Sydämen muljahtelut raskaana, mistä kikkulista voi johtua?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhauttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhauttaa

Vieras
Menee hermot tän vaivan kanssa. Syön väliin Propralia, mut ei sekään oikein auta. Tätä on ollut jo 10v aina raskaanaollessa ja kai olisin jo kuollut, jos vakavaa olisi, sydän on ultrattu joskus, ei löydetty vikoja...mistä peestä tämä johtuu?? Kalium on yksi, mikä voi tehdä, mutta sekin arvo minulla on täsmälleen keskiarvossa tälläkin hetkellä, että tuskin siitäkään...raivostuttava vaiva!!!! Joskus vetää sutia niin, et päähän tulee kamala paine ja silloin tuntuu, että noutaja saapuu justiinsa, mut tässä vielä ollaan...MUITA?!?

ps. vasemmalla kyljellä en voi nukkua ollenkaan, jostain syystä muljuaminen siinä asennossa triplaantuu...oikea kylki siis ainoa asento näin raskaana ja oikea olkapää onkin koetukselle, monet tulehdukset ollut siinä sitten...

Mulla oli sama juttu. Sydänlääkäri sanoi, että verimäärä on niin paljon suurempi ja teettää sydämelle extratöitä kierrättää se määrä, että joilleki tulee sit niitä muljahteluita herkemmin.

Mullakin kesti pari viikkoa raskauden puolessa välissä ja juoksin kaikenmaailman ekg:eet läpi,ei kuulemma lääkärin mukaan mitenkään harvinaista raskaudenaikaiset rytmihäiriöt.Inhottavan tuntuisia ja ei sikiölle/äitille vaarallisia eli koitettava vaan kestää jotenkin:Tsemppiä sinne kyllä ne ajan kans helpottaa:DD

mulla auttoi MERISUOLARAKEET lääkkeenomaisesti veden kanssa nieltynä. tavalliset suolaiset ruuat ei auttanut... ja lisäksi otan reilusti mankkua. kaliumi-arvot oli kohdillaan, mutta noi NATRIUM-arvot oli päin pyllyä. en olis uskonut. aloin sit ottamaan 2-3 krt päiväs veden kanssa isoja merisuolarakeita, ja johan helppas muljahtelut. mulla niitä on ollu jo useampi vuosi, mutta paheni kun tuli IVF-hoidon seurauksena hyperstimulaatio. sillä selvis se, että oon saanut LIIAN VÄHÄN SUOLAA; kaliumia ja magnesiumia olen ottanut lisinä mut ei oo auttanut.

Kokeile magnesiumia -tosin ei mulla vaikuttanut. Mulla oli tuo vaiva heti synnytyksen jälkeen (ei siis raskauden aikana) ja kerrottiin johtuvan elimistön stressitilasta. Meni aikaa myöten levon kautta ohi.

Täällä myös kärsitään muljahteluista, yksi syy mulla siihen on kilpirauhasen vajaatoiminta ja stressi myös vaikuttaa!Ekg:ssä oon käynyt monta kertaa, eilen viimeks...Lääkärin mukaan vaarattomia mutta todella epämielyttäviä, niihin ois jotkut lääkkeetkin, mut mulla ei suositellu matalan verenpaineen vuoksi, koska laskevat niitä entisestään!Mulla myös tota närästystä ja se kuulemma lisää sydäntuntemuksia!

ja nuo muljahtelut voi myös johtua yläselän jumeista!! siellä voi olla jotain hermoja lihasten välissä jumissa, jotka sit vaikuttaa sydämeen - näin ainakin mulla. ja osittain tuo suolatasapaino liittyy myös niihin lihasjumeihin. mutta siis mulla on auttanut hieronnat sekä nikamamanipulaatiot - oma mieheni tekee niitä, ja se todella auttaa. mulla on monena iltana aiemmin ollut niin kauheita muljahteluja, etten oo nukkumaan pystynyt ja sitten olen lopulta noussut sängystä ja mies on laittanut paikat kuntoon - ja olo on todella helpottanut. ja tämä on tosi. hänellä käy myös muita muljahtelun uhreja, joille hoito auttaa. :)

Täällä yksi samantyyppisestä vaivasta kärsivä/kärsinyt! :wave:

Mulla on sydämessä sivuääni, mutta se on kuulemma vaaraton.

Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
ja nuo muljahtelut voi myös johtua yläselän jumeista!! siellä voi olla jotain hermoja lihasten välissä jumissa, jotka sit vaikuttaa sydämmeen - näin ainakin mulla. ja osittain tuo suolatasapaino liittyy myös niihin lihasjumeihin. mutta siis mulla on auttanut hieronnat sekä nikamamanipulaatiot - oma mieheni tekee niitä, ja se todella auttaa. mulla on monena iltana aiemmin ollut niin kauheita muljahteluja, etten oo nukkumaan pystynyt ja sitten olen lopulta noussut sängystä ja mies on laittanut paikat kuntoon - ja olo on todella helpottanut. ja tämä on tosi. hänellä käy myös muita muljahtelun uhreja, joille hoito auttaa. :)

Tämä on muuten aivan totta!Mulla monesti alkaa sydän muljahtelemaan kun niskat ja hartiat on pahasti jumissa.Todella ärsyttävä vaiva.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Mulla on sydämessä sivuääni, mutta se on kuulemma vaaraton.

ja mulla ultralla todettu joku _pieni_ vuoto jossain läpässä, mutta sillä ei kuulemma oo mitään merkitystä. joten asia jäi taas niin...
meikä on jopa masennuslääkkeitä syönyt tähän vaivaan, ja pään sisällä ne monet sanoo sen olevan.. ARGH!!!!
ja niistä sydänlääkkeistä ei kyllä ollut hyötyä. verenpaineet mulla on 65/95...

Yhteistyössä