Sydämen muljahtelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syrän sentään..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syrän sentään..

Vieras
Onko kellään sellaisia sydämen muljahteluita. Onko ne vaarallisia? :/ Itsellä viime aikoina tullut tuollainen vaiva, en tiedä sitten voiko se tehdä sen, että minulla on hartiat, rintalihakset ja yläselkä ihan jumissa? Ja ressiä tahtoo olla...

Mulla on ollut rytmihiriöitä lapsesta asti. Aika yleinen vaivahan se on. Joskus on kausia kun on enemmän ja joskus vaiva on pitkään pois. Stressi vaikuttaa.

Mulla oli kakkosta odottaessa alkuraskaudessa muljahduksia.
Kävin sydänfilmissäkin sen vuoksi.
Minun sydämestä on havaittu sivuääni, mutta se diagnoosi tehtiin ennen raskautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vaarattomia ovat ja johtuvat stressistä ja lihasjumeista. Mulla yletön kahvin kittaus saa aikaan sydämessä muljahtelua.

Olen huomannut, että kahvin juonnin jälkeen sydän muljahtelee vielä useemmin... Jos luopuis koko kaffesta! :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Mulla on ollut rytmihiriöitä lapsesta asti. Aika yleinen vaivahan se on. Joskus on kausia kun on enemmän ja joskus vaiva on pitkään pois. Stressi vaikuttaa.

Onko sinulta tutkittu niitä?
Ei. Olen varmaan joskus maininnut lääkärissä mutta ei ne edes huolestuta mua. Sukulaisillakin melkein kaikilla muljuu sydän. Ollaan niin kovia murehtimaan ja stressaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
tosi yleisiä. Mulla kilpirauhanen oireilee noin. Mut siis yleisiä muutenkin. Miehellä kahvi tekee tuota.

Nuo kilpirauhaset mä haluaisinkin selvittää... väsynyt olen ja muutenkin jotenkin niin nuutunut, ja paino noussut viime aikoina :(

Vaarattomia ovat ja johtuvat stressistä ja lihasjumeista. Mulla yletön kahvin kittaus saa aikaan sydämessä muljahtelua.

Olen huomannut, että kahvin juonnin jälkeen sydän muljahtelee vielä useemmin... Jos luopuis koko kaffesta! :/

Mulla kans kahvi aiheuttaa ilkeitä muljahteluja joskus ja tykytystä... Ja ku oon sellanen ressierkki, niin stressistä ainakin tulee ja jos ei saa nukuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:

Mulla kans kahvi aiheuttaa ilkeitä muljahteluja joskus ja tykytystä... Ja ku oon sellanen ressierkki, niin stressistä ainakin tulee ja jos ei saa nukuttua.

ressi se taitaa minullakin osatekijänä olla! Pitäis osata vissiin rentoutua... Ja jos menis sinne hierojalle kans. :)

Hei ap!

Kannattaa käydä lääkärissä. Yleissääntönä voisi pitää, että jos muljahtelut tapahtuvat levossa, ja poistuvat siis rasituksessa, ne ovat luultavimmin vaarattomia.

Jos taas muljahtelut tapahtuvat rasituksessa, voivat ne olla vaarallisia.

Kahvi, alkoholi ja stressi voivat aiheuttaa tuota.

Jos sydänfilmisi näyttää normaalilta, voit saada beetasalpaajia noihin muljahteluihin. Itse siis olen käynyt lekurissa saman asian takia. Tosin en ole koskaan syönyt beetasalpaajiani...

Yleisiä ovat ja valtaosa täysin vaarattomia, mutta TÄYTYY käydä lääkärissä, jotta voidaan varmuudella sanoa, että ovat vaarattomia/ tarvittaessa hoitaa.
Täällä ei voi kukaan vastata että hei, sun rytmärit on ihan vaarattomia, kun mullakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei ap!

Kannattaa käydä lääkärissä. Yleissääntönä voisi pitää, että jos muljahtelut tapahtuvat levossa, ja poistuvat siis rasituksessa, ne ovat luultavimmin vaarattomia.

Jos taas muljahtelut tapahtuvat rasituksessa, voivat ne olla vaarallisia.

Kahvi, alkoholi ja stressi voivat aiheuttaa tuota.

Jos sydänfilmisi näyttää normaalilta, voit saada beetasalpaajia noihin muljahteluihin. Itse siis olen käynyt lekurissa saman asian takia. Tosin en ole koskaan syönyt beetasalpaajiani...

Muljahtelut tulee kun rauhoitun yhteen kohti, kuten tässä istuissani.
Mut puhumpa lääkärille kunhan käyn tuolla tk:ssa :)

Kuulostaa siis vaarattomalta, mutta kannattaa silti käydä näyttämässä, koska kukaan palstalainen ei sitä sydänfilmiä voi tietenkään kotikoneeltaan käsin nähdä. :) Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuulostaa siis vaarattomalta, mutta kannattaa silti käydä näyttämässä, koska kukaan palstalainen ei sitä sydänfilmiä voi tietenkään kotikoneeltaan käsin nähdä. :) Tsemppiä!

Taidan heti huomenna soittaa ajan :/ Ressiä vielä pukkaa tästäkin kaiken hyvän lisäksi, ei hyvä :(
Mut kiitos tsempeistä! =)

Yhteistyössä