Suvaitsevaisen aivopieru - vai onko sittenkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä voitaisiin tehdä jonkinlainen yhdistelmä jenkkien ja Australian maahanmuuttopolitiikasta ja velvoittaa tulijoita työllistymään tai kouluttautumaan ja olemaan rötöstelemättä ensimmäisen kahden vuoden aikana. Jos 2v aikana on työllistynyt, kouluttautunut ja vieläpä onnistunut pitämään ns. puhtaat paperit, niin ansaitsisi kansalaisuuden ja myös oikeuden täyteen sosiaaliturvaan. Sitä ennen voisi olla jollain väliaikais-statuksella, joka oikeuttaisi soviteltuun sos.turvaan ja rikoksista seuraisi maasta poistaminen.

Asumisperusteinen sosiaaliturva ei oikein toimi, jos rajat on avoinna kaikille, jotka nyt vaan keksivät tulla.

Kaikki tph:n kustannukset maksetaan yhteisistä verovaroista.
Ja uskon, että tuohon peruskouluunkin saa tukea.

Nyt jo kunnat kinuavat lisää rahaa, koska ovat huomanneet miten kalliiksi tph:t käyvät.

Oli muuten aika sikaa valehdella kunnille, että kaikki kulut maksetaan ja itseasiassa niinhän tässä tulee käymäänkin..
Jos tph:t haluavat sen bussin sinne Lieksaan niin usko huvikses, se saadaan sinne, tai sitten olemassa oleva bussilinja koukkaa Lieksassa laajemmalti tms.

Johan mä sanoin mistä olen valmis luopumaan....

muita hyviä säästökohteita on mm YLE!

VOK:in kustannukset maksaa valtio mutta ne jotka saa turvapaikan tulee kunnan huollettaviksi. Paitsi että suvikset uskoo että ne työllistyy jolloin ne alkaakin maksamaan veroja heti kun saavat työluvan.

Kaikki tph:n kustannukset maksetaan yhteisistä verovaroista.
Ja uskon, että tuohon peruskouluunkin saa tukea.

Nyt jo kunnat kinuavat lisää rahaa, koska ovat huomanneet miten kalliiksi tph:t käyvät.

Oli muuten aika sikaa valehdella kunnille, että kaikki kulut maksetaan ja itseasiassa niinhän tässä tulee käymäänkin..
Jos tph:t haluavat sen bussin sinne Lieksaan niin usko huvikses, se saadaan sinne, tai sitten olemassa oleva bussilinja koukkaa Lieksassa laajemmalti tms.

Johan mä sanoin mistä olen valmis luopumaan....

muita hyviä säästökohteita on mm YLE!

Jatkan vielä tästä:

Eli vähintä mitä hallitus voi nyt tehdä on se, että ne ratkaisut on todellakin tarkkaan mietittyjä, jotta nämä suunnitteella olevat asiat saadaan kannattavaksi!

Mun mielestä voitaisiin tehdä jonkinlainen yhdistelmä jenkkien ja Australian maahanmuuttopolitiikasta ja velvoittaa tulijoita työllistymään tai kouluttautumaan ja olemaan rötöstelemättä ensimmäisen kahden vuoden aikana. Jos 2v aikana on työllistynyt, kouluttautunut ja vieläpä onnistunut pitämään ns. puhtaat paperit, niin ansaitsisi kansalaisuuden ja myös oikeuden täyteen sosiaaliturvaan. Sitä ennen voisi olla jollain väliaikais-statuksella, joka oikeuttaisi soviteltuun sos.turvaan ja rikoksista seuraisi maasta poistaminen.

Asumisperusteinen sosiaaliturva ei oikein toimi, jos rajat on avoinna kaikille, jotka nyt vaan keksivät tulla.
No tämä olisi se kaikista ihanteellisin.
Vielä kun tuohon saisi lisättyä maastakarkoituksen, huolimatta siitä, onko kotomaassa vainoa/sotaa.
Törkeät rikolliset vois mun puolesta vaikka myydä työvoimaks, ihan sama minne. (ainakin henkirikoksista ja törkeistä raiskauksista yms tuomitut)

• Tykkää
Reactions: AivanSama
VOK:in kustannukset maksaa valtio mutta ne jotka saa turvapaikan tulee kunnan huollettaviksi. Paitsi että suvikset uskoo että ne työllistyy jolloin ne alkaakin maksamaan veroja heti kun saavat työluvan.
Eiköhän ne aika pitkään majaile noissa vokeissa. Elleivät ole naista itelleen löytäeet.
Tosin osa asuu tuon koko prosessin ajan kavereilla/sukulaisilla jne.

Valtio valtio!!
Ja mistäköhän valtio saa ne rahat?

Se mikä on naurettavaa...

Nämä tulokkaat pyytää ettei heistä puhuttaisi menoeränä.
Voi ristus sentään. Tässä valtiossa kaikista on tapana puhua menoeränä.
Pitäisikö heistä puhua jotenkin hienommin kuin meistä muista?

rasistista poronpaskaa noi no-go-zonet, Ylen toimittajahan kävi alkusyksystä ihan Ruåtsissa asti toteamassa että ei semmosia ole olemassakaan
:D

Ei mutta tosipuheessa...
Täällä on jo aika lauma noita terroristeja...saas nähdä kuinkahan tässä käy.

Aika löyhäperäistä Suomelta...vaihtoehtoja olisi kuitenkin ollut.
Nyt menee SUURI raha seurata noita vaarallisia rikollisia Suomessa.
Ja Suomen tuntien - taloudelliset resurssit ovat pienet, eli työn laatu ei ole hyvää --> turvallisuus heikkenee.

Sähkö töpselistä ja rahat fattasta! Verot valtion maksettavaksi!

Eikö mää sillä kun jotku luulee, että mamuista on kunnille hyötyä.

No oli pakko laittaa asia raiteilleen.
Elä nyt yritä harhautella siinä kun menee keskustelut muuten ihan solmuun,
senkin veijjari.:D

:D

Ei mutta tosipuheessa...
Täällä on jo aika lauma noita terroristeja...saas nähdä kuinkahan tässä käy.

Aika löyhäperäistä Suomelta...vaihtoehtoja olisi kuitenkin ollut.
Nyt menee SUURI raha seurata noita vaarallisia rikollisia Suomessa.
Ja Suomen tuntien - taloudelliset resurssit ovat pienet, eli työn laatu ei ole hyvää --> turvallisuus heikkenee.

Ai että mitenkö käy? Noh, setäpä kertoo:

Käy samoin kuin Ruåtsissa jossa maahanmuuttajat ottaa osansa huume-, ase- ja h*orabisneksestä. Eri ryhmittymien välejä ja reviirejä selvitellään konetuliaseilla. Rötöksien jälkeen palataan no-go-zonelle laskemaan tienestejä. Poliisit seuraa katseella kun huumediilerit näyttää parvekkeeltaan niille pitkää nenää.

Ai että mitenkö käy? Noh, setäpä kertoo:

Käy samoin kuin Ruåtsissa jossa maahanmuuttajat ottaa osansa huume-, ase- ja h*orabisneksestä. Eri ryhmittymien välejä ja reviirejä selvitellään konetuliaseilla. Rötöksien jälkeen palataan no-go-zonelle laskemaan tienestejä. Poliisit seuraa katseella kun huumediilerit näyttää parvekkeeltaan niille pitkää nenää.
Totta, mutta...

Noinkohan Suomessa ollaan vielä ihan noin pahasti ylikorrekteja?
Media ja hallitus kyllä kovasti ajaa kansaa ylikorrektiksi...aika näyttää...

Jotenkin ihan käsittämätöntä, että Ruotsi ei hajota noita alueita..

Mun mielestä se on hassu pyyntö, koska he eivät ole meille mitään muuta, kuin menoerä.
Hyi kamala ku oot kamala.:D:D
On heissä hyviäkin tyyppejä, ei saa ihan kokonaan unohtaa sitä.:)

Kyllä heistä osa työllistyy, mutta nuo irakilaiset ja somalialaiset voisi laittaa takaisin. Heillä ei ole kovin kehuttavaa työhistoriaa Suomessa muodostunut edes nousukautena.

Hyi kamala ku oot kamala.:D:D
On heissä hyviäkin tyyppejä, ei saa ihan kokonaan unohtaa sitä.:)

Kyllä heistä osa työllistyy, mutta nuo irakilaiset ja somalialaiset voisi laittaa takaisin. Heillä ei ole kovin kehuttavaa työhistoriaa Suomessa muodostunut edes nousukautena.

No niin olen :)

Tasa- arvon nimissä sanon, että mun ei tarvitse huomauttaa erikseen asiasta, jos muutama yksilö isosta otoksesta voi olla tuotteliaita tai hyödyllisiä meille.

Ihan sama, kun yleistetään suomalaisia. Me ollaan juroja, hiljaisia ja epäluuloisia. Ei kukaan tule siinä vaiheessa melttoamaan siitä, miten poikkeuksiakin on.

Tietysti poikkeuksia on kaikissa ryhmissä :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No niin olen :)

Tasa- arvon nimissä sanon, että mun ei tarvitse huomauttaa erikseen asiasta, jos muutama yksilö isosta otoksesta voi olla tuotteliaita tai hyödyllisiä meille.

Ihan sama, kun yleistetään suomalaisia. Me ollaan juroja, hiljaisia ja epäluuloisia. Ei kukaan tule siinä vaiheessa melttoamaan siitä, miten poikkeuksiakin on.

Tietysti poikkeuksia on kaikissa ryhmissä :)
Niin, ja ollaanhan mekin polttopullotyttöi.:coffee::D
33725696-Two-Bad-girls-with-Molotov-cocktail-and-red-smoke-bomb-in-the-street-Outdoor-lifestyle-portrait-Stock-Photo.jpg

• Tykkää
Reactions: Pessimisti
Toivottavasti teillä on yhtä huono sihti kuin muillakin polttopullohörhöillä. Mun muistin mukaan tähän asti ei ole tullut juurikaan vahinkoa jos isoja otsikoita ei lueta.

Ylimitoitettuja juttuja.
Ja se mikä hyvää suomalaiselta/medialta on noiden juttujen ilmoittaminen kansainväliselle medialle.
Ehkä sana kirii ja saadaan suomi vähemmän houkuttelevaksi.

Huonoa on tietenkin se, että työperäinen maahanmuuttokin saattaa kärsiä.
Tosin äkkiä Suomen maine jollakin uudella tempaisulla saadaan taas maahanmuuttoystävälliseksi.

Yhteistyössä