Sydän hakkaa oudosti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Odottaja"

Vieras
Olen raskaana rv 21+6. Alkuraskaudessa en voinut juoda lainkaan kahvia pahoinvoinnin vuoksi. Kun olo on nyt kuukauden verran ollut parempi, olen juonut aamukahvin (maks. 1- 1,5 dl). Olen huomannut kuitenkin, että n. 10 kahvin juonnin jälkeen on sydän alkanut tykyttämään. No, jätin aamukahvin pois ja oon parina päivänä juonut lounaan yhteydessä, mutta sama homma.

Onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa? Ennen raskautta join kahvia 2-3 mukillista ilman mitään sydämen tykytyksiä.

Mulla on ollut pienestä asti rytmihäiriöitä. Pienenä enemmän ja aikuisiällä vähemmän.
Kuitenkin aina, jokaisessa raskaudessa nuo on tulleet takaisin. Tykytyksiä saattaa olla päivittäin, joskus voi olla parinkin päivän taukoa. Kahvia juon normaalisti, raskausaikana ei maistu. Joten en yhdistä tykytyksiä kahviinkaan.

Välillä tykytykset on tosiaan niin kovia, että joutuu ihan pysähtymään ja hengittämään syvään, kun tuntuu että sydän pumppailee ittensä kohta ulos rintakehästä.
Kohtaus menee kuitenkin nopeasti ohi, n. 15-30sec.

Mulla oli tota samaa ongelmaa molempien raskauksien aikana. Viattomaksi lääkäri sanoi, mut otettiin ekg-jossa ei tietty muljahteluita näkynyt just silloin. Hyvin meni kaikki kuitenkin, jätä kofeiini pois.

[QUOTE="pistepirkko";28048329]Mulla oli tota samaa ongelmaa molempien raskauksien aikana. Viattomaksi lääkäri sanoi, mut otettiin ekg-jossa ei tietty muljahteluita näkynyt just silloin. Hyvin meni kaikki kuitenkin, jätä kofeiini pois.[/QUOTE]

Niin ja itsekkin kävin tytön odotus aikana ekg:ssä, kun samaa ongelmaa oli. Kuitenkaan ei mitään näkynyt, joten mitään sille ei tehtykkään.

Mulla todettiin raskausaikana kilpirauhasen liikatoiminta, jonka oireena on korkea syke, tykytys. Tosin on ihan normaalia, että raskausaikana leposyke kohoaa. Mulla se leposyke huiteli 125:ssa, mutta lääkityksellä saatiin kilpirauhasasiat ja syke kuntoon.

[QUOTE="nanna84";28048364]Mulla todettiin raskausaikana kilpirauhasen liikatoiminta, jonka oireena on korkea syke, tykytys. Tosin on ihan normaalia, että raskausaikana leposyke kohoaa. Mulla se leposyke huiteli 125:ssa, mutta lääkityksellä saatiin kilpirauhasasiat ja syke kuntoon.[/QUOTE]

Musta tuntuu, että mulla on muutenkin syke tosi korkealla koko ajan. Täytyypä ottaa asia esiin neuvolassa maanantaina varmuuden vuoksi.

Mulla on ollut sydämen tykytystä molemmissa raskauksissa. Se on monesti käsittääkseni ihan normaali raskausoire. Varsinkin levossa sydän tykytti minulla kovasti. Tuskin mitään hätää :)

Yhteistyössä