Sydäntä raastaa

  • Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti
surku
kun kuulee kuinka naapurissa alle 2v itkee hysteerisenä ja äiti huutaa aika ajoin myös. Eikä ole ensinmäinen kerta. Välillä kolmekin kertaa yössä siihen herään :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
äiti on vähän väsynyt ja lapsi myös.. voisitko SINÄ ojentaa auttavan kätesi ja antaa äidille vapaaillan?
Niin kaipa sitten lapsen isä ajattelee, että kun tuo nainen on lapsen synnyttänyt niin hoitakoon myös.

Mutta onko se normaalia, että joka yö vähintään 2 x yössä lapsi herää tuollaiseen hysteeriseen itkuun joka kestää välillä yli puolikin tuntia.

Meillä niin ei ole ollut joten....
 
MtL
jos tää kirjotus ois ollu vuosi sitten täällä, voisi olla kun meidän perheen yöstä.. päälle 2v lapseni huusi yöllä täyttä kurkkua jopa 15min kerralla, joskus kauemmin kunnes rauhottu.. ja noita kohtauksia sattui useampi yössä.. joskus jopa 6kpl..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 2v heräilee edelleen öisin muutaman kerran itkemään. Varmaan naapurit aattelee meistä sit noin..
Kyllä meilläkin heräillään toisinaan itkemään (3v) mutta itku ja hysteerinen itku ja se miten se kohdataan. Siinä on eroa
 
kiöija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
äiti on vähän väsynyt ja lapsi myös.. voisitko SINÄ ojentaa auttavan kätesi ja antaa äidille vapaaillan?
Niin kaipa sitten lapsen isä ajattelee, että kun tuo nainen on lapsen synnyttänyt niin hoitakoon myös.

Mutta onko se normaalia, että joka yö vähintään 2 x yössä lapsi herää tuollaiseen hysteeriseen itkuun joka kestää välillä yli puolikin tuntia.

Meillä niin ei ole ollut joten....

Lapsen huuto on normaalia, ei äidin. Eikä ole sinun velvollisuutesi lasta hoitaa äidin ollessa vapaalla. Jotkut lapset vaan huutaa öisin enemmän kuin toiset, se vaatii pitkää pinnaa myös naapureilta.

 
Mä en sitä käsitä että pitää lapselle huutaa. Jotenkin ymmärrän että sitä alkaa puhua kovaa.. mutta huutaminen on kuin ei kontrolloisi itseään.
En kyllä siedä että mullekaan huudettaisiin jos tekisin virheen :kieh:
 
Äitika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äitika harmaana:
Mutta jos lapsella on niitä "kauhukohtauksia"?
Tämä voi olla. Itku meinaan on todella hysteeristä ja kirkuu myös. Ei vaan ole kiva herätä kun lapselle karjutaan HILJAA!
Mun pojalla oli tuossa iässä noita kohtauksia. Huusi hirveästi, ei rauhottunu millään, syliin ei antanu ottaa, ei saanu koskea ollenkaan. Aikansa huudettuaan hiljeni ja jatko unia. Siihen ei kyllä varmasi auta yhtään jos äiti alkaa karjumaan..
 
Tsirlips
Meillä 3,5-vuotias saa yleensä kerran yössä tuon kohtauksen. Itkee ja huutaa ja ei saa kontaktia. Koskea ei saa. Aikansa huutaa ja nukahtaa sitten uudelleen. Mutta lapselle huutaminen ei kyllä auta mitään! Varmana menee vaan enemmän paniikkiin. Äiti taitaa olla tosi väsynyt siellä :(
 
mie
mun mukula heräs alle 1v huutamaan,
pelkkää silkkaa huutoa ei edes hampaita,
juostiin lääkäreissä.

se huuti huuti huuti aina vaan. kaikki kokeet ei ikinä ,missään mitään.
si ku kolme- neljäv, omassa huonessaan se huuti äiti älä lyö, isi älä lyö. jatkuvalla toistolla.
helvetisti hävetti, kun ikinä ei oltu edes samas huonees kun se huuti. napurit si kävi todistamas sellaset yöt.
tuli viis täyteen ni se lopetti.

välillä kun se illalla nukahti kiukkuunsa huoneensa matolle,
mei uskallettu siirtää sitä ees sänkyyn, kun se oli niin herkkä unensa suhteen.
me on itse nukuttu myös keittiön lattialla kun saatiin se lopulta nukahtaan meidän sänkyyn
kun ei sitä uskaltanu liikuttan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No oli miten oli mutta kurjaa tuollaista on silti kuunnella.

Onko teistä sitten oikein kohdata lapsen hysteria karjumalla?
No ei tietenkään ole.. Mutta äiti taitaa olla todella väsynyt. Varsinkin jos tuota on jatkuvasti. Pitäisi silti osata hillitä itsensä, mutta kaikki eivät siihen pysty.
 
p
Jos äiti on oikeasti ihan poikki? Ite on tullut peri kertaa karjastua että hiljaa, vaikka ei siitä todellakaan ole mitään apua. Mutta ei sitä vaan muista aina kun vaan on niin väsynyt ja mies kärtyää kun minä en saa lasta nukahtamaan. Sitte mies hyssyttelee lasta uneen ja itse itken sängyssä kun on tullut karjuttua ja on tosi voimaton olo kun ei saa lasta rauhoittumaan.
 
hmph
Alkaa kyllä oikeasti kyllästyttämään tämän palstan täydelliset äidit... Mutta vastaanpa nyt kuitenkin.

Äiti naapurissasi on varmasti todella väsynyt, niinkuin moni mainitsikin. :(
Itse olen yh ja lapsi on vähän yli vuoden ikäinen. Kesällä heräili melkein joka yö hysteerisesti itkemään. Ja tein itsekin muutaman kerran sen virheen että karjaisin hänelle. En todellakaan ole ylpeä siitä että huusin, mutta mielestäni on typerää tulla tänne tuomitsemaan toista.

Kaikkea ei tarvitse ajatella niin dramaattisesti, jos olet äiti-ihminen niin sinun luulisi ymmärtävän sen. Olet oikein onnekas jos omilla kullannupuillasi ei ole ollut esim kauhukohtauksia.
 
äippyli
naapurissa 2v ja 4v ja edelleenkin heillä saatetaan herätä useita kertoja yössä just kaiken maailman kiljumisiin, ovat aina olleet tosi huonoja nukkumaan... Ja ite ainakin 2v ja 7kk äitinä yritän hillitä huutamista ja ihan hyvin olen onnistunutkin. Mutta voin kuvitella, jos joka yö laps herää 3x hysteeriseen huutoon, että siinä ei paljon naurata... Ja väsyneenä sitä ei aina toimi ihan optimaalisesti. Täydellisiä kun meistä on harva, mutta tänne palstalle tuntuu välillä kerääntyneen n. 90% maailman täydellisistä ihmisistä...
 
vierailija
Nukkumaan mennessä täytyy saada huone melkein pimeäksi eikä siellä näpytellä mitään. Äänet valvottavat lasta.

Nelivuotias ei erota välttämättä herätessään, onko aamu vai onko herätty päikkäreiltä - eikä tarvitsekaan. Samat rutiinit molempiin auttaa nukahtamisessa.
 

Yhteistyössä