Suviseurat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzytte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei tv:n katsominen ole syntiä kuten ei myöskään alkoholin käyttö suoraan ole... mut raamatussa sanotaan että älä päihdy viinistä sillä siitä paha meno tulee... ja tv:n katseluunkin löytyy kuten muuhunkin turhuuteen teksti. En muista tarkkaan mut tähän tyyliin: älä tuhlaa aikaa turhuuksiin vaan tee hyviä töitä ja elä nuhteettomasti... eli kyse on turhuuksista ja se on suositus, koska turhuudet yleensä johtavat syntiin kun olemme heikkoja kaikenlaisiin himoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Alkuperäinen kirjoittaja NOTE:
Eräs tuttavani oli vuokrannut talonsa 4 henkiselle perheelle Suviseurojen aikaan. Tosiasiassa yöpyjiä oli ollut 21, sotku sen mukainen ja joka paikka oli pengottu, osittain jopa tuhottu.

Jotenkin uskoisin että tämä on enemmänkin normaalia ihan muiden kuin uskossa olevien toimesta. Ainakin mitä kuulee kauhujuttuja mökkien vuokraajista. :/

Mekin olemme saaneet mieheni kanssa kuula kauhujuttuja mökinvuokraajilta.. ja sattuipa viimeksi hyvinki niin että vuokrasimme mökin ja maksoimme siitä melko hinnan viikoksi, arvata saattaa kuka tahansa mikä oli minun ele kun menimme mökkiin jossa oli kaljapulloja joka paikka täynnä ja tupakkahaisi.. onneksi ei sentäs tupakantumppeja löytynyt sisätiloista lattialta vaan ihan tuhkakupista takan sisältä, mutta jos mökki olisi ollut minun.. oisin soittanut vuokraajat paikalle siivoamaan.:( Kyllä se niin on että jos on jossain vuokralla niin siivotaan jäljet. Melkein voisin väittää että meidän perheen jäljiltä mökit on ollut puhtaammassa kunnossa lähtiessä kuin tullessa, ei kävis mielessäkään jättää mökkiä siivoamatta.:)

Alkuperäinen kirjoittaja uskovainen:
ei tv:n katsominen ole syntiä kuten ei myöskään alkoholin käyttö suoraan ole... mut raamatussa sanotaan että älä päihdy viinistä sillä siitä paha meno tulee... ja tv:n katseluunkin löytyy kuten muuhunkin turhuuteen teksti. En muista tarkkaan mut tähän tyyliin: älä tuhlaa aikaa turhuuksiin vaan tee hyviä töitä ja elä nuhteettomasti... eli kyse on turhuuksista ja se on suositus, koska turhuudet yleensä johtavat syntiin kun olemme heikkoja kaikenlaisiin himoihin.

Tähän näin sivullisena voisin lisätä että olemmehan me samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, meilä on usko ja omatunto joka ohjaa meitä. Raamatustahan kaikki löytyy, joka vähänkään epäilee mitään.

Ei voi siis ilman hymähtämättä ja nauramatta lukea näitä viestejänne!
Suurin osa kommentoijista kenties peräisin antiikin kreikan ajoilta ja toiset keskenkasvuisten hoitokodista vai?
Voi sitä suurta tietämättömyyden näkyä mikä täällä paistaa...Luullaan tietävän kaiken, mutta siltikin todellinen tietämys liikkuu erittäin hämärillä mailla.
Ensinnäkin nuo pyykinpesu ym. jutut alkaa olemaan jo niin sairaan tylsiä kuvituksia ettei uskois jonkun käyneen ylä-astetta ihan loppuun asti.
Toiseksi, ainahan kaikkee negatiivista kuvaa kustakin lahkosta voidaan heittää,se mihin ihmiset uskoo on sitten eriasia.
Lestadiolaisetki ovat VAIN ihmisiä, toiset epäsiistejä ja toiset pitävät erittäinkin siistinä asuinympäristönsä - turha siis vetää verenpainetta koholle noiden "sikamaisten mökkiasukkien" takia. AINA VOIDAAN KEKSIÄ MITÄ KUMMALLISEMPIA JUTTUJA eli ei todellakaan pidä jokaikinen kerta paikkaansa. Ja mikäli pitää, luulisi heidän itse selvittävän asiansa.Se ei ulkopuolisille tai juorujormille millään vertaa kuulu.
Kolmanneksi asiaksi voisi hyvinkin verrata vaikka epäuskoisia uskovaisiin/suviseuroihin.
Kuinkahan paljon em. tapahtuma tarvitsi virka-apua 70 0000 henkiseen laumaan?
Kuinka monta pahoinpitelyä, tappoa, juoppoilemista ym. mahtoi tuolla tapahtua. Jaksan uskoa että ei yhtään -mikäli ei maailman väkeä ollut paikalla.
Ainahan sinne pätemään ollaan tulossa, lapsellisuus nääs paistanee läpi jälleen kerran.
Uskon suomesta löytyvän paljon pahempaakin sakkia, suomalaisethan ovat suurimmaksi osaksi täysin alkoholisoituneita juoppoja ja sosiaaaliturvin eläviä työttömiä p*skoja.
Ei luulisi kiinnostavan sen vuoksi hirveästi kiinnostavan haukkua uskovaisia tai heidän elämäntapojaan kun kuitenkin vahvempia tässä asiassa ovat ja paljon harmittomia kuin melkein kaikki suomalaiset yhteensä.
Kehottaisin kaikkia lukioita/kommentoijia ottamaan terveen järki kultansa esille ja maalaisjärjen. Naapurin aivoilla ja uskomuksilla ei pitkälle päästä.

Lopuksi vielä se, että asioista kannattaa ottaa perinpohjin selvän, ennen kun tulee valhetta tai oman mielikuvituksen oletuksia tänne julkaisemaan, kiitos!

Me miehen kans (maailman väkenä ) oltiin paikalla. :D Tosin vain perjantai-illasta lauantaiaamuun. Sitä mä vaan ihmettelen sitä roskan määrää (miksi niin monet vl:t ei kunnioita jumalan luomaa luontoa, miksi he ei arvosta suviseuroja tapahtumana niin että pitäisivät kentän siistinä?). Toisena asiana ihmettelen sitä, ku pikkulapset juoksentelee sielä kentällä 11-12 aikaan illalla, eikä vanhemmilla mitään aikeitakaan lähtä vielä nukkumaan.
Jännä juttu, että vaikka olen monet monet kerrat ollu suviseuroissa (ex-vl kun olen), ni vasta nyt pistin merkille nuo jutut. Ehkä sille "sokeutuu" jos joka vuosi käy.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Me miehen kans (maailman väkenä ) oltiin paikalla. :D Tosin vain perjantai-illasta lauantaiaamuun. Sitä mä vaan ihmettelen sitä roskan määrää (miksi niin monet vl:t ei kunnioita jumalan luomaa luontoa, miksi he ei arvosta suviseuroja tapahtumana niin että pitäisivät kentän siistinä?). Toisena asiana ihmettelen sitä, ku pikkulapset juoksentelee sielä kentällä 11-12 aikaan illalla, eikä vanhemmilla mitään aikeitakaan lähtä vielä nukkumaan.
Jännä juttu, että vaikka olen monet monet kerrat ollu suviseuroissa (ex-vl kun olen), ni vasta nyt pistin merkille nuo jutut. Ehkä sille "sokeutuu" jos joka vuosi käy.

Minusta tuntuu, että tuon roskaamisen kanssa on käynyt vähän vahinko. Roskia heittelevät lähinnä alakouluikäiset ja vähän isommatkin, jotka ovat vielä hiljattain innoissaan olleet keppikerääjinä ja toivoneet, että roskia olisi paljon helposti saatavilla... Heittelevät sitten roskansa maahan periaatteella "keppikerääjät pian innoissaan poimivat". Ikävä asia kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:

Minusta tuntuu, että tuon roskaamisen kanssa on käynyt vähän vahinko. Roskia heittelevät lähinnä alakouluikäiset ja vähän isommatkin, jotka ovat vielä hiljattain innoissaan olleet keppikerääjinä ja toivoneet, että roskia olisi paljon helposti saatavilla... Heittelevät sitten roskansa maahan periaatteella "keppikerääjät pian innoissaan poimivat". Ikävä asia kyllä.

Osa varmasti heitteleekin roskia, mutta ainakin itselläni välillä tuuli levitti roskat pitkin pöytää, penkkejä ja maata. Sinä sitten mietit, että mitkä ovat omia.

Lapset saavat helposti erityisluvan suviseuroissa valvoa myöhään, kerran vuodessa kun nuo isot seurat järjestetään. Ei se aivan normaalikäytäntö ole, että myöhään valvotaan :)

ja tietämättömyydestä. Joku täällä ihmettelee, mistä se viha uskovaisia kohtaan kumpuaa ja nimenomaan lestadiolaisia kohtaan. Monet heistä ovat korkeastikoulutettuja, hyvin toimeentulevia ja kohteliaita ihmisiä. Se laittaa köyhän duunarin/työttömän kateelliseksi. Olen monesti kuullut kun ihmetellään, miten on varaa rakentaa isoja asuntoja ja ajaa hienoilla autoilla jne. Kun kaikki rahat eivät mene viinaan ja baariin, jää rahaa muuhunkin. Tiedän 10-lapsisen vl perheen, jossa jokainen on käynyt yliopiston!

On se vaan hienoa, miten rauhallista oli seura-alueella. Oli hienoa, kun pikkulinnut viserteli asuntoautomme yläpuolella ja kaiuttimista kaikui seurapuhe sekä laulu. Kyllä ne on vaan sellaisia elementtejä, jonka rakentaa elämää hyvään suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:

kyllä, näin se ilmeisesti menee..ainakin mitä itse näin ne heittelijät oli niitä lapsia, kouluikäisiä. ja sitten tähän väliin lisään, että kyllä meillä lapsille opetetaan ettei saa roskata vaan viedään ne roskikseen.

kyllä mullakin pisti se roskan määrä silmään varsinkin lauantai-iltana, mutta sunnuntainahan nekin oli jo poies kerätty. Ja me esim. oltiin VAIN lauantai-iltana myöhään kentällä lasten kanssa; nukkumaan mentiin joskus klo 24 aikaan, koska lapset oli nukkuneet myöhäiset päikkärit eikä ketään nukuttanut vielä. Tämä ei siis ole meidän normaali rytmi. Muiden puolesta e mene sanomaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja uskovainen:

Turhuutta on myös tupakka, se tuhoaa maksaa ja voi aiheuttaa monenlaisia sairauksia muun muassa syöpää. Raamatun mukaan omaa ruumista pitää varjella, tupakalla se tuhotaan ja silti hyväksytte tupakoinnin.

meidän naapurissa ainakin lestojen lapset valvoo kesät talvet puolille öin...(alle koluluikäisiä kaikki), meillä kun menee mukulat nukkuu klo 21 maissa, niin näillähän vasta elämä alkaa...nytkin täyus touhu päällä...vieraatki vielä mukana!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän naapurissa ainakin lestojen lapset valvoo kesät talvet puolille öin...(alle koluluikäisiä kaikki), meillä kun menee mukulat nukkuu klo 21 maissa, niin näillähän vasta elämä alkaa...nytkin täyus touhu päällä...vieraatki vielä mukana!

Joo ja mun siskon lapset valvoo jatkuvasti puolille öin ja meidän lapset taas menee aina nukkumaan viimeistään seitsemältä. Sisko ei oo lestadiolainen, mutta minä oon.

Oli tosi mukavat suviseurat! Väkeä oli alueet täynnä (jopa 70 000), mutta silti kaikki pelasi ja ihmiset olivat tyytyväisiä: leppoisa ja kiireetön tunnelma vallitsi niin ehtoollis-, ruoka-, kun vessajonossakin ;)
Eikä niitä tupakoitsijoita juurikaan näkynyt...

Jännä kun monet uskonsa menettäneet käyvät niin katkeraan sävyyn arvostelemaan uskovaisia. Liekö koskaan oikeaa ymmärrystä ollutkaan...

Mutta kun miettii sitä väkimäärää, mikä siellä on niin minusta kenttä on kyllä siisti.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja NOTE:
Eräs tuttavani oli vuokrannut talonsa 4 henkiselle perheelle Suviseurojen aikaan. Tosiasiassa yöpyjiä oli ollut 21, sotku sen mukainen ja joka paikka oli pengottu, osittain jopa tuhottu.

mitä arvelet,johtuiko siitä että oli lestadiolaisia,vai jostain muusta..kannattaa yleistää,eikö vaan.

No totta helvetissä johtui siitä että ne oli saastaisia lestoja. Vittu ne maailman alakastilaiset sais polttaa roviolla, sen verran niistä sai nuoruudessani kärsiä.

Yhteistyössä