**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Marraskuussa

Ja sit sikainfluenssaan eilen kävästii koko porukalla lääkärillä joka totesi ilman testejä et selkeesti olis sikalunssaa, musta tosin noi ei sais sanoo ellei asiaa tutkita testein, mutta oireet ilmeisen selkät. Ihte pahimmas kunnossa. Hetken jaksan pysyä pystyssä ja nyt jaksan jo hetken vauvaakin pitää sylissä ja nostaa ilmaan, mut viel eilen ja toissapäivänä en pystyssä pysynyt ja mies nosti aina vauvan rinnalle. Olo siis tosi heikko. Kaikil muil ny korkea kuume, mut luojan kiitos ei vauvalla, nii rukoilen ja toivon et sil meniskin pelkäl tuol yskimisellä ohi ja ettei oireet sil pahentuisi. Pelottaa pirusti miten lapset selvii ja vauva, vaikka lääkäri kyl oli sitä mieltä et mä ihte olen ainut joka lääkityksen tarpeessa, mut liian myöhään tajusin lähtä hakemaan, eli en saanu. Yskä järkyttävä ja samoin nivelkipu ja päänsärky. Oksettaa ja huimaus ja pyörrytys tosiaan ollut myös toisella isommista lapsista, toisel vähä lievemmät oireet. Eipä oltu varauduttu tähän ja jääkaappi tyhjenee mut täl hetkellä ei oo musta eikä miehestä kauppaan eikä muutenkaa tahdo lähtä tartutteleen...lähtee siis kaiveleen kaurahiutaleita yms. kaapista ja koittaa tehdä siit evään porukalle ennen ku voimat loppuu taas.
 
ElämänIlo3 Paranemisia koko porukalle! :hug: :flower: :flower: :flower:

esmeralda- Joo, mentiin naimisiin kesällä salaa, joten kaverit haluu järkkää mulle nyt polttarit :heart:

Olipa ihana päästä eilen kampaajalle... Kyl on uudestisyntynyt olo!!! Suosittelen! Ens viikolla vielä ripset ja kulmat kuntoon... niin tää täti on taas ihmismäinen olento! :LOL:

Mä ostelin tossa taannoin Vilille niitä Tutan 50v-malliston vaatteita. Ja tänään pistin ne 62cm pöksyt jalkaan... Voi herranen aika, kuin laihoille ne on tarkotettu!!????? Paksu vyötärökuminauha ja muutenkin kapeen malliset. Ja kun Vili ei ees oo mikään pullukka, melko hoikka poika! Meinaan meillä on vieläkin käytössä jotain 56cm pöksyjä kun mahtuu ihan hyvin... Ihmettelen. Noh, täytyy purkaa, ottaa kuminauha veke ja ommella vyötärö uusiks. Ne on vaan niin södet pöksyt; ruskeeta froteeta, trumpettilahkeilla :heart:

Nyt menoks, ukko määkii masullaan tuossa lattialla... Pitäs varmaan avittaa ympäri ja pitää seuraa :)

Vaihdoin profiilikuvan, siinä minä ja Vili eiliseltä.

Roona&Vili
 
Hei vaan kaikille!
Eilen ehdin jo vihdoin ja viimein lukemaan pinon ja tänään näyttää siltä, että ainakin jotakin ehdin naputellakin.. :)

Mulle iski reilu viikko sitten rintatulehdus kera korkean kuumeen ja neljä päivää siinä hurahti maatessa, juuri vauvan jaksoin hoitaa. Tietysti vielä mielessä koko ajan ristiäiset, jotka oli lauantaina ja olis pitäny niitä varten väsätä kaikenlaista. Onneksi äiti ja anoppi tulivat sitten apuihin.. :) Antibioottikuuri loppui eilen ja imetys jatkuu onneksi edelleen. Ihan järkky "tauti" oli, rinnan lisäksi kolotti hartioita ja selkää ja tulehdus pitkittyi varmaan senkin takia etten heti tajunnut sen olevan rintatulehdusta, kun muita paikkojankin kolotti. Flunssaoireita ei muuten ollut, joten possunuhalta on ainakin toistaiseksi vältytty.

Pikkuherra sai siis lauantaina nimekseen Otto Aapo Oliver. :heart: Täytekakun koristelin sinisestä marsipaanista tehdyillä pienillä jalkapohjankuvilla ja kakun päällä oli lisäksi pieni auto, jonka kyljessä lukee Otto. :D Iloinen olen etenkin siitä, että mieheni mummo 87v. jaksoi vielä osallistua juhlaan ja hän oli todella liikuttunut koko tilaisuuden ajan.

Täälä on masuvaivat helpottaneet melkolailla, kiitos Rela-tippojen. Ei ottanut mun antibioottikuurikaan Oton vatsaan, kun on saanut Relatippoja muutenkin. Eilen oltiin 6vk-neuvolassa. Otolla painoa 5140g ja pituutta 55,5cm. 3 viikon vanhana painoi 4240g, kun terv.hoitaja kävi kotikäynnillä. Meillä ei ole 1kk neuvolaa ollenkaan. Th käy kotikäynnillä 2-3 kertaa ja eka neuvola on 6 vkon ikäisenä. Seuraava käynti sitten 2kk:n iässä ja Otto saa rotavirusrokotteen silloin. Muistelin, että ainakin Roona kirjoitti siitä tulleen Vilille masuvaivoja.. Kauanko ne kesti? Ja miten ilmeni? Tietää vähän varautua..

Yhtään en muista mitä kaikkea ajattelin kommentoida.. :kieh: Mä luulin, että tää dementia helpottaa raskausaan jälkeen, mutta sehän näyttää vaan pahenevan.. :LOL:

Taidan hyödyntää Oton päikkäreitä syömällä ja pyykkikonekin pitäis laittaa laulamaan.. TAAS! :kieh:

Micade ja Otto 6vkoa ja 3pvää.
 
Hellou!

Kauniita nimiä ovat lapset saaneet, meillä ristiäiset vasta 28.päivä. Nimeä vielä mietitään ;)

Täälläkin jonkin verran panikoidaan tota possunuhaa, mutta kyllä mä oon sitä mieltä että sitä asiaa on liioteltu. Kyllä joka vuosi tavalliseen flunssaan kuolee huonokuntoisia esim. vanhuksia. Mutta kyllä todella toivon että ei meijän pikkuneiti sitä saa, hirveetä kattoa kun pieni on kipeä.

Me oltiin neidin kanssa sillon kun hän oli kaksiviikkonen sairaalassa, neidillä oli rakkulaihottuma (pemfigus). Onneks sillon "päästiin" vähällä, mutta oli se silti kamalaa katsoa kun neidillä oli tippa kädessä ja muutekin huomas että oli kipuja .

Ootteko kokeilleet vauvahierontaa?? mä lainasin kirjastosta muutaman kirjan ja eilen illalla hieroin. Hyvin kyllä rauhoittui ja näytti tykkäävän :)

Täällä edelleen odotellaan ekaa hymyä. On se ihmeellistä että osa on saanut sen jo 2 vk lapselta :) Niin ne lapset kehittyy eritahtiin..

Hipuli 5vko ja 6pvää..
 
hipuli mä oon tehnyt vauvahierontaa pojalle, alotin kun hän oli viikon ikäinen ja meillä se on jokailtainen rutiini. öljyä kuluu siis paljon ;) nauttii kovasti ja katsoo mua silmiin koko hieronnan ajan nykyään, paitsi tietysti masulla ollessaan. laulan aina läpi hieronnan ja mukavaa on!

käytiin jäbän kanssa tänään valokuvauttamassa häntä. hienosti meni ja kuvista tuli hyviä. taisi olla rankkaa olla mallina sillä raukka nukahteli kuvausten välissä =)

elämänilo voi toivottavasti kaikki paranette pian!

kerttuneiti ja Ville kohta 2kk
 
Micade: Joo, meillä tuli sellainen ripulin tapainen siitä Rotateqistä... Eli samana päivänä kun saatiin se rokote, jätkä paskoi monta kertaa ihan mielettömät ribulit vaippaan... Ja sen kyllä haistoikin! Hyh :x Viikon verran siitä jatkui vielä sellainen pieni masu-ja kakkaoireilu, ja Vili oli tosi kiukkunen - vaikka normaalisti ei kätise mistään turhasta. Mut eipä sit mitään sen kummempaa. Se vaan otti päähän, kun pelotti et jos sse pahenee... eikä tienny että loppuuko ollenkaan. Mut tosiaan, viikon päästä jo helpotti.

Eilen taas oli kyllä ihana seurata, kun Vili osas ottaa ihan ite käteen unihiirensä. Eli siis mä heiluttelin sitä hiirulaista siinä sen edessä, ja sit pieni käsi huito hiirtä kohti... pysähty, ja avas sormet haralleen ja tarttui tiukasti siihen kiinni. Sit lähti heiluttaminen, mielettömän hymyn ja hämmästyksen kera,. Ja tätä tehtiin taas muutamaan otteeseen. Yritän kerran päivässä nyt leikittää niin, että tuo malttaa keskittyä siihen tarttumiseen. Se on vaan välillä vaikee ku on niin meno päällä :LOL: :heart: :heart:

Nyt kaurapuuron kimppuun :p

Roona&Vili 2kk+3vko
 
...AWW! :heart: :heart: :heart:
Siis mä niin odotan, että päästään antaan Vilille soseita!! Otettiin äskön d-tipat ja relat... Siis tuo on niin onnessaan kun saa ne! Mä oon kokoajan antanu sille ne sellasella pehmeellä silikoni-lusikalla... Ja nykyään se jo niin hienosti avaa suun kun näkee, että se lusikka tulee. Ja on niin fiilareissa kun saa ne tipat suuhun! Ekaks d-tipat... joita maiskutellaan ja hymy leviää.... Ja sit viel uudestaan kun otetaan rela-tipat... ja vielä enemmän hymyä ja maiskuttelua, ne on vissiin paremman makusia! Siis niin ihana. Voin kuvitella sit ku saa pottua ja porkkanaa suuhun ekaa kertaa :heart: :LOL:
 
Heipsan taas pitkästä aikaa..
meillä kanssa koko porukka sikalentsussa, paitsi ei onneksi oo vauvaan tarttunu ja ollaankin koitettu toivoa kädet kyynärpäitä myöten ristissä ettei tarttuisikaan..

Esikoinen sairastui ensin, hetkessä nousi kuume 40 asteeseen ja alkoi oksentamaan, mies sai lievemmän taudin ja pikkulämpöjä vaan pitäny. Ite oon maannu 2 päivää sängyn pohjalla, välillä palelee, välillä hiki lentää. Eilen ei vielä päässyt edes kunnolla vessaan kun suoritus tuntui samalta kuin maratonin juoksu.
Pojan oon pystyny imettämään, kun mies tuo lapsen rinnalle.
Karmee tauti, nyt onneks näyttää siltä että voiton puolella ollaan ja tänään pääsin jo jopa suihkuun asti.
Rokotteet tulee pikkasen myöhässä tänne pohjoiseen.

Poika saa vielä nimeään odotella kun jouduttiin sunnuntain kastajaisetkin perumaan tän takia. Uus yritys sitten 29.päivä.

ninja+pikku-ukko 5vko1pvä
 
Taas häiriköin teitä :ashamed:
Kun tuon pojan ruoka hommaa olen miettinyt, ja tullut siihen tulokseen, että maitoa vaan syö syö syö ja syö... Tuttelia menee kauhiat määrät, ja rintaakin annan.
Ihan kuin tuo kipu itku johtuisi siitä, että on nälkä, mutta maha täysi.
Poika tulee ens maanantaina 6 vko, ja ajattelin kun teitä aiemmin synnyttäneitä on täällä pinossa, niin kyselisin vellin aloitus ikää? Onko teistä jotkut jo aloittanut vellin antamisen, ja jos, niin minkä ikäisenä??
 
Marsupilami: Minkäs verran teillä tissimaidon lisäksi menee korviketta? Meidän Arttu on nyt viikon verran syönyt iltaisin ennen nukkumaanmenoa iltavellin. Aloitettiin kun pikku-ukko oli 8vkoa eli ei ihan noin nuorena kuin mitä teidän poika on. Ennen iltavellin aloittamista ukkeli heräili 2-3h välein yöllä, nyt nukutaan eka pätkä 7.5h ennen kuin otetaan pullollinen maitoa ja sitten taas nukutaan 3.5-4h ennen kuin herätään päivän touhuihin. Tää viikko onkin ollut oikein luksusta kun joka yön on ukkeli nukkunut sen 11-12h yhdellä syömisellä. Saa nähdä mitä neuvolassa huomenna sanovat kun mennään 2kk-tarkastukseen. Niin, ja Arttu on ihan pelkällä korvikkeella eikä saa rintamaitoa ollenkaan...

Olkkis ja Arttu-ukkeli
 
olkkis74 korviketta menee noin 5 purkkia päivässä, eli liki litran. Ja ilta tankkauksella olen nyt löytänyt sellaisen syy-yhteyden, että tuo poika tankkaa ja huutaa... Ja nyt kun vuorokausi rytmi on päälaellaan, niin herra on nyt huutanut 3 tuntia ja syönyt yli 2dl maitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Pikainen merkkaus täältä...

Tänään oli ristiäiset ja pojan nimeksi tuli Samu Petteri :heart:



J84 ja Samu 6vk2pv
Meidän ukkelillakin oli tollanen body rirtiäisissä :)

Pieni-mies sai nimekseen Arttu Eemeli :heart:

nyt en enempiä kerkii kirjotella.. palataan...

zeny ja pieni-mies 2kk
 
Voimia ja jaksamista kaikille sikainfluessan kourissa oleville :hug:
Kertokaa sitten, että selvisivätkö pikkusenne ilman tautia.

Oon ite ruvennu pelkäämään ko. tautia ihan vaan sen takia, että jos kuitenkin Saara sais sen. Onhan tuo ihan liian pikkunen sairastamaan tuommosta tautia.
Pelottaa myös se, että jos miehen kanssa molemmat saadaan tauti ja kumpikaan ei jaksa hoitaa vauvaa... Mitäs sitten... ???
On se niin hassua kun nykyään pelkää kaikkea mikä vaan vauvaan voi liittyä. Itellä ei niinkään väliä :D

No eipä tässä kummempia, meijän rytmit on ollu ihan sekasin ja ite oon ihan yhtä sekasin :D

VK + Saara 7 viikkoa
 
Heippis...!
Eilen oli niin ihana ilta... Tuijoteltiin miehen kanssa lähemmäs tunnin verran, kun Vili touhotti matollaan... Lelukaaressa oleva "hysteerinen kissa" sai kyytiä ihan olan takaa! Meinaan, että meidän pikku jäpikkä on nyt tosissaan löytänyt oman kätensä hyötykäyttöön! Voi sitä hämmennystä ja riemua joka kerta kun nappas sen kissan käteensä ja kiskoi ja heilutti sitä. Koko lelukaari heilui mennen tullen :LOL: Aluksi siitä otettiin kiinni niin, että mä pidin sitä paikoillaan, ettei roikkuva lelu heilunut liikaa. Mutta jossain vaiheessa jätkä sitten osas jo keskittyä siihen niin paljon, että osas ottaa sen käteensä vaikka lelu roikkuikin ilmassa ja heilui kun sitä koskettaa.. Voi että... Mun iso poika :'( :heart:

Niin, ja tuo taitaa olla vasuri. Ei oo kertaakaan yrittäny mitään tarttua oikeella kädellä?!!

Korvikekokeilu on mennyt nyt niin, että pelkkä NAN ei käy, pelkkä Tutteli ei käy, niiden blandis vaikuttaa sopivan... Mutta nyt viellä kokeillaan Semperillä pari vrk ja kattoo sit miten käy sen kanssa. Toivottavasti päästäs vaik sitä pelkästään käyttään... Ei jaksais noiden purkkien kans kikkailla ja kahta eri merkkiä käyttää!! Mut saas ny nähä!!

Nyt kävi käsky tuolla leikkimatolla... minäpä menen,

Roona&Vili 2kk,3vko+1pv
 
Marsupilami-
Meillä oli kans tuossa vaiheessa kauhee syöppö toi jätkä... Vetäskin kunnon kasvuspurtin siinä!! Kokoajan huus nälkäänsä... Nyt on taas tasoittunut tuo syöminen. Korviketta menee 800-900ml päivässä. Enkä aio velliä antaa vielä...

Kauhean pieni se on vielä, ja varmasti toi syöminen tasaantuu... Odottelisin vielä niiden vellien suhteen...
 
Onnea kaikille, jotka ovat viime viikonloppuna nimen saaneet :flower: En nyt muista teitä kaikkia ulkoa joten en onnittele ketään henkilökohtaisesti vaan tälleen kimppaonnittelulla =)

Me saatiin lääkäriltä vapauttava tuomio maidon suhteen :p Eli näyttäisi siltä ettei Erica ole allerginen maidolle joten se palautettiin sekä minun että neidin ruokavalioon. I-H-A-N-A-A!!! En ole koskaan juonut maitoa maitona, esim kaakaona kyllä, mutta nyt huomasin kuinka rajoittavaa maidoton elämä on, maitojauhetta kun on ihan kaikessa. Tämä tarkoitti myös sitä, että päästin takaisin tavallisten korvikkeiden käyttäjiksi ja voidaan unohtaa apteekin sika kalliit tuotteet :D Nyt ollaan vedelty kaksi päivää NAN:n jauhetta ja hyvin näyttää uppoavan ja kakka tulee kerran päivässä =) .

Aloitettiin tänään refluksilääkitys nimeltään Losec. Onko täällä muuten muita refluksivaivaisia? Kuulun kyllä sellaiseen refluksiryhmään josta saa hyvin vertaistukea ja tietoa mutta jo ennestään "tutut" kaverit olisivat kiva lisä. Mites muuten, oletteko jo saaneet Kela-kortin pienokaiselle? Mä sitä kovasti odotan, näitä lääkkeitä kun nyt saa käydä alvariinsa apteekista ostamasta. Tosin äidin kelakortti kelpaa kuulemma ensimmäset 6 kk mutta arvatkaapa vaan oliko mulla se eilen mukana kun kävin apteekissa? Ärsyttää kun nyt pitää täytellä niitä kaavakkeita ja postitella Kelalle erikseen kuitit ja selvitykset :headwall: :headwall:

Mulla rupeaa selkeästi maidon jo ennestään olematon tuotanto ehtymään ihan kokonaan :'( Mutta jos rehellisiä ollaan niin ei se enää tee ihan niin pahaa kuin pari viikkoa sitten. Eilen Erica täytti 2 kk ja olen jotenkin päässyt henkisesti siihen mielentilaan, että se aika tätä tissitappelua ja syyllisyyttä saa riittää. Tosin voi olla, että huomenna olen taas kyynel silmässä ihmettelemässä kun maitoa ei tule, ajatukset menevät niin vuoristorataa mutta tänään siis tätä mieltä :kieh:

Possutauti pelottaa ihan hirveästi :( Pelkään että miten pieni siitä selviää jos sen saa ja sen lisäksi pelkään, että miten jaksan itse pienokaista hoitaa oman sairauteni ohella. Imetys vielä olisi helppoa mutta tuttipullojen peseminen, keittäminen ja maidon sekoittelu vie voimat ihan terveeltäkin äidiltä :LOL: saatikka sitten 40 asteen kuumeessa. Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä ja nauttia jokaisesta terveestä päivästä, voihan se olla että ko tauti menee juuri tämän asunnon ohi niin että viuhahdus vaan kuuluu :kieh: Voimia muuten kaikille sairastelijoille, toivottavasti alatte jo olemaan paremmassa hapessa :hug:
 
Heips,

Täällä testataan kestovaippoja, Kushiesin AIO on testissä. Meillä on niitä 12 kpl, jos niillä menis aina päivällä ja yöllä sitten kertikset.

LEIKEISTÄ
Olenko ihan avuton, mutta en hirveesti keksi leikkejä mitä leikkiä tuon kuukauden vanhan kanssa. Laulellaan ja tanssitaan, mutta hirveä syyllisyys että enkö aktivoi vauvaani tarpeeksi. Kuinka paljon leikitte vauvanne kanssa? Tuntuu, että leikittely jää vielä sylittelyyn ja jalkojen jumppaamiseen ja lauleluun. Ja näihin "tämä pieni porsas"-varvas-sormileikkeihin. APUA???

Toiseksi: Kuinka paljon teillä nukutaan vuorokauden aikana!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Mulla rupeaa selkeästi maidon jo ennestään olematon tuotanto ehtymään ihan kokonaan :'( Mutta jos rehellisiä ollaan niin ei se enää tee ihan niin pahaa kuin pari viikkoa sitten. Eilen Erica täytti 2 kk ja olen jotenkin päässyt henkisesti siihen mielentilaan, että se aika tätä tissitappelua ja syyllisyyttä saa riittää. Tosin voi olla, että huomenna olen taas kyynel silmässä ihmettelemässä kun maitoa ei tule, ajatukset menevät niin vuoristorataa mutta tänään siis tätä mieltä :kieh:
Ihan samankuuloista kuin mulla, toi tunteiden vuoristorata sen imetyksen lopettamisen suhteen!
Maidontulo: Mulla se vaan loppui ykskaks. Yhtenä iltana Vili oli imeny tissit tyhjäks, huusi kun ei tullut mitään.. Seuraavana aamuna ei ollut sen kummemmin maitoa tisseissä, sain pumpattua 40ml. Sitä seuraavana aamuna tuli enää 20... Ja sen jälkeen lopetin. Tyystin. En raaskinut enää Viliä pitää rinnalla, koska se tuntui niin pahalta katsoa kun kerrankin kun toinen imisi kunnolla, sitä maitoa ei vaan tule, ja itkuhan siinä pojalta pääsee... Se oli niiiin sydäntäsärkevää touhua, että en jaksanut enää. Joten pullolla ollaan nyt menty.
Helkkarin raskas päätös se oli. En vaan jaksanut enää tapella. Vieläkin surettaa välillä.. Varsinkin heti jos joku puhuu imetyksestä, tai näkee imettävän äidin... Tulee niin paska fiilis ettei sitä voi sanoin kuvailla. Tuntuu, että oon pettänyt oman lapseni. Mutta... kyllä se syyllisyys katoaa pikkuhiljaa. Ei noita oloja tule enää kovin usein. Ja syliä, lämpöä ja rakkautta tuolta pojalta ei puutu! Vaikken sitä tissiä enää voikaan tarjota, on lämmin syli ihan yhtä tärkeä... Makoilu massu-massua vasten on parasta iltaisin :heart:

Voimia. Oli päätökses mikä tahansa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Heips,

Täällä testataan kestovaippoja, Kushiesin AIO on testissä. Meillä on niitä 12 kpl, jos niillä menis aina päivällä ja yöllä sitten kertikset.

LEIKEISTÄ
Olenko ihan avuton, mutta en hirveesti keksi leikkejä mitä leikkiä tuon kuukauden vanhan kanssa. Laulellaan ja tanssitaan, mutta hirveä syyllisyys että enkö aktivoi vauvaani tarpeeksi. Kuinka paljon leikitte vauvanne kanssa? Tuntuu, että leikittely jää vielä sylittelyyn ja jalkojen jumppaamiseen ja lauleluun. Ja näihin "tämä pieni porsas"-varvas-sormileikkeihin. APUA???

Toiseksi: Kuinka paljon teillä nukutaan vuorokauden aikana!?
Meillä on kans kestovaippoja koklailtu... Muutama sisävaippa+kuori, muutama taskuvaippa ja imuja... ja parhaana: Ipanat yhdenkoon AIOt, ja tyytyväisiä ollaan oltu niihin, lisäks ne on kotimaisia :) Pitäs vaan ostella niitä lisää.. Nyt riittää yhdeksi päiväksi vaipat (ei yöaikaan) ja pitäs varmaan ostaa toinen mokoma, koska ne kuitenkin kuivaa yhden päivän... Eli joka toinen päivä ollaan kestoiltu, ja joka toinen päivä kertiksillä.

Mäkin oon ollut välillä ihan hämilläni tuon leikkimisen kanssa, että mitä kummaa tekemistä sitä keksii koko päiväks sen kanssa.. Mutta eipä tuon ikäiset juuri paljoa sen kummempaa kaipaa mitä oot puuhannu! Ilmeile, höpise, jumppaa... Pidä paljon lattialla ja esittele leluja! Kyllä siinä omat aivot aika hyvin puutuu, mutta äkkiä se vauva alkaa sitten paljon enemmän olemaan vuorovaikutuksessa. Kuten tuossa kirjoittelin aikaisemmin, Vili keksi miten leluun tartutaan. ja nyt on meillä leikeissä ihan uudet kuviot alkaneet! Pikkuhiljaa, kyllä se vauva sit kertoo kun pienet porsaat varpaissa alkaa kyllästyttää! :)
 
Roona82 joo mullakin on toi maito ehtynyt. Aluksi sitä pursusi ihan hulluna. Vieläkin on suihkutissit,mutta olen testannut 6 tunninkin jälkeen pumpata ja vaikka ovat kivikovat niin maitoa tuleeyhteensä 80 ml, joten en enää ihmettele, että tuo inkuu nälkäänsä. Ollaankin siirrytty pikku hiljaa lisäämään korvikkeita. Nan 1 menee, tuttelia kokeiltiin kerran ja oli sellaiset vatsakivut et huh huh... Nykyään syö n. 5 (?) pullollista (125ml, avent) päivässä + tissiä sen mitä sieltä nyt tulee ennenkuin alkaa raivoamaan ja siten on pakko antaa pulloa.
 
Outo tuo lapsi. Kamala väsykänkkäränkkä ja kitinä... Laitoin päikkäreille, ei suostunu nukahtaan... Annoin pullon, ei nukahtanu... edelleen kitisi... Sit laitoin sen hetkeks vaunukoppaan kun etsin puhelintani... Ja siellä se sit hymyili onnellisena... Kysyin, että haluaako se mennä vaunuihin pihalle nukkumaan...? Jätkä vaan edelleen hymyili tyytyväisenä siellä... Noh, puin haalarin, pakkasin ukon makuupussiin ja laitoin parvekevaunuihin... Siellä se nyt toista tuntia nukkuu tyytyväisenä...
Meiltä jäi siis tänään vaunulenkki välistä kun on karjalanpaisti uunissa... enkä viittiny sitä jättää yksinään päälle. Noh, näköjään Vili on päättäny, et päikkärit nukutaan vaunuissa, ei sängyssä. Mikä on tietysti HYVÄ ASIA! Aina se vaunulenkillä nukkuu tosi makeasti pitkät päikkärit.... Heh. Pieni rakas
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Aloitettiin tänään refluksilääkitys nimeltään Losec. Onko täällä muuten muita refluksivaivaisia? Kuulun kyllä sellaiseen refluksiryhmään josta saa hyvin vertaistukea ja tietoa mutta jo ennestään "tutut" kaverit olisivat kiva lisä. Mites muuten, oletteko jo saaneet Kela-kortin pienokaiselle? Mä sitä kovasti odotan, näitä lääkkeitä kun nyt saa käydä alvariinsa apteekista ostamasta. Tosin äidin kelakortti kelpaa kuulemma ensimmäset 6 kk mutta arvatkaapa vaan oliko mulla se eilen mukana kun kävin apteekissa? Ärsyttää kun nyt pitää täytellä niitä kaavakkeita ja postitella Kelalle erikseen kuitit ja selvitykset :headwall: :headwall:
Mä sain Artun Kela-kortin viime viikolla, tais tulla ihan 10pv:ssä jos en ihan väärin muista. Se on ihan kiinni siitä miten nopeasti ne maistraatissa saa nimen rekisteröityä.

Me oltiin tänään Artun kanssa 2kk-neuvolassa. Ukkeli on kasvanut todella paljon: 2kk-mitat oli 62.5cm (synt.52cm) ja 6665g (4300g). Hyvin on siis poika ollut ruoka-aikaan kotona... :LOL: Saatiinkin sitten jo lupa ruveta hiljalleen aloittelemaan noita soseita, tosin ajattelin odottaa vielä pari viikkoa jotta tuo 3kk ikäpyykki tulisi hieman lähemmäs. Silloin kuulemma tulee vauvalle se herkkyys oppia maistelemaan noita. Ja sekin kuulemma on tärkeää että aloittaa ensin kasvis/lihasoseilla ennen hedelmäsoseita. Hedelmäsoseet makeudellaan voivat viedä vauvalta halun syödä sitten perunaa yms.

Olkkis ja Arttu-ukkeli
 
Kysymys teille joilla on jo enemmän kuin yksi lapsi =) missä iässä teillä on vauva alkanut kuolaamaan oikein toden teolla ja kuinka pitkän ajan kuluttua on sitten puhjennut ensimmäinen hammas?

Kirjottelen myöhemmin lisää, nyt on leikin aika :)
 

Yhteistyössä