SUUTULEHDUKSESTA KYSYISIN...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saija

Vieras
Minulla on 1v4kk ikäinen poika ja luulisin hänellä olevan suutulehdus (kaikki oireet ainakin viittaa siihen) eli miten ootte toimineet kun se on ekan kerran tullu? Lääkäriinkö? Luin vain googlesta että se paranee itsestään, särkylääkettä voi antaa ja nestettä koittaa saada juomaan. Eli siis, pitäiskö mun kumminki lääkäriin huomena soittaa ja kävästä näyttämässä???

Jos se ihan selvästi on herpes niin ei sitä tarvitse lähteä lääkärille näyttämään jos lapsi on siinä kunnossa että syö ja juo jotain. Tietty sitten jos pitkittyy tai tulee jotain muuta kuten korkea kuume joka ei yhtään alene lääkkeillä niin sinne lääkäriin pitää mennä. Mutta herpekseen ei varsinaisesti ole lääkettä.

No joo tuo juominen on ensiarvoisen tärkeää, tuplamäärä tarvis juoda, jos kova kuume. Lapsi herkästi kyllä kieltäytyy jos suu kipeä...

Paranemisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Saija:
Luin että alle 3-vuotiaat lapset reagoi herpekseen tällä suutulehduksella...

Niin tekevät, mutta vain kerran. Haisevt, kuin minkin raato ja ovat surkeita... jäätelö tai mehujää saattaa helpottaa oloa.

Joo, se on ihan normaali reaktio että tulee suuhun pikkulapselle.
Voi se tietty olla joku muukin kuin herpes1.
Lääkäri voi joissain tapauksissa kyllä määrätä lääkitystäkin mutta se lääkitys pitäisi aloittaa suunnilleen heti ja sitä ei mielellään anneta jos ilmankin pärjää kun sivuvaikutuksia on usein eikä ne lääkkeet ole suunniteltu varsinaisesti lasten käyttöön ollenkaan.

Mulla oli suus tulehdus kesäkuussa, ja olin viikon ihan sairaan kipeä.. kuumetta ei ollut kuin muutaman päivän. Sain lääkäriltä reseptin lääkkeeseen, joka nopeutti paranemista.. Nelisen päivää meni nin etten syönyt mitään, ja joinkin todella vähän sitten siitä pikkuhiljaa sain taas syötyä ja juotua, imetys jäi tosin sen siliän tiän..

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Joo, se on ihan normaali reaktio että tulee suuhun pikkulapselle.
Voi se tietty olla joku muukin kuin herpes1.

En usko että se muuta on koska mulla itelläkin on herpes (ei tosin nyt tällä hetkellä)

Ensitartunta voi usein tulla suutulehduksena. Herpesvirusten aiheuttamaan suutulehdukseen voidaan määrätä Zoviraxia nestemäisenä, mutta senkin kanssa on niin, että kuuri pitäis aloittaa oikeastaan riittävän ajoissa, että siitä olis jotain hyötyäkin.

KIITOS KAIKILLE VASTAUKSISTA! Taidan soittaa neuvolaan aamulla, mutta ei se vissiin auta kuin antaa kipulääkettä ja koittaa poika saada juomaan, pari päivää nyt syöny heikosti mutta jotain kuitenki ja juonu on kyllä hyvin. Eiköhän se tästä :O)

Yhteistyössä