suututtaa. vein yskäisen lapsen tarhaan, muutaman tunnin päästä tuli soitto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rose"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rose"

Vieras
.. että kuumetta on 38 & veto pois. voisinko hakea. no eihän siinä mitään, mutta sain moitteet siitä että kuumeista & väsynyttä lasta ei pitäisi tuoda tarhaan
VAIKKA LAPSI EI AAMULLA OLLUT KUUMEINEN EIKÄ VÄSYNYT. mikä hemmetin selvännäkijä minä muka olen, jos lapsi on pirteä eikä kuumemittari anna lukemia niin pitäisikö minun maagisesti tietää että että "kello 13 kuume nousee 38 asteeseen & Ada väsähtää, haa enpä viekkään tänään tarhaan" :mad:
jos jäisimme neljän seinän sisään aina kun on yskä tai nuha, emme pääsisi mihinkään! minullakin on nuha nyt, töissä käyn nenäsuihkeen, buranan & kahvin voimin. tai kävin, nythän jään kotiin pikku potilaan kanssa

Sitä se vanhemmuus joskus on. Mä en vie sen kuntoista lasta, joka ei pysty reippaasti ulkoilemaan sitä kahta tuntia muiden kanssa. Käsi sydämellä, Oliko lapses aamulla ulkoilukunnossa?

[QUOTE="rose";29093917].. että kuumetta on 38 & veto pois. voisinko hakea. no eihän siinä mitään, mutta sain moitteet siitä että kuumeista & väsynyttä lasta ei pitäisi tuoda tarhaan
VAIKKA LAPSI EI AAMULLA OLLUT KUUMEINEN EIKÄ VÄSYNYT. mikä hemmetin selvännäkijä minä muka olen, jos lapsi on pirteä eikä kuumemittari anna lukemia niin pitäisikö minun maagisesti tietää että että "kello 13 kuume nousee 38 asteeseen & Ada väsähtää, haa enpä viekkään tänään tarhaan" :mad:
jos jäisimme neljän seinän sisään aina kun on yskä tai nuha, emme pääsisi mihinkään! minullakin on nuha nyt, töissä käyn nenäsuihkeen, buranan & kahvin voimin. tai kävin, nythän jään kotiin pikku potilaan kanssa[/QUOTE]

Näitä kahta asiaa ei voi verrata keskenään, että itse aikusiena päätän mennä töihin hieman polikuntoisena ja että vie lapsen hieman puolikuntoisena tarhaan.

Mutta asiaan, joo, ei noita voi aina ennustaa. Joskus lapsen tila saattaa muuttua nopeastikin täysin terveestä sairaaseen. Ja eiköhän suurin osa vie yskäisen, muuten reippaan lapsen tarhaan aamulla. ?

Tuota sattuu. Eihän meistä kukaan tahallaan sairasta lasta hoitoon veisi. Minustakaan yskä ja nuha eivät ole syitä jäädä kotiin. Minulle kävi vastaavaa taannoin eskarilaisen kanssa. Soittivat koululta, että tytöllä nousee kuume ja hain tietty kotiin, kotona mittari näytti 36,5.

Oikeassahan ne tarhassa olivat, jotkut todella tuovat ihan puolikuntoisia lapsia hoitoon, suppoa vaan pyllyyn ja ajatuksena "ehdin aamupäivän tehdä töitä ennenkuin ne soittavat". :(

Jos näin ei ollut sinun tapauksessasi niin sanoit varmaankin tädille että lapsi oli aamulla ihan kunnossa vielä, ja asia oli ok?

Aika nopeasti kuume nousi, ei varmaan ihan perusflunssa ole kyseessä?

Päiväkodissa ne jaksaa aina sitkeästi syyllistää vanhempia, vaikka ne hyvin tietää, ettei vanhemmat voi olla puolta vuodesta kotona lapsien yskän ja nuhan vuoksi.

Moni varmaan vie sairaat lapset hoitoon, että siksi kai tuollainen kommentti tuli. Eihän sitä voi tietääkään, jos toisella nuhaa/yskää, tuleeko kuumetta ollenkaan ja jos tulee, niin milloin. Pienillä lapsilla kuitenkin nousee kuume aika pikaseen ja korkealle.
Meilläkin kuopus viime torstaina leikki pitkin päivää normaalisti, nenä vaan vähän vuoti ja sitten alkoi katsomaan lastenohjelmia. Ihmettelin, kun nukahti saman tien ja kun kokeilin, niin oli ihan tulikuuma ja kuume 39 asteessa. Ja sillä tiellä ollaan, kuume ollut korkea 4 päivää. Tänään vasta näyttää siltä, ettei enää nouse, toivottavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;29093923:
Niin suututtaako sua se palaute vai se että "joudut" jäämään kotiin sairaan lapsen kanssa?

no se palaute, ei tietenkään lapsen hoitaminen! varsinkin kun on itselläänkin nuha & pää tukossa räästä, niin saapahan löhöillä sohvalla & tuijottaa muumeja :D

[QUOTE="Lissu";29093941]Oikeassahan ne tarhassa olivat, jotkut todella tuovat ihan puolikuntoisia lapsia hoitoon, suppoa vaan pyllyyn ja ajatuksena "ehdin aamupäivän tehdä töitä ennenkuin ne soittavat". :(

Jos näin ei ollut sinun tapauksessasi niin sanoit varmaankin tädille että lapsi oli aamulla ihan kunnossa vielä, ja asia oli ok?

Aika nopeasti kuume nousi, ei varmaan ihan perusflunssa ole kyseessä?[/QUOTE]

Meidän tapauksessa sanottiin, että joku viruksen aiheuttama flunssa, kun käytin lasta eilen lääkärissä ja kuume meidän tapauksessa nousi todellakin yks kaks ja korkealle. Eilenkin aamulla oli ensin vaan 37.5 ja aattelin, että nyt helpottaa, niin kas vaan, tuntia myöhemmin mentiin jo 39 paremmalla puolella.
Lääkäri sanoikin, että pienillä lapsilla kuume nousee nopeasti ja on paljon korkeampi kuin yleensä aikuisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vääntöä;29093945:
Päiväkodissa ne jaksaa aina sitkeästi syyllistää vanhempia, vaikka ne hyvin tietää, ettei vanhemmat voi olla puolta vuodesta kotona lapsien yskän ja nuhan vuoksi.

Ja mua ärsyttää kun ne lapset viedään kipeänä hoitoon. Jotkut vanhemmat ovat puolet vuodestä töistä poissa lasten päiväkodista kantamien sairauksien takia! Mä oon tähän mennessä ollu tämän vuoden aikana 5kk sairaslomalla lapsen päiväkodista tuomien flunssien takia! Mä en pysty käsittämään miten ihmisen jolla heikentynyt vastustus kyky ja päiväkoti ikäinen lapsi pitäisi kyetä käymään töissä?

tytöllä tosiaan nousi tuo kuume hurjan nopeasti, pelottavan nopeasti & nyt ei jaksa muuta kuin maata sohvalla viltin alla.. vaikea uskoa, että on sama tyttö joka aamulla hyppi sohvalla & huuteli "äiti tee letit!" ihan puolikuollut, raukka :( katsotaan, onko aihetta käydä lääkärissä näytillä

[QUOTE="vieras";29093981]Ja mua ärsyttää kun ne lapset viedään kipeänä hoitoon. Jotkut vanhemmat ovat puolet vuodestä töistä poissa lasten päiväkodista kantamien sairauksien takia! Mä oon tähän mennessä ollu tämän vuoden aikana 5kk sairaslomalla lapsen päiväkodista tuomien flunssien takia! Mä en pysty käsittämään miten ihmisen jolla heikentynyt vastustus kyky ja päiväkoti ikäinen lapsi pitäisi kyetä käymään töissä?[/QUOTE]

EI ne lapset välttämättä ole "sairaita" tai puolikuntoisiakaan, vaikka yskivät ja nenä vuotaa. Varsinkin yskä saattaa kestää pitkäänkin ja lapsi voi olla ensimmäisten päivien jälkeen aivan täydessä vedossa. Eli olisihan se ihan typerää olla kotona "sairastamassa" terveen lapsen kanssa. Et saa edes lääkäriltä sairaslomalappua sitä varten. Ja käsi sydämeelle, kenellä työssäkäyvällä on varaa olla pois palkatta töistä kuukausia vuodessa...??

Sitä se vanhemmuus joskus on. Mä en vie sen kuntoista lasta, joka ei pysty reippaasti ulkoilemaan sitä kahta tuntia muiden kanssa. Käsi sydämellä, Oliko lapses aamulla ulkoilukunnossa?

oli. asumme kerrostalossa eikä suostunut hissiin, vaan juoksi portaat kolme kerrosta alas. vähän yski, kuten on yskinyt jo viikon. sai aamulla varalta Pamolin sekä hunajaa yskään. ttarhaan juoksi reipas terve tyttö, kotiin kannoin kalvakan zombien

EI ne lapset välttämättä ole "sairaita" tai puolikuntoisiakaan, vaikka yskivät ja nenä vuotaa. Varsinkin yskä saattaa kestää pitkäänkin ja lapsi voi olla ensimmäisten päivien jälkeen aivan täydessä vedossa. Eli olisihan se ihan typerää olla kotona "sairastamassa" terveen lapsen kanssa. Et saa edes lääkäriltä sairaslomalappua sitä varten. Ja käsi sydämeelle, kenellä työssäkäyvällä on varaa olla pois palkatta töistä kuukausia vuodessa...??

Joo mutta kun ne lapset viedään päiväkotiin vaikka sisarus oksentaa, vaikka on vaan vähän kuumetta, oikeesti poikani ryhmässä oli yksi lapsi viikon kuumeisena ja ilm. keuhkoputken tulehduksessa päiväkodissa, ennen kuin vanhemmat jättivät kotiin sairastamaan kolmeksi päiväksi, tuli tosi kipeänä takas hoitoon.... jos flunssan jälkeen yskä jatkuu pitkään, niin ei se lapsi sillon mitään tartuta, mutta monesti lapset viedään niin kipeinä hoitoon että taatusti tartuttavat kaikki.

Luuletko että mulla on sen paremmin varaa olla sairaslomalla jatkuvasti? 3kk ajalta saa palkan, mutta kaikki lisät jää saamatta, sen jälkeen Kelan sairaspäivärahalle, jonka päätöksessä kestäääää. On ollut ihan helvetin tiukkaa taloudellisesti ihan vaan sen takia että lapsi kantaa kaikki pöpöt päiväkodista.

Mä taas en voi pitää astmaatikkoa kotona niin kauan, että pärjäis kaks tuntia ulkona yskimättä tai ottamatta astmalääkkeitä. Muussa tapauksessa olisin puolet talvesta kotona lapsen kanssa.

[QUOTE="vieras";29094035]Joo mutta kun ne lapset viedään päiväkotiin vaikka sisarus oksentaa, vaikka on vaan vähän kuumetta, oikeesti poikani ryhmässä oli yksi lapsi viikon kuumeisena ja ilm. keuhkoputken tulehduksessa päiväkodissa, ennen kuin vanhemmat jättivät kotiin sairastamaan kolmeksi päiväksi, tuli tosi kipeänä takas hoitoon.... jos flunssan jälkeen yskä jatkuu pitkään, niin ei se lapsi sillon mitään tartuta, mutta monesti lapset viedään niin kipeinä hoitoon että taatusti tartuttavat kaikki.

Luuletko että mulla on sen paremmin varaa olla sairaslomalla jatkuvasti? 3kk ajalta saa palkan, mutta kaikki lisät jää saamatta, sen jälkeen Kelan sairaspäivärahalle, jonka päätöksessä kestäääää. On ollut ihan helvetin tiukkaa taloudellisesti ihan vaan sen takia että lapsi kantaa kaikki pöpöt päiväkodista.[/QUOTE]

Aina joukosta löytyy niitä nk. mätiä omenia... eli varmasti joku vie sairaan tai mahdollisesti hyvinkin puolikuntoisen lapsen hoitoon, mutta mun näkemyksen mukaan suurin osa vanhemmista on vastuullisia ja hyvällä ajattelukyvyllä varustettuja. Eli suurin osa ei vie sairasta lasta hoitoon. Ja onhan oksenteleva lapsi jo ihan selväsyi sairas, kuten kuumeinenkin.
Ei saa yleistää, että kaikki vanhemmat....

lisään vielä, että mun mielestä se että sisarus on kipeä tai vanhempi on kipeä ei ole syy miksi muiden täytyy jäädä kotiin. Monesti on varmaan helpompaa (muttei lapselle suinkaan aina se kivoin vaihtoehto) pitää kummatkin lapset kotona. Mutta en näe siinä mitään järkeä, että jos yksi perheenjäsen sairastaa, että muidenkin pitäisi olla kotona.

Viimeksi muokattu:
Päiväkoti saa kuulla varmaan aika usein "Ei se aamulla ollut kipeänä", vaikka kiinaan asti näkisi että todennäköisesti on ollut. Aamupalalla kuumelääkkeet naamaan niin kyllähän sinne hoitoon menee reipas ja iloinen lapsi.

Ja ei, en väitä että ap:n tapauksessa on näin, mutta ymmärrän myös pk:n motkotuksen. Koska oikeasti on olemassa vanhempia, jotka vievät sairaat lapset hoitoon lääkittyinä, toivoen että lääke vaikuttaisi mahdollisimman pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;29094184:
Päiväkoti saa kuulla varmaan aika usein "Ei se aamulla ollut kipeänä", vaikka kiinaan asti näkisi että todennäköisesti on ollut. Aamupalalla kuumelääkkeet naamaan niin kyllähän sinne hoitoon menee reipas ja iloinen lapsi.

Ja ei, en väitä että ap:n tapauksessa on näin, mutta ymmärrän myös pk:n motkotuksen. Koska oikeasti on olemassa vanhempia, jotka vievät sairaat lapset hoitoon lääkittyinä, toivoen että lääke vaikuttaisi mahdollisimman pitkään.

Puhutaan todella pienestä vähemmistöstä vanhempia, jotka näin toimivat. On todella väärin syyllistää ja tuomita kaikki vanhemmat yhden pienen haisevan väärin käyttäytyvän vähemmistön takia.

Veikkaan, että näkivät heti aamulla että lapsi on puolikuntoinen. Pohtivat että seuraillaan muutama tunti, ja sit nousi kuume ja soittivat. Ja siksi sitten sait kuulla "motkotusta".

Eikä se niin harvinaista ole, että puolikuntosia tuodaan hoitoon kun " ei ole kuumetta". Kuume ei ole hoitokunnon ainut mittari. Ja vanhempien mielestä monesti "se oli aamulla vielä ihan terve", vaikka mä olen nähnyt heti lapsen hoitoon tullessa että ei oo ihan terve kyllä.

• Tykkää
Reactions: satutytti
Moni vie sairaan lapsen hoitoon päiväkotiin siksi, kun sieltä se sen kuitenkin sai ja töistä ei viisi olla pois, kun saa kuulla moitteita. Itseäni hirvittää töihinpaluu juuri siksi, kun tiedän missä kunnossa kaverit raahaavat lapsensa hoitoon ja tuskin ne pöpöt meidän lapsiakaan väliin jättää. Kun on useampi lapsi, niin kaikki sairastuvat peräjälkeen. Myös meillä töissä saa kyllä välitöntä palautetta siitä, jos jää lapsen kanssa kotiin.

Suomessa on ihme kulttuuri, että töihin mennään niin kauan kun henki pihisee ja lapsetkin voi olla sairaana hoidossa. Sitten ihmetellään, kun iskee joku jälkitauti ja sairaslomasta tuleekin pahimmillaan kuukausien mittainen.

Ja aloittajan aiheeseen, kyllä joskus lapsi voi tulla nopeastikin kipeäksi. Meillä yksi lapsista mennyt kaverille terveen oloisena ja näköisenä parin tunnin päästä on soitettu hakemaan, kun kuume on liki 40. Kyseessä kouluikäinen joka kyllä osaa kertoa, jos ei ole kunnossa.

Yhteistyössä