Swing!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Kirjoitin himopitkän viestin mutta ketju mentiin just lukitsemaan |O

Mutta kirjoitan lyhyen version tähän. Puhuminen auttaa mua, niin mikäs tässä on kirjoitellessa, ja sua selkeesti kiinnostaa mun elämä kauheesti :p

Elikkä:

Olin just täyttäny 18 ja toipumassa masennuksesta. Tapasin 24-vuotiaan nuoren miehen joka oli opiskelemassa tradenomiksi, hyvin arvosanoin. Meillä oli samoja tulevaisuudenhaaveita; halusimme lapsia, vaikka heti, perheen, kivan talon/asunnon joskus, mökkeilyä ja ihan tavallista elämää. Vihdoinkin joku, joka ei halunnut bilettää ulkomailla 10 vuotta ennen lapsia!

Aloimme siis seurustelemaan. Jo kuukauden sisällä hälytyskellot soivat, mutta hiljensin ne. Tunsin itseni kauniiksi ja halutuksi. Meillä oli usein todella hauskaa keskenämme! Teimme töitä yhdessä ja suunnittelimme yhteistä lomamatkaa loppukesälle. Ennen kun edes lähdimme reissuun olin ehtinyt soittaa polisiille kerran, miehen uhkaavan käytöksen takia. Silti jatkoimme suhdetta.

Tultuamme lomamatkalta, jätin yhteisestä sopimuksesta ehkäisyn pois. Tärppäsi ekalla kierrolla. Olin onnesta sekaisin! Mieskin vaikutti onnelliselta ja rupesimme jo miettimään nimiä pienokaiselle. Sain keskenmenon viikolla seitsemän. Yllättäen, siitäkin tuli riita ja minulle musta silmä.

Viikkoa myöhemmin sain sen verran paljon ruhjeita, että tein kun teinkin rikosilmoituksen. Erosimme, mutta viikkoa myöhemmin, olimme taas yhdessä. Tällä kertaa asiat oikeasti muuttuivat; siis joksikin aikaa. Miehen tissuttelu loppui. Joi vielä viikonloppuisin, mutta niinhän kaikki muutkin tekivät, eihän se ollut epänormaalia...?

Minä eristäydyin töihin. Sinne mies ei päässyt. Tein hirveät määrät ylitöitä myös rahan takia; mies ei vaikuttanut kovin motivoituneelta, ja jonkinhan tulevaa perhettämme piti elättää. Tein 50-60 tuntia viikossa töitä kahdessa eri paikassa. En enää tavannut ystäviä tai perhettä; mies oli niin mustasukkainen, että riitahan siitä tuli aina. En oikein ymmärtänyt, kuinka syvällä olimme. Olin aivan sekaisin...

Mies oli mukana jokaisella neuvolakäynnillä. Sai paljon kehuja siitä, miten oli osallistuva isä jo ennen lapsen syntymää. Osti minulle synttärilahjaksi hienon mammapaidankin jota olin kuolannut kalliista erikoisliikkeestä. Tuli rakenneultra; katselimme pientä tytärtämme käsikädessä, aina silloin tällöin toisiamme vilkuillen. Tiesin, että meidän on pakko erota.

Olin viikolla 21 kun kävimme kaverin synttäreillä baarissa. Halusin kotiin mahdollisimman nopeasti. Yhdeltätoista sain hänet lähtemään. Jo ratikassa hän alkoi haastaa riitaa. Teeskentelin iloista ja pirteätä, en jaaksanut taas jotain julkista draamaa. Hänen lempiharrastuksensa oli minun itkettäminen ja nöyryyttäminen julkisilla paikoilla.

Kotiin päästyämme hän sanoi menevänsä suihkuun, kysyi seuraksi. Sanoin, etten oikein jaksaisi. Siitä se lähti; olin kuulemma aamulla sanonut meneväni illalla suihkuun; nyt olin suuri valehtelija, kun en mennytkään. Yleensä yritin olla hyvin diplomaattinen, mutta nyt ei pokka pitänyt... Sanoin hänelle, että tuohan on ihan naurettavaa, lopettaisi jo riidan haastamisen. Minua väsytti ja halusin nukkumaan.

Pari tuntia myöhemmin olin tavaroineni asunnon ulkopuolella rapussa, kiittelin poliisin hätäkeskusta siitä, että olivat puhuneet kanssani sen verran kauan, että pääsin pois asunnosta. Kävellessäni poispäin, yritti mies kampittaa minua. Onneksi pysyin pystyssä; kädet olivat täynnä tavaroita, olisin lentänyt aika pahasti ja olin kuitenkin jo viikolla 21.

Itsestäni en välittänyt tarpeeksi lähteäkseni, mutta lapseni takia oli pakko. Tietenkin oli vastuutonta tehdä lapsi tuollaiselle miehelle, mutta tehty mikä tehty. Olen oppinut virheistäni mutta en osaa katua; miten voisin katua sitä, että sain näin ihanan tyttösen, joka valaisee elämääni? En mitenkään. Elämä on ihanaa nykyään, joten en edes osaa olla eksälle vihainen vaikka syytä olisi.

Joten, Swing, kyllä. Minä mokasin. Pahasti. En edellytä itseltäni enkä muiltakaan täydellisyyttä; monet sekoittavat mielipiteeni yleisellä tasolla tarkoittamaan henkilkohtaista tuomitsemista. Nyt aion odottaa, kunnes olen tarpeaksi eheä ennen kun ryhdyn suhteeseen kenenkään kanssa. En aio odottaa sitä oikeata lapsia varten. Tiedän olevani paras äiti juuri nyt, tämän ikäisenä. Joten lisää saa tulla vaikka parisuhdetta ei ole. Jos odotan sellaista, mitä ei välttämättä koskaan tule, tulee minusta katkera ja yksinäinen ja pettynyt. Nyt elän omien suunnitelmieni mukaan koska se on ainoa tapa olla onnellinen ja tasapainoinen. En voi jättää suunnitelmiani toisen ihmisen varaan.

Toivottavasti suhteesi miehesi kanssa jatkuu yhtä auvoisena.

PS. Tällä tytöllä oli tarkoitus olla rakastava eno, joka toimisi ikään kuin isänä tytölle. Perkele meni ja kuoli joulun alla. Ei oikein kuulunut sekään suunnitelmiin... Mutta elämä jatkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
Mitä sä sille mitään selität? Ei se mitään silti käsitä? :saint:

No ei, mut mulle tekee hyvää olla avoin tosta hommasta, ja tuskin Swingillekään tekee pahaa yrittää oppia vähän elämästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja helminkäinen:
Mitä sä sille mitään selität? Ei se mitään silti käsitä? :saint:

No ei, mut mulle tekee hyvää olla avoin tosta hommasta, ja tuskin Swingillekään tekee pahaa yrittää oppia vähän elämästä :)

Ei varmaan tekis ei. Se on vaan eriasia ottaako se mistään vaarin.

Mä olen pihalla että mistä on kysymys. Mutta, elämä ei ole aina niin yksinkertaista, ja joskus tulee tehtyä vääriä valintoja. Minäkin, ja monesti. Oppia ikä kaikki, vanha klisee, mutta totta. :) En tiedä mitä jaarittelen, kai mä koitan sanoa jotain viisasta. Mutten osaa...

Tsemppiä ap, hienosti olet selvinnyt eteenpäin vaikeasta elämäntilanteesta. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä olen pihalla että mistä on kysymys. Mutta, elämä ei ole aina niin yksinkertaista, ja joskus tulee tehtyä vääriä valintoja. Minäkin, ja monesti. Oppia ikä kaikki, vanha klisee, mutta totta. :) En tiedä mitä jaarittelen, kai mä koitan sanoa jotain viisasta. Mutten osaa...

Tsemppiä ap, hienosti olet selvinnyt eteenpäin vaikeasta elämäntilanteesta. :flower:

Oli toinen ketju, jossa Swing pääs vauhtiin ja oli sitä mieltä, että olen kovin epäonnistunut ihminen kun ei ole miestä :whistle: Siinä sivussa sitten valisti hakattuja naisia, että se on muuten heidän syynsä ja siitä oli monella sanomista.

Ei voi muuta sanoa kuin että olet hyvä tyyppi tiukoista mielipiteistä huolimatta :hug:
Sunlaisiasi kaivataan täällä palstalla,jotka herättävät niitä keskusteluita =)
Monissa asioissa ollaan eri mieltä,mutta kyllä sun suustasi tulee välillä ihan asiaakin :heart:

Oli toinen ketju, jossa Swing pääs vauhtiin ja oli sitä mieltä, että olen kovin epäonnistunut ihminen kun ei ole miestä :whistle: Siinä sivussa sitten valisti hakattuja naisia, että se on muuten heidän syynsä ja siitä oli monella sanomista.

Swing voi tossa asiassa haistaa pitkän peen,eikös vain :whistle:

Muistanko mä ihan väärin, tai sekoitanko sinut johonkin toiseen palstalaiseen, mutta löikö lapsen isä sinua vatsaan raskausaikana?

Eihän se tämän kannalta ole oleellista :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mn:
Muistanko mä ihan väärin, tai sekoitanko sinut johonkin toiseen palstalaiseen, mutta löikö lapsen isä sinua vatsaan raskausaikana?

Eihän se tämän kannalta ole oleellista :ashamed:

Ei lyöny, harvemmin löi. Enempi sellasta tönimistä ja repimistä... Ja minä ajattelin, että eihän se edes ole "oikeata" väkivaltaa :headwall: Vaikka oli paikat kipeenä ja mustelmilla jne.

:o :kieh: |O

Mun on vaikea tuon tekstin perusteella uskoa, että olet vain 19. Kirjoitat kuitenkin niin asiallisesti ja rehellisesti myönnät, että ehkä kaikki tekosi eivät ole olleet aivan fiksuja. Mutta tosiaan kuinka voisit katua lapsen saamista, kun sinulla on ihana tytär.

Ei yksin lapsen kanssa jäänyt ole automaattisesti epäonnistunut. Parempi sun oli lähteä suhteesta kuin jäädä siihen ja olisi vielä lapsikin syntynyt siihen.

Jos ei ole kokenut sitä väkivaltaista suhdetta, niin on vaikia käsittää mistä on kyse. Mä olen kuullut läheisen ihmisen avautumista entisestä suhteestaan ja voin sanoa, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin jotkut luulevat.

Mä olen aina ajatellut, että jos mies lyö kerran niin se on siitä poikki. No eräässä suhteessa mies löi mua avokämmenellä todella lujaa. Suhde ei loppunut siihen, en pystynyt lopettamaan sitä. Se suhde kyllä loppui muista syistä eikä mies onneksi lyönyt toista kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä olen aina ajatellut, että jos mies lyö kerran niin se on siitä poikki. No eräässä suhteessa mies löi mua avokämmenellä todella lujaa. Suhde ei loppunut siihen, en pystynyt lopettamaan sitä. Se suhde kyllä loppui muista syistä eikä mies onneksi lyönyt toista kertaa.

Niin sitä itsekin ajatteli... :ashamed: Mutta kun tilanne tulee päälle, ei se olekaan niin helppoa. Ja lähin sentään ennen kun laps synty :|

Ja lähin sentään ennen kun laps synty :|

Se on hyvä asia. Niin sun kuin lapsenkin kannalta Olisi ollut ehkä vielä vaikiampi lähtiä lapsen kanssa siitä.

Mun sukulainen kesti vuosia miehen hakkaamista, muka lapsien takia. No onneksi tajusi lopulta erota siitä kauheasta miehestä.

Kun väkivalta etenee tiettyyn pisteeseen, niin suurin syy siihen ettei nainen lähde on kuoleman pelko. Mä ainakin tiesin, että kun päätän suhteen, niin mun henkikulta on suuressa vaarassa. Ja niin olikin. Kituutin siksi niin kauan, kun en uskaltanut lähteä. Vaikka halusin lähteä, niin se pelko oli niin suuri, että olin ihan lamaantunut tekemään päätöksiä. Ja olin silloin kuitenkin vain 18-vee.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Kun väkivalta etenee tiettyyn pisteeseen, niin suurin syy siihen ettei nainen lähde on kuoleman pelko. Mä ainakin tiesin, että kun päätän suhteen, niin mun henkikulta on suuressa vaarassa. Ja niin olikin. Kituutin siksi niin kauan, kun en uskaltanut lähteä. Vaikka halusin lähteä, niin se pelko oli niin suuri, että olin ihan lamaantunut tekemään päätöksiä. Ja olin silloin kuitenkin vain 18-vee.

Niin, mutta ymmärtääkö yksi tätä? Tuskin.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:

Niin, mutta ymmärtääkö yksi tätä? Tuskin.

No ei varmaan, kun ei näköjään osaa asettua toisen asemaan... Ootko sä muuten Pohjanmaalta?

Yhteistyössä