[QUOTE="vieras";22244856]Ymmärrän kyllä myös ap:tä. Mullakin yksi masennuksesta kärsivä työkaveri, ja kieltämättä alkaa kaikilla pinna palaa kun hän soittelee vähintään kahdesti viikossa töihin, ettei pysty tulemaan. Meillä on sitten järjestettävä työt niin, että joku pystyy paikkaamaan. Sijaisia ei ole, meillä on ollut työvoimapula jo vuosia. Muut alkaa uupumaan, kun saavat jatkuvasti paiskia kahden edestä töitä. Tai ties kuinka monen, jos sattuu olemaan muitakin samanaikaisesti sairaana.
Työkaveri voisi jäädä sitten kokonaan pois joksikin aikaa, olisi ainakin selvä peli että yksi puuttuu. Nyt saa aina jännätä, soittaako hän tänään tuntia ennen töiden alkua ettei tule. Yritä siinä sitten noin pienellä varoitusajalla setviä koko päivän työvuorolista. Tiedän kyllä masennuksen olevan sairaus, mutta työkaveri ollut jo vuosia masentunut... Eikö siihen ihan oikeasti auta mikään?[/QUOTE]
Taas tässä olisi työnantajan vastuun oton paikka. Työnantajan pitäisi ohjata tää työntekijä työterveyshuoltoon ja sitä kautta hoitoon, ja/tai pitemmälle sairaslomalle. Masennus ei ole mikään akuuttijuttu vaan vaatii pitemmän aikaa parantuakseen. Parin päivän poisjäänti ei auta jos kyseessä on oikea, diagnosoitu masennus. Siksi toi tilanne tulee jatkumaan niin kauan kuin työnantaja sen hyväksyy.