Suvakilla on paha miesongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ystävä pyysi laittaa tälläisen ja toivoo että saisi apua, viisaita neuvoja.

"Olen seurustellut yli vuoden maailman ihanimman miehen kanssa. Mies sai kielteisen turvapaikka-päätöksen Suomessa, joten jätimme Suomen ja muutimme Sveitsiin. Sveitsissä olimme noin puoli vuotta, jonka aikana tajusimme että teimme virheen kun lähdimme Suomesta. Mies kuitenkin otettiin Säilöön Sveitsissä ennenkun ehdimme lähteä pois maasta. Mies ollut säilössä kohta 2kk sielä, yhteyden pito mieheen todella vaikeaa, viranomaiset tekee siitä todella vaikeaa. Mies allekirjoitti sopimuksen että hänet palautetaan Suomeen (Dublin-sopimus) Minä/hän ei tiedätä koska hänet palautetaan Suomeen, kukaan ei suostu kertoa.

Tämä 2-kuukautta ollut elämän rankinta aikaa, oon rukoillu ja itkenyt vuoronperään apua, toivonut kaikki muuttuisi hyväksi. Oon tehny kaikkeni että voisin miestäni auttaa. Tulevaisuus pelottaa, mitä kun mies lähetään Suomeen ? Lähetetäänkö hänet suoraan Irakiin ? Entäs jos joutuu säilöön, miten saada hänet pois sieltä ? Miten saan hänet jäämään ? Miten saan tietää milloin hän on Suomessa ?

Oon valmis tekemään kaikkeni hän jäisi Suomeen.

Se aika jonka oon miehen kanssa saanut viettää, on ollu elämäni parasta aikaa. Toivon, että se ei loppuisi vielä.

Tiedän, että jos mies ei saa jäädä tänne, niin en minäkään jää. Kuitenki elämämme hänen maassa olisi vaikeaa. Toisaalta välillä toivoisin, että minulle sattuisi jotain hänen maassa, niin ehkä Suomen päättäjät heräsi. Kaikilla on oikeus elämään, kaikilla on oikeus olla rakastamansa henkilön kanssa.

Tilanne siis: Mies lähetään Suomeen (Päivämäärää ei tiedetä) Omistaa Irakin passin, Yksi kielteinen päätös, turvapaikka-hakemus rauennut Suomessa, Ei olla naimisissa""

https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/

Tiedän, että jos mies ei saa jäädä tänne, niin en minäkään jää. Kuitenki elämämme hänen maassa olisi vaikeaa. Toisaalta välillä toivoisin, että minulle sattuisi jotain hänen maassa, niin ehkä Suomen päättäjät heräsi. Kaikilla on oikeus elämään, kaikilla on oikeus olla rakastamansa henkilön kanssa.

Niin, elämä olisi vaikeaa ilman vastiikketonta sosiaaliturvaa. Siellä joutuisi ihan itse tuottamaan leivän pöytään ja ansaitsemaan kaiken muunkin. Kenelläkään ei pidä olla oikeutta elää suomalaisten rakentaman sosiaaliturvan varassa, jos ei ole suomalainen. Kaikilla on oikeus elää, eikä suomalainen ketää ole teloittamassa. Suomalaisella ei silti ole elatusvelvollisuutta, vaikka me annammekin oikeuden elää.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Niin, elämä olisi vaikeaa ilman vastiikketonta sosiaaliturvaa. Siellä joutuisi ihan itse tuottamaan leivän pöytään ja ansaitsemaan kaiken muunkin. Kenelläkään ei pidä olla oikeutta elää suomalaisten rakentaman sosiaaliturvan varassa, jos ei ole suomalainen. Kaikilla on oikeus elää, eikä suomalainen ketää ole teloittamassa. Suomalaisella ei silti ole elatusvelvollisuutta, vaikka me annammekin oikeuden elää.
(y)

Mitä tarkoitat sillä, että toivot sinulle sattuvan "hänen maassa" jotakin, että Suomen viranomaiset heräisivät? Kyllä Suomen viranomaiset menettelee kuten laki sanoo, olitpa sinä missä tahansa. Heitä ei taida teidän syvä rakkaustarinanne juuri liikuttaa. Tule sinä pois koto-Suomeen ja anna miehen mennä sinne, mihin hän kuuluu eli Irakiin. Katsot nyt asioita niin ruusunpunaisten silmälasien läpi, ettet välttämättä näe asian koko totuutta.

Olen katsonut yleisurheilun MM-kisoja. Niin...siellä on todellisuus silmienne edessä.
Mistä tulee heti mieleen ajatus: "Haluaako Suomi joskus lähivuosina MM-mitaleita yleisurheilusta?"
Jos haluaa, niin turvapaikanhakijoille Tervetuloa! Heille kaikille annettakoon ensimmäiset treenikamat tervetuliaislahjaksi vrt.äitiyspakkaus.

Viimeksi muokattu:
En ymmärrä, miten suomalaiset naiset haksahtaa näihin miehiin, eikö varottavia esimerkkejä ole tarpeeksi. Rakkaus kestää tasan sen aikaa, kun heidän olot Suomessa on turvattu ja oleskelulupa taskussa. Ehkä tähänkin ihanaan mieheen yhteydenpito on nyt siksi niin vaikeaa, kun hänet on jo karkotettu eikä oleskelulupaa Suomessa ole tulossa. Voihan syynä olla tietysti viranomaisetkin... Tule hyvä ihminen järkiisi ennenkuin on myöhäistä, en osaa asiaa muuten auttaa.

Olen katsonut yleisurheilun MM-kisoja. Niin...siellä on todellisuus silmienne edessä.
Mistä tulee heti mieleen ajatus: "Haluaako Suomi joskus lähivuosina MM-mitaleita yleisurheilusta?"
Jos haluaa, niin turvapaikanhakijoille Tervetuloa! Heilla kaikille annettakoon ensimmäiset treenikamat tervetuliaislahjaksi vrt.äitiyspakkaus.
Isommassa määrin matuja on tullut Suomeen noin 30 vuotta, mutta muistatko kuinka monta mitalia matut ovat saaneet yleisurheilukisoista?

Yhteistyössä