Sveitsiläispankin tutkimus: suomalaiset ovat ruotsalaisia rikkaampia

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
Henkistä rikkautta ei voi mitata.
Tämän palstan kirjoittajien henkinen rikkaus on hyvin pahasti velkaantunut.
Somessa riekkuminen on kuin kylväisi rahojaan taivaan tuuliin.

vierailija
Sveitsin viranomaiset eivät löydä perinnöille jakajia vaikka niitä on olemassa
nuo löysivät montakin:
"Tanskalaisessa realitysarjassa Mette Frisk ja arkistonhoitaja Adam Jon Kronegh paljastavat perheiden ja sukujen yllättäviä salaisuuksia. Kadonneita perillisiä etsitään Tanskasta ja ympäri maailmaa. (Forsvundne arvinger, DR, Tanska 2020 - 2024)"

vierailija
Miksiköhän eivät löydä?
Saamattomuutta. Haluavat pitää rahat itsellään Sveitsin (olin vahingossa kirjoittaa veitsin) holveissa.
Yle aamun pörssikeskustelussa juteltiin samasta aiheesta.
Osuvasti sanottu, että Suomessa ei ole maaorjuutta, mutta on asunto-orjuutta.
Muuttotappiokunnissa on asuntoja tyhjillään. Joku vastikään uuden talon rannalle pystyttänyt kertoi jossain ohjelmassa, että hänen talo on helposti siirrettävissä toiselle paikkakunnalle.
Olen jo saanut perintoni viime vuosituhannella. Ostin käytetyn auton, ja kävimme etelässä. Isäni aina haaveili Kanarian matkasta, joka jäi tekemättä.
Hikoilimme Mallorcalla elokuussa kauan sitten hänenkin puolesta. Olen vilpoisan sään ystävä. En lähtisi vaikka minulle maksettaisiin etelän rannoilla makoilusta. Rikkauksia ja rakkauksia en ole koskaan kaivannut.
Olen elänyt yltäkylläistä ja hyvää elämää luontoa säästäen.
Mitä vähemmän omaisuutta, sitä onnellisempi olen.

vierailija
Saamattomuutta. Haluavat pitää rahat itsellään Sveitsin (olin vahingossa kirjoittaa veitsin) holveissa.
Yle aamun pörssikeskustelussa juteltiin samasta aiheesta.
Osuvasti sanottu, että Suomessa ei ole maaorjuutta, mutta on asunto-orjuutta.
Muuttotappiokunnissa on asuntoja tyhjillään. Joku vastikään uuden talon rannalle pystyttänyt kertoi jossain ohjelmassa, että hänen talo on helposti siirrettävissä toiselle paikkakunnalle.
Olen jo saanut perintoni viime vuosituhannella. Ostin käytetyn auton, ja kävimme etelässä. Isäni aina haaveili Kanarian matkasta, joka jäi tekemättä.
Hikoilimme Mallorcalla elokuussa kauan sitten hänenkin puolesta. Olen vilpoisan sään ystävä. En lähtisi vaikka minulle maksettaisiin etelän rannoilla makoilusta. Rikkauksia ja rakkauksia en ole koskaan kaivannut.
Miapetralla monessa sormessa sormuksia. Mautonta

Eläkkeitä voidaan siis (ainakin sinun osaltasi) leikata? ;)

vierailija
Suomalaisten varallisuus tasaisemmin jakautunutta
Sijoitus UBS:n listalla‍

voi yllättää ja ilahduttaa, samoin kiilaaminen Ruotsin edelle. Tulos ei kuitenkaan kerro koko totuutta.

Mittarina käytetty mediaani ilmoittaa suuruusjärjestykseen lajitellun jakauman keskimmäisen arvon. Kun varallisuutta mitataan keskiarvolla, järjestys muuttuu. Ruotsi nousee sijalle 15, eikä Suomi mahdu enää 25 parhaan maan joukkoon.

Suomalaisten nousua ruotsalaisten ohi UBS:n varallisuusvertailussa selittääkin varallisuuden jakautuminen.

– Suomen mediaanivarallisuus on suurempi, koska varallisuus on jakautunut meillä tasaisemmin. Ruotsissa suuret varallisuudet ovat keskittyneet pienemmälle joukolle. Se että Ruotsissa varallisuuden keskiarvo on Suomea korkeampi, mutta mediaani samalla tasolla ja jopa hieman Suomea alempana, selittyy tällä jakautuman erilaisuudella, Reijo Heiskanen toteaa.

UBS:n viidentoista vuoden seuranta osoittaa, että suomalaisten varallisuuserot ovat tänä aikana kasvaneet. Sama kehitys on nähtävissä myös Tilastokeskuksen Suomea koskevissa varallisuustutkimuksissa.

Siinähän se näkyy Ruotsin perintöverojen puuttuminen, raha kertyy kaikkein rikkaimmille.

vierailija
Miapetralla monessa sormessa sormuksia. Mautonta
Kuuntelin sängyssä peiton alla vain Yle aamun juttelua.
Jätän Katajan dokumentin lestadiolaisista väliin. En aiemmin tiennyt, että lahkossa myös korvakorut ovat kieltolistalla. Äitini täti orvoäitini kasvattajana oli hyvin jyrkkä vanhoillislesta. Ei lestoille voi kuin säälien hymyillä. Ei uskovaisuus ole ulkoisista asioista kiinni. En muista yhtäkään Raamatun kohtaa, jossa säädellään pukeutumista. Lakkasin kynnet uudella kynsilakalla. Muistan, kun lapsuuteni körttipitäjässä kyntensä lakannut tyttö lensi kouluhuoneesta ulos kynsilakan takia.
Kuuntelin myös Antti Kaikkosen vaalitentin, ja samalla jumppasin.
Radiossa tulee uusintana ilmastonmuutoskeskustelu. En keksi elämässäni yhtäkään asiaa, joka pitäisi muuttaa vielä ilmastoystävällisemmäksi.

vierailija
"Maisaan lisättävän yhteyshenkilön tiedot on tarkoitettu hätätapauksia varten. Tähän henkilöön otetaan yhteyttä, jos asianomainen joutuu esimerkiksi vakavaan onnettomuuteen ja hänelle saa luovuttaa tietoja asianomaisesta.

Apotin asiakasportaali Maisa on käytössä HUS-yhtymän, Helsingin, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen sekä Kauniaisten sosiaali- ja terveyspalveluissa.

Iltalehti tavoitteli Apotin edustajia kommentoimaan tapausta, mutta Apotista ohjattiin kysymään asiasta Helsingin kaupungilta."-IL-

Yhteistyössä