Puuh... kärtty-kalle nukahti vihdoin mun rinnan päälle masulteen. Ei siinä mennyt kuin tunti sängyssä makoillen, ennenkuin uskalsin nostaa sen pinnikseen. Nyt täytyy toivoa, että hetken ehdin istua ja juoda kahvit, jotka keitin yli 3h sitten... |O
Mun tekis mieli jättää noi rela-tipat pois, josko noi pojun ilmavaivat helpottais... Pelottaa vaan, että sit se ummetus tulee takas. Ja se on ihan kamalaa! Sydäntä särkee katsoa kun toinen ähkii ja itkee naama punasena ja vääntää kroppaa minkä kerkee... Ja mitään ei saa ulos. Pari kertaa jouduttiin silloin kuumemittarilla tyhjään perää... SE oli kamalaa touhua, kerran lens jopa lattialle ja miehen paidalle kun hanat aukes! Mut se kyl helpotti pojun oloa... Ja mulla tuli pissat housuun kun nauroin niin paljon. Onneks toi pidätyskyky on alkanu jo parantuun kun tikit sulanu ja paikat alkanu eheytyyn
D-vitamiinitipat alotetaan 2 viikon iässä, ja ne saa neuvolasta. Ainakin täällä TRE! Rela-tipoista ei tietoo...
Mä oon tosi huonosti nykyään saanu pumpattua
rintamaitoo,
pelkään tosi paljon, et se loppuu! Tai sit poju vaan syö sitä niin helkkaristi? Mut luulis silloin maidontuotannonkin lisääntyvän??? Täytyy vähän neuvolassa keskustella siitä... Mä oon ny välillä tehny niin, että joka toisen syönnin annan rinnalta ja joka toisen pullosta, kun eilen esim. kaks peräkkäistä syöttöä tissiltä, väliä n. 1,5h ja toisella syötöllä maito loppui kesken! Ja poju karjui tissillä lisää... piti sit Tuttelia antaa viel 40ml... Viime syötön just annoin pullosta, ja pumppasin tissit kevyesti... 60ml, ja sit lopetin.
Pullosta kun poju vetää, n. 80-100ml kerta, se yleensä huutaa seuraavan kerran vasta 3h kuluttua lisää, riippuu onko aktiivinen vai nukkuuko.. Sit ku miettii, et 45min tissillä ja huutaa seuraavan kerran nälissään jo tunnin kuluttua. Ei sieltä vissiin paljoo heru?? :'( :'( :'(
itkettää ihan joka kerta kun joutuu Tuttelia sille antaan... Miettii, että aluks mulla tuli maitoo niin hyvin, et lakanat yöllä märkänä, ja jääkaapissa aina pumpattuu maitoo... Nyt siellä ei riitä ikinä ees kahteen pullosyöttöön, hyvä jos yhteen...
Sit sekottelen sitä aina Tutteliin,...
Nyt loppu taas imetys-valitus.
Usvatähti: Meillä ei oo ollu kokoajan mitään harsoo tms. kun ollaan oltu vaunuilemassa, varsinkin kun on ollu näin hyvät ilmat, oon vetäny kuomun alas et poju saa aurinkoo ja raitista ilmaa! Toki riippuu missä kävelee; vilkkaan tien vieressä oon vetäny hyttysverhon alas (vaunuissa "vakiona" vetoketjun takana kuomussa] ettei mitää roskaa lennä tieltä. Mut mettässä lenkkipolulla aina kuomu alhaalla.
Sit kaupassa oon toki pitäny sen hyyttysverhon, ja vielä harson siihen päälle: en haluu mitään aivasteluja tms lentävän pojun päälle!. Harson oon kiinnittäny kuomuun isoilla pyykkipojilla. Sitä käytetty myös turvakaukalon kuomussa kaupassa.
Anrika, laitas Usvatähdelle yksäriä niin pääset FB-porukkaan... Eli siis vaik oma nimes, tai maili, ni hää voi kutsua sinut siihen ryhmään sit! Se on salattu jengi meinaan
Meilläkin oli silmätulehdus... Meni varmaan viikon verran, et tipat tehos, ja sit viel jatkettiin pari päivää ku parani... Oothan putsannu silmiä joka päivä? Me putsattiin sitä tulehtunutta ja pahasti rähmivää silmää monta kertaa päivässä... Ja nykyäänkin yritän putsaa silmät pari krt päivässä, aina yksittäisellä vanulapulla per-silmä... Nyt on tosi hyvässä kunnossa!
Meillä on
nimenantojuhlat reilun viikon päästä... Vähän jänskää, et miten ne menee, ja mitä helkkarii siel pitäs ees tehä!?? Mitä ohjelmaa?
Onko täällä muita kirkkoon kuulumattomia? Oon aatellu kehystää pojusta kuvan, ja laittaa siihen sit nimen ja syntymäpäivän... Mut miten sit se "seremonia", ja kummien osuus? mä oon ihan hukassa ton kans! :saint: Kai mä pidän jonku tyhmän puheen ja jonku hokkus-pokkus-paljastuksen nimestä... ja ainaki toinen kummi varmaan pitää jonku puheen, ja antaa "kummilupauksen", ainaki häneltä näin kyselin. Voivoi kun oon niin huono mitään virallista edes järkkäämään. Kai se pitää sit olla jotenki epävirallista sit.
Toisaalta, se voi olla mitä vaan, kun miettii meidän häätempaustakin
Ainakin pojulle on musta kaulus-body ja mustat vakosamettihousut, ja punanen kravatti. Myös isukille on musta kauluspaita ja punanen kravatti., Ajateltiin myös kummisedän laittaa samanmoiset. Tulis hauska kuva meidän Lapin miehistä ja pikku puoli-Lappalaisesta
Nyt jos raikastais vähän omaa ulkonäköö, vielä kun poju nukkuu. Ajattelin herran ruokailun jälkeen lähtee vaunuileen ja käydä kirppiksellä!