Sydämen lisälyönnit

  • Viestiketjun aloittaja muljauttelija
  • Ensimmäinen viesti
muljauttelija
Kärsiikö joku sydämen lisälyönneistä? miten ne ilmenee ja miten hoidetaan. Itselläni on alkanut sydän muljahtelemaan useita kertoja päivässä, Ekg oli normaali. Tätäkö tämä nyt tulee olemaan, voiko tästä parantua. Lääkäriltä hyvn vähän tietoa ja kohtalotoverieita kaipaan.
 
..aha
Ei ne vaarallisia ole. Mulla ollut niitä jo 24 vuoden ajan joskus enemmän joskus vähemmän. Usemapi holter vuorokausirekisteröintikin tehty ja siinä niitä on runsaasti näkynyt.
 
"Viivi"
Muljahteluja täälläkin. Sen verran häiritsivät, että lääkäri kirjoitti Propralia, tarvittaessa otan.
Vaarattomiahan ne on, mutta ärsyttäviä. Ja mulla ainakin jos tulee yksi muljahdus, jään odottamaan seuraavaa ja seuraavaa ja seuraavaa jne. ja sitten muljahteleekin vaikka koko päivän. Ja jossain vaiheessa iskee sitten jo paniikkikohtaus ja olen varma että kuolen.
Lääke tuli siis tarpeeseen.
 
hppi
Itse asiassa silloin lyönti jää välistä. Itsellä ilmenee stressatessa, väsyneenä....raskausaikana äityi todella hurjaksi. Vaarattomia ovat, toki ikävän tuntuisia.
Ei, kyllä ne lisälyönnit ihan lisälyöntejä on:
Normaalisti sydämen sykettä tahdistaa sydämen eteisen seinämässä oleva tahdistinsolmuke. Silloin tällöin sähköimpulssi voi lähteä muualta sydänlihaksesta kuin tahdistinsolmukkeesta. Seurauksena on ylimääräinen lyönti, jonka jälkeen sykkeessä on tavallista pidempi tauko.
Sanoo terveyskirjasto.

Itselläni on silloin tällöin. Useimmitenhan ne ovat vaarattomia. Voit käydä lääkärillä tarkistuttamassa veriarvosi ja vaikkapa vielä sydämen ultrassa halutessasi. Joillekin propral sopii, toisilla taas, erityisesti niillä joilla syke muutenkin hidas, propral voi pahentaa tilannetta.
 
666
Mulla on ollut vuosikymmeniä, mutta viimeisen 10 vuoden ajan vain muutamia, korkeintaan 10 päivässä, kun syön niihin Propralia. Ennen Propralia mulle saattoi tulla tuhansia lisälyöntejä päivässä. Vaarattomia ne ovat, mutta runsaat lisälyönnit niin inhottavia, että lääkitys on aiheellinen.
 
"jossu"
minulla on ollut lisälyöntiä ja yhden lyönnin pois jääntejä jokaisessa raskaudessa sekä silloin kun vauva on ihan pieni, eikä vielä ole tottunut itse yöheräilyihin. siis väsyneenä ja stressaantuneena. tosi ikävän tuntuisia, pelottavia.
 
..aha
Mangnesium voi auttaa, mulla auttaa joskus joskus ei. Mulla tosiaan ollut niitä 24v eli 17vuoden ikäisestä alkaen ja vielä valitettavasti kohta 41v olen hengissä eli tuskin niihin kuolee.
 
Itselläni on niitä vähän vaihtelevasti. Kolmivuorotyötä tehdessä oli tosi paljon -> siirryin päivätyöhön. Laihdutin myös normaalipainoon ja aloin harrastaa säännöllisesti liikuntaa -> vähenivät huomattavasti. Kahvia en voi juoda, koska kofeiini vaikuttaa heti. Nykyään silloin tällöin pomputtelee ylimääräisiä. Olen menossa verikokeeseen kilpirauhasen vajaatoimintaepäilyn takia. Myös se voi aiheuttaa sydänjuttuja (rytmihäiriöitä).
 
[t]
Olen säännöllisen epäsäännöllisesti kärsinyt rytmihäiriöistä ja kyllähän ne alkuun hieman huolestuttivat. Asia tutkittiin perusteellisesti ja minulla on sydämessä jonkinlainen 'epämuodostuma', joka estää veren normaalin virtaamisen ja saattaa joskus aiheuttaa epäsäännöllisyyttä sykkeeseen. Mitään haittaa tästä ei pitäisi olla, joten olen oireiden ilmentyessä pystynyt olemaan suhteellisen rauhallisena, mutta kyllähän tuo aina välillä hieman pysäyttää.

Minulle ainakin painotettiin, että jos oireet ovat jatkuvia kannattaa ne tutkia, mutta satunnaiset häiriöt ovat normaaleja ja yleisiäkin.
 

Yhteistyössä