suvussa kulkevat nimet

Tulipa tuossa vaa mieleen, kun täällä palstalla ollaan kyselty noita nimiä...
Oletteko jatkaneet suvun perintöä antamalla lapselle saman toisen nimen kun esim.lapsen isällä ja iso-isällä jne.
Mieheni suvussa on kulkenut sama toinen nimi viidessä sukupolvessa ja minä sen sitten katkaisin.... :ashamed:
Kyselin kyllä sukulaisilta, että pahastuvatko he kauheastikkin, jos en lapsellemme halua samaa toista nimeä, kun muillakin. Nimi oli sellainen, jota olen aina inhonnut yli kaiken. No eiväthän nuo sukulaiset pahastunet, eivät ainakaan myöntäneet.... ;)
No miehellä vielä lapseton veli, joka voi sitten halutessaan jatkaa tuota nimiperinnettä.

Nelthilta
Äidin isän suvussa kulkee koko joukko nimiä, yksi noista on minullakin. Ajattelin, etten niistä mitään lapselleni anna. Sen sijaan, jos tyttö tulee, toinen nimi tulee isän äitikakkoselta. Ihana ihminen!

meillä on nimet keksitty ihan omasta päästä vaikkakin poikien nimien kohdalla ois voinu saada helpotusta jos olis jonkun suvuissa kulkevan antanut nimeksi kun ei millään meinattu isännän kanssa päästä yhteisymmärrykseen...mut ihan kivat nimet lopulta kastepäivänä löytyi! :)

Sinänsä ei mitään traditioita, mutta meillä näin:

Esikoisella toisena nimenä ÄIDIN toinen nimi ja kolmantena nimenä "naisversio" ISÄN toisesta nimestä.

Keskimmäisellä toisena nimenä ÄIDINÄIDIN etunimi.

Kuopuksella toisena nimenä ÄIDINÄIDINÄIDIN etunimi. =)

Johannes on sellainen toinennimi,joka on ollut usealla.Mun isällä ja sen isällä,mun paapalla siis.Samoin mun äidinisällä on ollut toinennimi tuo.
Meillä on esikoisella tuo nyt toisena nimenä,ei tosin perinteen takia,vaan nimen merkityksen.Samoin mun veli antoi tuon toiseksi nimeksi pojalleen.

esikoisella kulkee isän etunimi toisena nimenä. isällä on isänsä etunimi toisena nimenä jne. jo viidessä polvessa, enkä halunnut tätä katkaista, on jotenkin niin hieno "perintö".
kuopuksella on äidin suvussa kulkeva nimi toisena.
muilla (eka,toka ja kolmas) nimillä on erikois merkitys. pojilla siis kummallakin kolme nimeä.

Pojilla on nimet, jotka on hyvin samantapaiset kuin suvussa esiintyneet nimet. Esim. toisen pojan keskimmäinen nimi on Kalle, suvuissa on ollut paljon Kaarleja ja Kaleveita :eek: .

Ö-höm, tyttö sai mun nukkeni nimen eli kaipa sekin tavallaan.... :LOL:

kevätesikko
:hug: Minun suvussani äidin puolella on perinnenimiä, miehen suvussa ei. Halusin antaa pojalleni jonkin vanhan nimen ja löytyihän se molempien suvuista! Kutsumanimi on kuitenkin vanhempien yhteisellä päätöksellä valittu ja se taisi olla ensimmäinen ehdotus, ellen väärin muista. :hug:

SAVONLINNA
Meillä esikoisen nimi on Tuomas. Se keksittiin, kun mieheni isä on Tuomo ja sukuun tuli ensimmäinen lapsenlapsi joka on poika. Muut nimet on vaan ollut kivoja ja sointunut hyvin.
Keskimmäinen on Aapo. Sointui veljensä nimen kanssa ( :whistle: ) ja miehen isänisän veli on ollut saman niminen. Toinen nimi vain kuulosti kivalta.
Kuopus Venla. Nimi tuli vain seisemästä veljeksestä. Katariina taas tuli omalta äidiltä, kun hän kertoi etteä ko nimeä ehdotettiin minulle aikoinaan.

Nyt on nljäs mahassa ja nimeksi ollaan kaavailtu Lauri Matias.

Catnip
Olen jatkanut, ihan tarkoituksella. Esikoisen ensimmäinen nimi on isänisäni nimi, ja toinen nimi on Jooseppi, mikä puolestaan on äidinisäni ja enoni toinen nimi (enolla vain yksi tyttö). Kakkosen toinen nimi on Topias, joka taas oli äidin ukin nimi. Mutta etunimen tuo kakkonen sai syntymamerkin mukaan (on nakyvissa vielakin).

Nappi-paita
Tytöllä on toisena nimenä minun toinen nimi joka on äitini etunimi.

Pojilla on isänsä nimi toisena nimenä. Suvussa kulkee pojilla Olavi jota en tahtonut omilleni.

Esikolle tuli toiseksi nimeksi isänsä toinen nimi. Jos kakkonen joskus tulee (yritys käynnissä), tytön nimi koostuu mieheni isoäidin ja minun etunimistä, pojalle olen suunnitellut toiseksi nimeksi omaa tyttönimeäni, niin sekin säilyisi suvussa... Mutta katsotaan, kuinka käy.

Yhteistyössä