Suutuinko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Kun mies lähti eilen illalla kaverillensa katsomaan leffaa, hänen ei pitänyt ottaa mitään alkoholia ja sanoi tulevansa ennen keskiyötä kotiin...
Ne sitten olivatkin innostuneet ottamaan "muutaman kaljan" (eli vähän enemmänkin) ja soitin klo 24 jälkeen hänelle kun ei näkynyt... Sanoi lähtevänsä ihan just tulemaan kotiin.
No, mä menin sit nukkumaan ja heräsin klo 4 jälkeen ku se tuli kotiin, aika hiprakassa.

Hermothan mulla siihen meni. Oisko teillä mennyt?

Aikuinen ihminen on vapaa tekemään omat päätöksensä, mutta toiselle luvatut asiat pitäisi pitää tai sitten tehdä uudet sopimukset. Meillä systeemi toimii niin, että sanomme toiselle, että voi mennä myöhään, tulen kun nokka näkyy. Eli emme lupaile mitään, jolloin emme myöskään loukkaa toista sillä, että lupausta ei pystykään pitämään.

En mä varmaankaan olisi hermojani menettänyt, mutta meillä keskusteltaisiin tuosta yo. asiasta ja siitä miten menettelisimme jatkossa samankaltaisissa tilanteissa.

Toki siis en ois kieltänyt olemasta myöhään jos oisi vaan ilmottanut..

Mietin vaan että suutunkohan liian herkästi nykyään kun olen raskaana niin hieman meinaa olla hermot kireällä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:

Niin kumpaan kysymykseen vastasit :D Olinpas hankalasti kirjottanut...

Niin siis tohon että "Oisko teillä mennyt hermot?" vai otsikkoon?

Anteeksi, mä nimittäin tätä pohdin eilen, että miksi se otsikon kysymys pitää ikäänkuin kääntää toisin päin tekstissä. Ja nyt tuli mahdollisuus sitten vastata näin. :ashamed:

Vielä kun mielipiteeni oli vähän epävarma, että joo ja joo. Mutta kyllä mulla ois hermot menneet, mutta toisaalta, muutaman kaljan jälkeen se aika vain vilahtaa ohi.

Ja sit kun mies on muutenkin ollut joka viikonloppu tässä viime aikoina ottamassa jonkin verran ainakin (jonku sixpackin vähintään...).
Ja taisi se vähän luvata että ei joisi niin usein sitten kun olen raskaana.

Emmä tiiä oonko jotenkin liian tiukkapipoinen. Mun omat vanhemmat on alkoholisteja niin sekin saattaa vaikuttaa vaikkei varmaan sais.....

Juu munkin mies lupas juoda vähemmän kun oon raskaana vaan paskan marjat.. Joka viikonloppu, yleensä molemmat päivät juo.. Muutaman kerran lähteny baariin tai kaverille kun mie oon nukahtanu..

Ja sit kun mies on muutenkin ollut joka viikonloppu tässä viime aikoina ottamassa jonkin verran ainakin (jonku sixpackin vähintään...).

Emmä tiiä oonko jotenkin liian tiukkapipoinen. Mun omat vanhemmat on alkoholisteja niin sekin saattaa vaikuttaa vaikkei varmaan sais.....

No tämän tekstin jälkeen kallistun kyllä siihen suuntaan, että et suuttunut turhasta. Ei sitä tarvitse aina olla menossa. Ja lupaukset tulisi pitää.

:hug:

ihanaa lukea täältä ja muistella miksi parisuhteessani oli niin vaikeaa. Nyt kun saavun kotiin yöllä tai päivällä ei kukaan napise tai nalkuta tulemisistani tai menemistäni :) Ihana olla itsenäinen aikuinen nainen ja äiti :)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Juu munkin mies lupas juoda vähemmän kun oon raskaana vaan paskan marjat.. Joka viikonloppu, yleensä molemmat päivät juo.. Muutaman kerran lähteny baariin tai kaverille kun mie oon nukahtanu..

Eihän se mies ole raskaana eikä alkoholinkäyttökiellossa. Anna miehen mennä nyt, jos sitten aiot kahlita kotiin, kun vauva syntyy.

Se saattaa raskaana olevasta tuntua, että joka viikonloppu, vaikka tyyli olisi sama kuin ennen raskauttakin. Nainen ei vaan itse enää pääse/jaksa/halua mennä, niin miehen menoihin tulee kiinnittettyä enemmän huomiota - voisko kyse olla tästä?

Ja toisaalta sekin, josta joku jo mainitsi, että menee nyt ennen vauvan syntymää, jospa sitten rauhoittuisi.

mulla avokki on aina tykännyt käydä baarissa. Raskaana ollessani meno ei oikeastaan vähentynyt.

Nyt vasta kun lapsi on yli vuoden ja toinen tulossa, on mies rauhoittunut. Olemme sopineet, että hän voi käydä 2 kertaa kk ulkona. Tämä siis myös hänen mielestään ok. Muutaman kerran tullut takapakkina "toisen päivän" dokaamisia mistä en oo ollut kovinkaan iloinen.

Mutta muuten mies on muuttunut, omasta halustaan. Kai vasta sitten, kun lapsi on hieman isompi, isikin ymmärtää oman läsnäolonsa tärkeyden ja lapseen liittyvän vastuun.

Ja alkup. kysymykseen: suutuit mun mielestä aiheesta. On tosi veemäistä kun lupaus petetään. Olisi edes sanonut suoraan, että ovat ottaneet kaljaa ja olisiko ok, jos jäisi myöhemmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Se saattaa raskaana olevasta tuntua, että joka viikonloppu, vaikka tyyli olisi sama kuin ennen raskauttakin. Nainen ei vaan itse enää pääse/jaksa/halua mennä, niin miehen menoihin tulee kiinnittettyä enemmän huomiota - voisko kyse olla tästä?

Ja toisaalta sekin, josta joku jo mainitsi, että menee nyt ennen vauvan syntymää, jospa sitten rauhoittuisi.

Varmasti osittain se onkin näin, että siihen vaan kiinnittää enemmän huomiota...Mut jotenkin oon alkanu ajattelee myös sitä että eikö parisuhteeseen kuulu myös toisen huomioon ottaminen?Se kun musta ei ole huomioon ottamista että joka viikonloppu pitää juosta kavereiden kanssa kännäämässä, vallankin kun sit menee aina se yks päivä myös siihen krapulaan..

Eihän se mies juu raskaana ole, mutta vois kai sitä yrittää välillä pitää hauskaa selvinpäinkin, sen toisen osapuolen kanssa.

oisin suuttunu lupauksen pettämisestä ja näin mulle käviki eilen illalla /yöllä.
Oltiin miehen kans yhdes liikenteessä ja hänen oli tarkotus ottaa vaan muutama ku itse en juo kun raskaana. No häntä asiasta illan kuluessa muistutin en ilkeyttäni vaan sen vuoksi, että olin tehnyt selväksi et ku meil on kahdenkeskinen vkoloppu niin haluan seksiä ja paljon...mitä sain... eilen aamulla onnetonta kohellusta eikä tietoakaan orgasmista...
päivän mies vietti kaverin kans ku "käväs" siel mutkan ja toi sit kaverin mukanaan viel meille ettei sit sillonkaan voinu mitään sekstailla.
Äijä kärsii nyt nahoissaan ja tänään on turha tulla vinkuun mitään vaik itselleni teen samalla kyllä ilkeyttä.. lapset kotiutuu tänään ja ei todellakaan tietoa seuraavasta vapaasta vkolopusta. VITUTTAA.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt ämmä:
oisin suuttunu lupauksen pettämisestä ja näin mulle käviki eilen illalla /yöllä.
Oltiin miehen kans yhdes liikenteessä ja hänen oli tarkotus ottaa vaan muutama ku itse en juo kun raskaana. No häntä asiasta illan kuluessa muistutin en ilkeyttäni vaan sen vuoksi, että olin tehnyt selväksi et ku meil on kahdenkeskinen vkoloppu niin haluan seksiä ja paljon...mitä sain... eilen aamulla onnetonta kohellusta eikä tietoakaan orgasmista...
päivän mies vietti kaverin kans ku "käväs" siel mutkan ja toi sit kaverin mukanaan viel meille ettei sit sillonkaan voinu mitään sekstailla.
Äijä kärsii nyt nahoissaan ja tänään on turha tulla vinkuun mitään vaik itselleni teen samalla kyllä ilkeyttä.. lapset kotiutuu tänään ja ei todellakaan tietoa seuraavasta vapaasta vkolopusta. VITUTTAA.

Kamalaa jos ei seksiä voi harrastaa muuta kun silloin kun lapset ovat poissa kotoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Varmasti osittain se onkin näin, että siihen vaan kiinnittää enemmän huomiota...Mut jotenkin oon alkanu ajattelee myös sitä että eikö parisuhteeseen kuulu myös toisen huomioon ottaminen?Se kun musta ei ole huomioon ottamista että joka viikonloppu pitää juosta kavereiden kanssa kännäämässä, vallankin kun sit menee aina se yks päivä myös siihen krapulaan..

Eihän se mies juu raskaana ole, mutta vois kai sitä yrittää välillä pitää hauskaa selvinpäinkin, sen toisen osapuolen kanssa.

Olet aivan oikeassa. Ainakin meillä uusi tilanne vaati aikoinaan monia keskusteluja, kun miehet eivät ole ajatustenlukijoita. Eli teimme sopimuksia miten uudessa tilanteessa tullaan menettelemään ja sitouduimme niihin kumpikin. Perhe kuitenkin on yhteinen yksityisyritys, johon molempien toimitusjohtajien (lue vanhempien) panosta tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt ämmä:

Kamalaa jos ei seksiä voi harrastaa muuta kun silloin kun lapset ovat poissa kotoa...

no tottakai voi, mutta se on vaan paljon hillitympää ja haluis joskus nauttia ilman, että pelkää jonku kolkuttelevan oven takana..mies kyllä tietää tilanteen varsin hyvin ja torstaina viel puhuttiin kuinka odotetaan sitä ku saa vaik nakuilla koko päivän kotona ja sit mä en näe äijää juuri ollenkaan sovittuna päivänä..

No minkä takia tosta piti suuttua? :o

Oletko sä miehesi äiti? Onko miehesi alle 18.v.?

Mulla ei ole koskaan mennyt jakeluun akat jotka jaksaa vaahtoo tommosesta ja sit ihmetellään mix ukko on "hieman" kireä.

Yhteistyössä