Sydän kurkussa hetken....

Onneksi tyttö löytyi!

Hoidetaanko noita sitten miten, taksikyytejä? Olisiko mahdollista saada vakitaksi, sellainen luotettava (tiedän ehkä yhden sellaisen täältä) yksityinen?
Vakitaksi on kyllä, Helminen nimenomaan. Kuskannut mun lapsiani pk jo kohta 6. vuotta. (Pikku-Likan isovelikin siis käynyt ko. pk:ta, nyt vaan kesäaikana ula-taksi välillä) Ja heihin luotan täysin, ei ikinä mitään negatiivista tapahtunut, päinvastoin. Ja tieto on, että vain Helmisen taksi kuskaa tästedes.
 
faktat ensin
Siis miten se ulataksin vika on jos yksi yrittäjä mokasi? Lahden Ula-Taksi ei tarjoa taksipalveluja vaan ainoastaan taksin välityspalveluja. Sen piirissä on varmasti ainakin sata eri taksiyrittäjää.
 
:hug:

Oma taksi olisi kaikkein paras. Onko sinulla mahdollista hakea sellaista? En kyllä tiedä onko teidän kunnassa sellaista mahdollisuutta mutta kysy ja hae. Minusta ainakin omataksi olisi tässä tapauksessa paras mahdollinen teille. Tuo toimi noin...
 
:hug:

Oma taksi olisi kaikkein paras. Onko sinulla mahdollista hakea sellaista? En kyllä tiedä onko teidän kunnassa sellaista mahdollisuutta mutta kysy ja hae. Minusta ainakin omataksi olisi tässä tapauksessa paras mahdollinen teille. Tuo toimi noin...
No nyt on :)
Ja yleensäkin Helminen ollut vakitaksi, näin kesällä on vain välillä ollut ns. pikkutaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"Vieras"
Kun töissä laitan lasta vieraaseen taksiiin, kysyn aina mihin osoitteeseen hän on viemässä lasta. Näin ohjeistan opiskeiijoitakin kysymään. Samoin varmistan, että kuskilla on tieto, että lasta ei saa jättää yksin.

Toivotaan, että teillä olisi vihoviimeinen kerta kun tuollaista sattuu.
 
Huh, ei kyllä itselle tulisi koskaan mieleen vain jättää lasta jonnekin. Aina on oltava joku aikuinen jolle hänet sovitusti luovutetaan. Oliko lapsesi tuolla terapiareissulla jäänyt ihan kadun reunalle?

Ja noista invakyydeistä, pyörätuolit on kiinnitettävä kunnolla ja muutenkin koko kyytiin-ajo-kyydistä pois-prosessi hoidettava varovaisuuden kera.
 
"vieras"
No olisivat sitten kertoneet kuka.
ULA-keskus saa kyllä kertoa kuka taksiyrittäjä on ajanut lapsesi kyydin. Itse selvitin erästä tapausta (oli veloitettu liikaa taksikyydistä) Helsingin ULA-keskuksen kanssa ja sieltä sai kyllä kyydin tiedoilla kyseltyä taksia ajaneen firman nimen. Firmalta voi sitten kysellä kuka kuski siellä on ollut vuorossa.

Mutta ULA-keskus on täysin syytön tähän tapaukseen, niitä on aivan turha syyttää.
 
tiedänköhän tapauksen...
[QUOTE="Vieras";26760026]Kun töissä laitan lasta vieraaseen taksiiin, kysyn aina mihin osoitteeseen hän on viemässä lasta. Näin ohjeistan opiskeiijoitakin kysymään. Samoin varmistan, että kuskilla on tieto, että lasta ei saa jättää yksin.

Toivotaan, että teillä olisi vihoviimeinen kerta kun tuollaista sattuu.[/QUOTE]

jep eli noottia myös päiväkodin päähän. Aina varmistaa pitää meno osoite!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiedänköhän tapauksen...;26760702:
jep eli noottia myös päiväkodin päähän. Aina varmistaa pitää meno osoite!!!
Pk oli nimenomaan varmistanut, että minun osoitteeseen. Kolme kertaa.

Huh, ei kyllä itselle tulisi koskaan mieleen vain jättää lasta jonnekin. Aina on oltava joku aikuinen jolle hänet sovitusti luovutetaan. Oliko lapsesi tuolla terapiareissulla jäänyt ihan kadun reunalle?
Kadunreunalle jättänyt, onneksi tyttö tiesi mistä ovesta sisälle ja oli käytävässä huhuilemassa terapeuttia. Taksi oli siis n. 4 min etuajassa.
 
"muija"
Itse työssäni olen paljon tekemisissä näitten kuljettajien kanssa,omassa työssäni toimin päke-kuljetuksissa. Kuljettajia on moneen junaan,suurin osa on todella huolehtivaisia ja asiansa osaavia,kiinnittävät liinat pt:n ympärille asianmukaisesti yms,varovainen ajotyyli yms. Koululaisajossa katsovat tarkkaan kenet saa jättää yksin,mihin aikaan SAA jättää kotiin yms. Toki tässäkin joukossa on ikävä kyllä niitä huolimattomia,tosin he ovat erittäin pieni vähemmistö.
 
[QUOTE="muija";26761364]Itse työssäni olen paljon tekemisissä näitten kuljettajien kanssa,omassa työssäni toimin päke-kuljetuksissa. Kuljettajia on moneen junaan,suurin osa on todella huolehtivaisia ja asiansa osaavia,kiinnittävät liinat pt:n ympärille asianmukaisesti yms,varovainen ajotyyli yms. Koululaisajossa katsovat tarkkaan kenet saa jättää yksin,mihin aikaan SAA jättää kotiin yms. Toki tässäkin joukossa on ikävä kyllä niitä huolimattomia,tosin he ovat erittäin pieni vähemmistö.[/QUOTE]

Kyllä, suurin osa on huolehtivaisia ja maalaisjärjellä varustettuja ihmisiä. Meidän kohdalle nyt reilun kuuakuden aikana sattunut kaksi tapausta ja se kieltämättä pisti hieman vituttamaan eilen.

Ja joo-o, ei ollut nimenomaan Ulan vika, eikä missään nimessä pk:n. Arvostan suuresti lapseni pk henkilökuntaa, ovat ihania ja ammattitaitoisia ihmisiä ja todella välittävät näistä tenavista, jotka siellä hoidossa :) Samoin meidän vakitaksia, jos ei se tullut jo ilmi :D
 
"vieras"
Kyllä, suurin osa on huolehtivaisia ja maalaisjärjellä varustettuja ihmisiä. Meidän kohdalle nyt reilun kuuakuden aikana sattunut kaksi tapausta ja se kieltämättä pisti hieman vituttamaan eilen.

Ja joo-o, ei ollut nimenomaan Ulan vika, eikä missään nimessä pk:n. Arvostan suuresti lapseni pk henkilökuntaa, ovat ihania ja ammattitaitoisia ihmisiä ja todella välittävät näistä tenavista, jotka siellä hoidossa :) Samoin meidän vakitaksia, jos ei se tullut jo ilmi :D
miksi se päiväkoti varmisti _kolme_ kertaa sen meno-osoitteen ? kuulostaa oudolta. yleensä sitä ei varmisteta ollenkaan tai sitten kuski varmistaa sen kysymällä, "menikä XX nyt XXkadulle" tai muuten. ja jos varmistettaskin, niin kyllä se yksi kerta riittää varmistamaan.. miksi siis KOLME kertaa ? Vai onko ollut jotenkin poikkeuksellinen päivä - että lapsi olisi "Oikeasti" mennytkin isän luo, mutta nyt ei .
 
"vieras"
no huhhuijjaa, kyllä taksikuskin kuuluu varmistaa, että kuljetuksessa oleva lapsi pääsee sisään sinne minne se on menossa. Tiedän tämän ihan varmuudella ja taksikuljetus kuuluu ainakin meidän kunnassa, jos matka eskariin tai kouluun on yli 2km tai vaarallinen matka! Hyvä, että teit valituksen, jos kuljettaja oli kuski eikä isäntä.. Isäntä ei välttämättä ole edes tietoinen, että kuski toimii noin vatuuttomasti. Puhuttelun paikka!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="vieras";26761429]miksi se päiväkoti varmisti _kolme_ kertaa sen meno-osoitteen ? kuulostaa oudolta. yleensä sitä ei varmisteta ollenkaan tai sitten kuski varmistaa sen kysymällä, "menikä XX nyt XXkadulle" tai muuten. ja jos varmistettaskin, niin kyllä se yksi kerta riittää varmistamaan.. miksi siis KOLME kertaa ? Vai onko ollut jotenkin poikkeuksellinen päivä - että lapsi olisi "Oikeasti" mennytkin isän luo, mutta nyt ei .[/QUOTE]

Noup. Äiti-viikko nyt.
 
Itse olin aikoinaan raivoissani, kun oma 6v erityislapsi kertoi joutuneensa neuvomaan reitin kotiimme ja kaiken lisäksi oli bussikuski jättänyt hänet bussipysäkille eikä suinkaan omaan pihaan... Omani onneksi osasi tulla, mutta entä jos ei olisi osannutkaan.. Silloin oli oma taksi kyseessä, mutta joku sijainen kuskina.
 

Yhteistyössä