Suvun juhlat, kun yhteishenkeä ei löydy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuinka järjestää juhlat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuinka järjestää juhlat

Vieras
sisarusten perheiden kesken. Kyse olisi appivanhempien juhlista. Heille olisi tarkoitus järjestää piakkoin juhlat. Kuinka sen saa järjestymään ilman yhteispanostusta?

-tarjoilut
-paikka
-kustannukset, kuka ne maksaa, kun yhteishenkeä ei ole jne.

Miten te muut olette järjestäneet haastavissa suvuissa juhlat?

Jos edes kerran 10 vuodessa kykenisi yhteistyöhän, mutta ei :(

[QUOTE="vieras";23633415]Miksi on pakkojärjestettävä yhtään mitään? Kahvitelkaa pienesti ja käyttäkää energia mieluummin sosiaalisten suhteiden parantamiseen.[/QUOTE]

Koska ko.appivanhemmat haluavat. Seurallisia ovat, toisin kuin lapsensa perheineen..tai on kyllä, mutta ei yhteishenkeä juhlien järjestämiseen. Minusta juuri yhdessä tekeminen voisi parantaa suhteita, jos kaikki olisivat mukana asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kuinka järjestää juhlat;23633436:
Koska ko.appivanhemmat haluavat. Seurallisia ovat, toisin kuin lapsensa perheineen..tai on kyllä, mutta ei yhteishenkeä juhlien järjestämiseen. Minusta juuri yhdessä tekeminen voisi parantaa suhteita, jos kaikki olisivat mukana asiassa.

Mikseivät he itse järjestä, jos juhlat haluavat, olettaen että ovat ihan hyväkuntoisia ihmisiä?

Kai appivanhemmat kustannukset maksavat, jos juhlat haluavat??? Juhlien järjestäminen onnistuu rahalla, ei siihen tarvi kuin aika, paikka, pitopalvelu ja kutsut. Siinä se. Ei ole oikein, että appivanhemmat vaatii toisia järjestään juhlat.

[QUOTE="vieras";23633459]Kai appivanhemmat kustannukset maksavat, jos juhlat haluavat??? Juhlien järjestäminen onnistuu rahalla, ei siihen tarvi kuin aika, paikka, pitopalvelu ja kutsut. Siinä se. Ei ole oikein, että appivanhemmat vaatii toisia järjestään juhlat.[/QUOTE]

Muotoilin huonosti. He eivät siis varsinaisesti vaadi, vaan toiveikkaana puhuvat mahdollisista juhlista. Luen pientä vihjailua heidän toiveissaan. Pienituloisilta eläkeläisiltä en kehtaisi ottaa maksuja. Eikö työssäkäyvät perheet voisi sen verran ottaa osaa, että juhlat saisi kasaan. Minun pielipide tämä. Alkaa tuntua, että maksumiehinä ja järjestäjinä olemme me, vain yksi perhe monista.

Voisiko joku kertoa kuinka vastaavaa on ratkaistu?

Alkuperäinen kirjoittaja kuinka järjestää juhlat;23633488:
Muotoilin huonosti. He eivät siis varsinaisesti vaadi, vaan toiveikkaana puhuvat mahdollisista juhlista. Luen pientä vihjailua heidän toiveissaan. Pienituloisilta eläkeläisiltä en kehtaisi ottaa maksuja. Eikö työssäkäyvät perheet voisi sen verran ottaa osaa, että juhlat saisi kasaan. Minun pielipide tämä. Alkaa tuntua, että maksumiehinä ja järjestäjinä olemme me, vain yksi perhe monista.

Voisiko joku kertoa kuinka vastaavaa on ratkaistu?

Tuskin sitten onnistuu ellette halua yksin maksaa. Toisaalta jos sinulla aktiviteettia on niin voit kysellä tarjoukset paikasta ja pitopalvelusta ja sitten kysyä muilta osallistuvatko. Jos ei niin sitten maksat yksin tai jätät juhlat järjestämättä. Tuskin onnistuu yhdessä järjestäminen, kun se tuntuu olevan yleensä vaikeaa pienelläkin porukalla. Aina on niitä, jotka jättää velvollisuutensa toisten hoidettaviksi.

Mä järjestin aikanaan anopille päivälliset seisovapöytä tyyliin. Jokaiselle olisi tullut maksettavaksi n. 15 euroa per nenu, mutta anoppi lupasiksin kustantaa, koska oli saanut mieluisan yllätysjuhlan.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23633513:
Mä järjestin aikanaan anopille päivälliset seisovapöytä tyyliin. Jokaiselle olisi tullut maksettavaksi n. 15 euroa per nenu, mutta anoppi lupasiksin kustantaa, koska oli saanut mieluisan yllätysjuhlan.

Loistava idea, mutta joku voisi vetää tuosta kokonaisen hernepellon nenäänsä. Siis joku, jonka PITÄÄ maksaa, vaikka ei halua.

yhden perheen ei kuulu järjestää eikä maksaa kaikkia. Myöskään lasten ei ole pakko maksaa kaikkia kustannuksia. Jos he tosiaan haluavat juhlat niin osallistuvat kustannuksiin myös itse.

Kaikista helpoin tapa on vuokrata kylätalo tai seurojentalo. Kaikki kutsutaan yhtenä päivänä. Pitopalvelusta otatte lohikeiton ja täytekakun. Kustannukset ei nouse silloin kovin korkealle.
Kukaan ei rasitu liikaa tekemisen suhteen.

[QUOTE="kokki";23633539]yhden perheen ei kuulu järjestää eikä maksaa kaikkia. Myöskään lasten ei ole pakko maksaa kaikkia kustannuksia. Jos he tosiaan haluavat juhlat niin osallistuvat kustannuksiin myös itse.

Kaikista helpoin tapa on vuokrata kylätalo tai seurojentalo. Kaikki kutsutaan yhtenä päivänä. Pitopalvelusta otatte lohikeiton ja täytekakun. Kustannukset ei nouse silloin kovin korkealle.
Kukaan ei rasitu liikaa tekemisen suhteen.[/QUOTE]

Oikeassa olet. Jos kokeilisi tätä ja ehdottaa muille maksua sen mukaan mitä tulee per/perhe maksettavaksi. Ellei halukkuutta maksuun löydy, ei siis juhliakaan.
Mun luonto ei anna periksi. Jos muut vetäytyy, luultavimmin järjestämme kuitenkin juhlat silläkin uhalla, että ne jää meidän maksettavaksi.

Yhteistyössä