Sydänäänet ei kuuluneet neuvolan dopplerilla, vko 16

Onko muilla käynyt näin että sydänäänet ei kuuluis neuvolan doppler-laitteella vaikka sikiön pulssi näkyisi? Pulssi oli 120-130 välillä ja dopplerilla kuului kyllä napanuoran viuhahtelua mikä kertoo että kohdussa on liikettä. Mietin että pitäiskö olla huolissaan vai ei...
 
Mulla on käynyt noin, viikkoja en muista. Tunsin kuitenkin tuolloin jo itsekin vauvan liikkeet joten en ollut huolissani.

Koskapa pulssi on näkynyt ja liikettä on, ei ole syytä huoleen. Mutta jos huolettaa kuitenkin, niin pyydä uusi aika neuvolaan.
 
myymä
Et ehkä halua tätä tarinaa kuulla mutta mulla vkolla 14 näkyi syke laitteessa muttei kuulunut, ultrassa todettiin että pieni oli kuollut :( eli se "liike" kohdussa oli pelkkää harhaa.. :(

Pieni oli kuollut siis viikkoa aiemmin...
 
HEP :wave: Täällä kohtalotoveri, tosin minulle kävi sama viikolla 18!!!
Laittoivat saman päivänä neuvolasta terveyskeskukseen ultraan, koska asiaa ei voinut jättää asiaa tarkastamatta. Eli muutaman sykkeen neuvolassa kuuli, mutta ei lukemia edes näyttöön. Ja vauva kyllä potki neuvolantätiä (jonka tämäkin tunsi), mutta silti piti vielä tarkistuttaa ultralla, että on hengissä. (Ja hengissä oli.)

*muoks* Soita neuvolaan ja pyydä tarkistuttamaan asia vielä ultralla!
 
ursa
mulla ei tän neljännen ääniä tahota millään saada kuuluviin, vko 25+ jtn menossa. johtuu siitä, että vauva on selkä minun selkään päin ja jotenkin silleen, ettei taho löytyä. mutta potkii sitten senkin edestä! eikös tolla vkolla jo pitäs liikkeet tuntua, niin ei tartte huolehtia.
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Joskus sikiö saattaa "piilotella" niin, että ääniä on hankala saada kuuluviin... tai sitten laitteessa oli vikaa? Eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa, kerran syke näkyi. :)
niin se näkyi minullakin koko ajan mutta vauva oli menehtynyt :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Joskus sikiö saattaa "piilotella" niin, että ääniä on hankala saada kuuluviin... tai sitten laitteessa oli vikaa? Eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa, kerran syke näkyi. :)
niin se näkyi minullakin koko ajan mutta vauva oli menehtynyt :(
Miten syke voi näkyä, jos vauva on menehtynyt? :/ :(
 
Siiri
Aika moista touhua... Liikkeitä ei välttämättä tunnista ,ensisynnyttäjä varsinkaan. MIkä ihme noilla terveydenhoitajilla on, ettei sitä lähetettä voi tehdä ajoissa?? Toisaalta jos syke näkyi niin silloinhan se on sikiön syke ellei sulla itsellä ollut pulssi noin korkeella??
 
Rauhoittelen itseäni seuraavien ajatusten myötä: Ehkä syynä on se, että sikiö liikkuu niin paljon, että sydämen sykettä on vaikeata löytää. Myös doppler-laite ei tainut olla aivan uusinta teknologiaa. Neuvolatätikin ei taida olla tehnyt hommia kovin pitkään. Kyllä ne varmaan neuvolassa sanoisivat ja olisivat laittaneet eteenpäin, jos epäilisivät jotain. Ja jos jotain on vialla niin ei silti olisi varmaan syytä hätiköidä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pihuli:
Rauhoittelen itseäni seuraavien ajatusten myötä: Ehkä syynä on se, että sikiö liikkuu niin paljon, että sydämen sykettä on vaikeata löytää. Myös doppler-laite ei tainut olla aivan uusinta teknologiaa. Neuvolatätikin ei taida olla tehnyt hommia kovin pitkään. Kyllä ne varmaan neuvolassa sanoisivat ja olisivat laittaneet eteenpäin, jos epäilisivät jotain. Ja jos jotain on vialla niin ei silti olisi varmaan syytä hätiköidä.
Niin minäkin luulen. Varmasti olisivat tutkineet, jos hän olisi epäillyt jotain olevan vialla. :hug:
 
werty
Alkuperäinen kirjoittaja Pihuli:
Neuvolatätikin ei taida olla tehnyt hommia kovin pitkään.
Juuri tästä syystä olisi pitänyt laittaa asia eteenpäin tai pyytää viereisestä huoneesta apua asian selvittämiseen. Toivon että kaikki on hyvin!
 

Yhteistyössä