olemisesta. :/

ehkä mie olen sitten epänormaali äiti mut ei mulla vaan oo vaikeuksia lähteä iltaa viettämään. pikkasen oli tippa linssissä kun poika alotti päiväkodin ja soittelin ekan viikon perään ja kyselin miten menee, mut mun mielestä jos ei kykene yhtä iltaa irtautumaan niin jonkinlainen riippuvuus ehkä tullut jo.....

huono äiti olen, jees jees :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehkä mie olen sitten epänormaali äiti mut ei mulla vaan oo vaikeuksia lähteä iltaa viettämään. pikkasen oli tippa linssissä kun poika alotti päiväkodin ja soittelin ekan viikon perään ja kyselin miten menee, mut mun mielestä jos ei kykene yhtä iltaa irtautumaan niin jonkinlainen riippuvuus ehkä tullut jo.....

huono äiti olen, jees jees :D

:ashamed: Mulla esikoisen päiväkotiura alkoi 1v8kk iässä, kun isänsä kuoli.. Niin mie soitin päiväkotiin hänen 1v8kk-4 ikävuoden välisenä aikana lähes joka päivä kesken työpäivän ja kyselin, että miten on mennyt.. :ashamed: Tuntui niin hurjalle ne 9 tunnin hoitopäivät.

Yhteistyössä