Sydämen lyönnit kuuluu korvassa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla on jo pidemmän aikaa aina ajoittain kuulunu sydämen lyönnit oikeessa korvassa? Mikä mua vaivaa? Tuskin on ihan normaalia? Miten tän saa loppumaan? Tosi rasittavaa..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
taitaa olla verenpaine vähän liian korkealla tai joku korvatulehdus. räkätautikin voi vaikuttaa noin..
Mulla on tosi alhaiset paineet, yläpaine oli viimeksi mitatessa 90. Eikä mulla oo mitään tautia, korvatulehduksestakaan ei muita oireita (eikä sellaista ole lapsuuden jälkeen ollut)..

mie
En tiedä sanoa... mutta mulla itsellä on ajoittain samaa oiretta, usein huomaan iltaisin, kun käyn maate. Kieltämättä on vähän jännä tunne. Ekalla kertaa tuli mieleen, että poksahtaakohan päästä verisuoni... mutta ei siinä sitten mitään, hengissä edelleen olen :) . Siihen liittyy mulla myös, että sydän sykkii tosi kovaa - korkeaa verenpainetta mulla ei ole, enkä usko, että tulehduksia korvassakaan. Stressiä??

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En tiedä sanoa... mutta mulla itsellä on ajoittain samaa oiretta, usein huomaan iltaisin, kun käyn maate. Kieltämättä on vähän jännä tunne. Ekalla kertaa tuli mieleen, että poksahtaakohan päästä verisuoni... mutta ei siinä sitten mitään, hengissä edelleen olen :) . Siihen liittyy mulla myös, että sydän sykkii tosi kovaa - korkeaa verenpainetta mulla ei ole, enkä usko, että tulehduksia korvassakaan. Stressiä??
No kun ei oikeestaan sitäkään. En oo koskaan osannut stressata. Enkä nyt ajattele, että tää ois mitään vakavaa, lähinnä siis vaan ärsyttävää ja haluis saada tän loppumaan. Mietin, että auttaiskohan tärykalvon puhkaisu?

mie
Itselläni ainakin päädyin "diagnoosiin" stressi, kun en muutakaan järkevältä kuulostavaa keksiny :) - vaikka en itsekään ole kokenut olleeni noina hetkinä erityisen stressaantunut. Tärykalvon puhkaisusta en tiedä... Mulla tuskin olis auttanut, enempi oli selkeesi verisuonten "tykytystä" sydämen rytmissä... hankala selittää :) .

minulla taas
minulla tekee tuota kun kaulalihakset on jumissa. siihen on hyvä venytys,mutta sen selittäminen on vaikeaa..koitetaan..

istu katse eteenpäin. Nosta katse kohti kattoa ja samalla kierrä päätä hiukan vastakkaiselle puolelle (leuka painuu kohti toista kaulakuoppaa)...se venytyskohta tulee etsiä sieltä...sekavaa,mut jospa kokeilemalla löytäisit...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minulla taas:
minulla tekee tuota kun kaulalihakset on jumissa. siihen on hyvä venytys,mutta sen selittäminen on vaikeaa..koitetaan..

istu katse eteenpäin. Nosta katse kohti kattoa ja samalla kierrä päätä hiukan vastakkaiselle puolelle (leuka painuu kohti toista kaulakuoppaa)...se venytyskohta tulee etsiä sieltä...sekavaa,mut jospa kokeilemalla löytäisit...
Tää niskajumi kuulostais kaikista loogisimmalta selitykseltä. Mutta tota venytysohjetta en kyllä tajunnu..

nipsukka
Tuli mieleen, että minullakin raskausaikana oli tuota ongelmaa. Lisäksi myös sellaista outoa kohinaa korvassa välillä, aivan kuin olisi itse ollut jotenkin ulkopuolisena sillä hetkellä, jos ymmärrätte. Eli äänet tuntuivat tulevan kuin seinän takaa, kun korvissa kohisi.

Yhdistin tykytyksen ja kohinan silloin alhaiseen sokeriin ja rauta-arvoihin. Mutta mistä tietää, ettei ne paineet myös olleet poskellaan, vaikkei verenpaineissa kyl koskaan ollut mitään häikkää.

syke
Korvan ja nielun välillä on sellainen "putki" jossa voi olla tulehdusta, jonka johdosta korva menee tukkoon. Voi johtua allergiasta jollekin. Sain lääkäriltä allergialääkettä kokeiltavaksi, auttaako se kyseiseen vaivaan. En kyllä ole huomannut vielä mitään vaikutusta

Mulla oli kans tuo raskausaikana, lääkäri epäili johtuvan nenän tukkoisuudesta ja määräs nenäsuihketta, mikä ei kyllä auttanu. Häiritsi eniten kun kävi maate.. :/ tosi inhottava ja kurja tunne ja loppu sit ihan itekseen yhtäkkiä...

Yhteistyössä