Suututtaa niin! Mies osti lapselle yhdeksänvuotislahjaksi pleikkapelin, jossa k-16!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Helvetin miehet!!!

Ei niihin peleihin varmaan turhantakia niitä ikärajoja lätkitä! Kävivät hakemassa pelin, minä en ollut mukana ja kotiin tullessaan lapsi iloitsi pelistä. Minä tietysti täysi muumio, kun olin vihainen. Helvetti että sapettaa! Ei sitä nyt enää lapselta poiskaan voi ottaa...

:hug: Ymmärrän aivan täysin!!! Meillä mies osti pojalle kanssa pleikkapelin silloin kun täytti 5v... ja siinä oli ikäraja 12! Sanoinkin silloin, että taisit sitten itselles ostaa..... : :whistle:

Miehesi teki todella harkitsemattomasti. Miten niin peliä ei voi ottaa pois ja vaihtaa lapselle sopivaan? Hyvänen aika sentään, kai lapsen parasta voi ajatella vaikka sitten vähän jälkijunassa, jos ei ymmärrystä ostaessa olekaan ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Miehesi teki todella harkitsemattomasti. Miten niin peliä ei voi ottaa pois ja vaihtaa lapselle sopivaan? Hyvänen aika sentään, kai lapsen parasta voi ajatella vaikka sitten vähän jälkijunassa, jos ei ymmärrystä ostaessa olekaan ollut?

Ei kai kauppa sitä enää takaisin ota, kun se on jo pakkauksesta avattu ja lapsi sillä pelannut. Minulle kerrottiin vasta kun tulin töistä kotiin...

taisi isikin haluta juuri sitä kyseistä peliä..eli joku taistelupeli taisi olla kyseessä..meillä tasan sama käynyt ja mies sitten selitti että sitä peliä pelataan sitten vain hänen kanssaan..juupajuuh!! No eipä se sitä yksin ole pelannut mutta silti...kaupat täys pelejä ton ikäisille!!!! Tosin jääkiekkopeleissäkin taitaa olla k-12, mitä en kyl ymmärrä!!

Alkuperäinen kirjoittaja sebuni:
:hug: Ymmärrän aivan täysin!!! Meillä mies osti pojalle kanssa pleikkapelin silloin kun täytti 5v... ja siinä oli ikäraja 12! Sanoinkin silloin, että taisit sitten itselles ostaa..... : :whistle:

ja se 12 on varmaan siksi, että tulee punainen läikkä jos joku kaatuu tai vaikeampi pelata.

kumma on leffoissa saa talloa mikkihiiret paskaksi jne. eikä mutsit ole milläskään.

Alkuperäinen kirjoittaja pesukarhu:
hei pelaa meilläkin 4vuotias poika k-18pelejä

Miksi ihmeessä? Kuvitteletko että ne ikärajat on vittuuttaan lyöty niihin peleihin, ettei niillä ole mitään merkitystä?

Sama siis vaikka tarhaikäinen vahtaisi kaikki Sahat sun muut kauhut dvdltä...?:o

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
taisi isikin haluta juuri sitä kyseistä peliä..eli joku taistelupeli taisi olla kyseessä..meillä tasan sama käynyt ja mies sitten selitti että sitä peliä pelataan sitten vain hänen kanssaan..juupajuuh!! No eipä se sitä yksin ole pelannut mutta silti...kaupat täys pelejä ton ikäisille!!!! Tosin jääkiekkopeleissäkin taitaa olla k-12, mitä en kyl ymmärrä!!

Meillä on pleikka kolmoselle jokunen lätkäpeli, varmaan kaikissa niissä tulee niitä nyrkkeilymatseja välillä, varmaan siks siinä on se ikäraja.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Hyvä hyvä, lisää vastuuttomia vanhempia kaivataankin! Ja lisää hulluja tappajia Suomeen!

joo pelihän se saakin tappamaan tökstöks vaan ja :laugh:
eiköhän tappamiseen tarvita muitakin syitä, paljonkin.

sitä paitsi ylisuojelu ja hysteria, ihan voi vahingoittaa siinä missä vastuuttomuuskin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Totta kai voi pois ottaa... ei 9 v. saa pelata K-16 pelejä.

Arvaappa mikä olo lapsella on, kun otan hänen valitseman synttärilahjapelin häneltä pois, vaikka isä on siihen jo luvan antanut...

No voi voi, lapselle voi selittää että se peli vaihdetaan toiseen. Kyllä ton ikäsen pitäis jo ymmärtää!

Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Hyvä hyvä, lisää vastuuttomia vanhempia kaivataankin! Ja lisää hulluja tappajia Suomeen!

joo pelihän se saakin tappamaan tökstöks vaan ja :laugh:
eiköhän tappamiseen tarvita muitakin syitä, paljonkin.

sitä paitsi ylisuojelu ja hysteria, ihan voi vahingoittaa siinä missä vastuuttomuuskin.

Ei niitten ikärajojen noudattaminen ole mitään ylihysteriaa! Eikö nyt viimein ala jokaiselle vanhemmalle selvää se tosiasia, mitä väkivaltapelit, videot ym. saa aikaan. Ei tietenkään kenestäkään tule tappajaa pelkän pelin perusteella, ne ovat vain yksi osasyy.
Alihysteriakaan ei taida olla se hyvä juttu lasten kannalta. Pelatkaa pelatkaa, niin normaali kehitys on taattu
:laugh:

Mä tunnen yhden pojan, joka on saanut alle kouluikäisestä pelata mitä huvittaa, ja en varmaan toista yhtä pipipäätä tunnekaan :( Surullista, että vahemmat antoi mennä siihen, ei oo normaalia että pieni pelaa k-18 pelejä

Kantsii nyt ite koittaa sitä peliä eka ja tehä päätös sen jälkeen.
Mä oon antanu pojan pelata k16 pelejä, jotka ei mun mielestä ole pahoja (esim. just lätkäpelit).

k18 pelit on niin raakoja, ettei niitä ole saanu pelata, eikä saa moneen vuoteen (poika nyt 13v).