sydän lyö miten sattuu, normaaliako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olen raskaana 16.viikolla ja aina on alkuaikoina ollut ihan raskausoireena että sydän lyö silloin tällöin vähän ylikierroksia. nyt tätä ihmeellistä jumputusta on jatkunut parin viikon ajan, etenkin iltaisin. saattaa mennä parikin tuntia että lähes koko ajan lyö ylikierroksia. uskallanko ajatella että tämä on vain oire raskaudesta vai voisko olla jostain muusta tämä oire?!

ai rytmihäiriöitäkö?Mulla tuli sellaisia ihan yllättäen 25v. stressin seurauksena ja jännittäminen kun ei tiennyt mitä oli niin lisäsivät niitä.On mulla tietty ennenkin ollut elämässä stressiä,mutta niin vain kerran alkoi oireilee.Lääkärissä kävin ja selvisi,jäi pois kun lakkasin murehtimasta.Kahvi pahensi asiaa,samoin mielenliikutukset...

en tiedä onko nämä rytmihäiriöitä, vois vaikka ollakin. ei ole mitään kipua eikä mitään mutta se tunne että sydän pakahtuu, on aika rasittava. ehkäpä olen sitten stressaantunut tai jotain. mistä se kotiäiti stressaisi :D ? totta puhuen tällä hetkellä olen todella tyytyväinen elämään ja elän tasapainoista elämää kahden lapsen kotiäitinä ja ihanan miehen vaimona. en tiiä mistä nämä johtuu...5v tänään sanoi että äiti, ethän sä saa koskaan kuolla, ja just mulla oli tätä tunnetta olllut jo pitkään siinä, tuli vähän että mitä, mitä ihmettä puhut...

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on:
neuvolasta oon kysynyt ihan ja tää on totta. Ei siis vaarallista, mutta aika epämiellyttävää! Lepo sinulle, ja hyvää odotusta.

kiitos!! jatkuiko sinulla kuin pitkään tuota? aikaisemmissa raskauksissa minulla on jäänyt 12viikon tietämillä pois tuo, siksi tämä ihmettely ja "hätäily"

jos kestää pari tuntiakin ja pulssi on kovin kiivas, niin suosittelisin kyllä et menisit lääkäriin.. oletko koittanut pidättää hengitystä? mulla menee usein sillai ohi ja lepäämällä.. Mut mun mielestä se oli niin et jos äidin syke nousee kovasti niin se laskee taas lapsen sykettä, voin olla väärässäkin..

Mie en oo ees raskaana ja nyt vähälle aikaa on useemman kerran tullut semmoinen ahdistustunne, niinkuin ei sais henkeä, ja tuntuu ettei sydän lyö ollenkaan. Pelottavaa.
Voiko tuo siis johtua stressistä?

PS:Pahoittelut että tungen samaan ketjuun.

Mä olen kärsinyt molempien lapsien raskausaikana siitä että sydän lyö tuhatta ja sataa vaikka istut vain. Kaiken maailman kokeita tehtiin mutta kertaakaan ei ole mitään löytynyt. Esikoisen kohdalla oireet alkoi n. puolessa välissä raskautta ja kakkosella heti, en ollut vielä edes raskaustestiä tehnyt. Ja molemmilla kerroilla oireet on loppunut synnytykseen. Todella ärsyttävä vaiva.

Yhteistyössä