suutuinko turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata

Vieras
Tänään mun olis pitäny viedä lapset hoitoon viikonlopuksi sillä välin kun mies töissä. Mutta,, eilen illalla rupes ahistaan monet asiat ja oisin halunnu keskustella miehen kanssa niistä, hänpä ohitti Taas mun jutut sanomalla vaan et "onpas mulla kurkku kipee.. hmm..".. Niinku monena muunaki iltana puhuu vaan omista töistä eikä mun ongelmiin ota kantaa millään lailla.
Yöllä sit heräsin joskus 3-4 aikaan pähkäileen enkä saanu nukutuksi sen jälkeen enää ollenkaan.. Aamulla ku mies heräsi ilmoitin hälle et mä en jaksa lähtä viemään tyttöjä yhtään mihinkään (mummolaan matkaa 170km) ku oon niin väsyny.. Että oma vikas ku et suostu mun kans keskusteleen mistään.

Toivottavasti joku ees tajus mun pointin..

Vähän samat fiilikset kuin muillakin, se ei ole tyttöjen vika jos mies ei kuuntele. Ja jos sua ahdistaa noin apljon ettet saa nukuttua, olis ehkä parempi jutella ammattilaisen kanssa kun purkautua miehelle.

parisuhteessa pitää voida ja saada puhua jos ahistaa ja toinen on velvollinen tukee ,niin se on ja ei se ei tarkoita että on pirttihirmu.vaan ihan ihminen toiselle

No onhan se ihan hyvä ettet näin liukkailla keleillä lähde ajelemaan vielä väsyneenä.
Onko teidän mahdollista viedä ne yhdessä kun miehes tulee töistä ? Sitten se on ainakin teljetty autoon matkan ajaksi ja voit keskustella mistä nyt sitten olikin kyse. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tassu:
parisuhteessa pitää voida ja saada puhua jos ahistaa ja toinen on velvollinen tukee ,niin se on ja ei se ei tarkoita että on pirttihirmu.vaan ihan ihminen toiselle

Joo, mut järki peliin. Kuinka monen mies oikeasti on kuuntelufiiliksissä illalla väsyneenä tai puhumattakaan jos kesken unien herätettäis?

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä en oikein ymmärtänyt tota pointtia.. Jos mies ei suostu puhumaan asioista, niin se on tietenkin kurjaa, mutta ei se miehen vika kuitenkaan ole, jos sinä et nuku yöllä.

peesi tähän.

Viette lapset yhdessä tänään ja paluumatkalla kun mies ei pääse karkuun, kerrot huolesi :)

Mä en oikein ymmärtänyt tota pointtia.. Jos mies ei suostu puhumaan asioista, niin se on tietenkin kurjaa, mutta ei se miehen vika kuitenkaan ole, jos sinä et nuku yöllä.

Ihan varmana on toisen syytä, jos hän aiheuttaa ahdistuksen, joka häiritsee nukahtamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tassu:

Joo, mut järki peliin. Kuinka monen mies oikeasti on kuuntelufiiliksissä illalla väsyneenä tai puhumattakaan jos kesken unien herätettäis?

Mutta kyseessä ei ollutkaan eka kerta. Kyllä jokaisella tulee raja vastaan, kun toinen vähättelee.

Musta vaan tuntuu siltä että mä en jaksa enää kuunnella toista ku muakaa ei kuunnella. Mulla olis vaan just nyt niin paljo mietittävää ku vuoden päästä loppuu kodinhoidontuki ja haluaisin päästä kouluun muttaku en tiä et mitä lukemaan.. Tai oikeestaan tiedän mutta en tiä että mitä pääainetta. Ja yleensäkki ois mukava saada toisen näkökulmaa asiaan.
Ehkä mun pitäis viedä ne tytöt mummolaan , olihan ne vähän surullisia ku kerroin etteivät pääsekkää..

Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Ehkä mun pitäis viedä ne tytöt mummolaan , olihan ne vähän surullisia ku kerroin etteivät pääsekkää..

Älä todellakaan lähde tolla kelillä ajamaan 170 kilometriä väsyneenä. Ikävä ajankohta, mutta elämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja papua:

Ihan varmana on toisen syytä, jos hän aiheuttaa ahdistuksen, joka häiritsee nukahtamista.

Tavallisesti yhden illan juttelemattomuus ei kyllä ahdista niin ettei saa nukuttua---

Vie yksin lapset mummolaan ja anna sun miehen olla omikseen,kun kerran niin haluaa. Puhuu se sulle vielä kun sillä on asiaa :) ja kysyy sinultakin,kun ihmettelee miksi olet niin hiljainen. Jättäisin sen omaan rauhaan nyt miettiin,miksi kaikki kaikkoaa ympäriltä.

kyllä mun mielestä parisuhteessa pitää kuunnella toista, vaikka myöhäänkin, jos oikeasti on pakko saada puhua. se ei ole paha jos kerran valvoo myöhään jos sillä tekee kumppanin olon paremmaksi.

tiedän kyllä kokemuksesta miten pahalta se tuntuu kun haluaisi puhua, eikä toinen kuuntele.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tavallisesti yhden illan juttelemattomuus ei kyllä ahdista niin ettei saa nukuttua---

Etkö lukenut alkuperäistä viestiä? Kyseessä on toistuva käytös.

kyllä se oikeasti riippuu että miten toi homma yleensä toimii... siis onko kyse oikeasta ahdistuksesta vai saako vaimoke vähän väliä "ahdistuksia" kun mies ei nyt oo tänään halannut ja huomioinut... tai mies on johonkin kommentoinut ihan sama.. kun mies on tehnyt jonkun pikkuriikkisen tahattoman jutun niinkuin ääneen kommentoinut pöydällä olevaa tyhjää kahvikuppia...

kun noita oikeasti on.. tunnen yhden... kun siitä kerätään ahdistus.. kun on niin paha olo jne. ja sitten miehen pitäis viettää parikin tuntia kuunnellessa emäntää... kun se maailam romahtaa iha jo sellaisesat että mies ei laita viestiin loppuun mitään hempeily sanaa, että nyt sitten varmasti on joku toinen, tunteet on viilenneet.. nyt pitää puhua ja miehen påitää ymmärtää kuinka paha olla on naisella ja kun mies ei IKINÄ tee sitä tätä ja tota.. kunka miehen pitäis... :o

ap sanoi kyllä, että jotkin asiat ahdisti häntä, ja kun mies ei suostunut niistä puhumaan, niin sitten ei saanut nukuttua. Mitä jos miestäkin ahdisti, ja hän ei juuri sinä iltana jaksanut puhua? Ei mieskään mikään ahdistuksen purkuautomaatti ole, jota saa sitten syyttää kun itse ei ahdistuksensa takia nuku. Jos on unettomuutta aiheuttavaa ahdistusta, niin tarvitsee ammattiapua.

Tänään mun olis pitäny viedä lapset hoitoon viikonlopuksi sillä välin kun mies töissä. Mutta,, eilen illalla rupes ahistaan monet asiat ja oisin halunnu keskustella miehen kanssa niistä, hänpä ohitti Taas mun jutut sanomalla vaan et "onpas mulla kurkku kipee.. hmm..".. Niinku monena muunaki iltana puhuu vaan omista töistä eikä mun ongelmiin ota kantaa millään lailla.
Yöllä sit heräsin joskus 3-4 aikaan pähkäileen enkä saanu nukutuksi sen jälkeen enää ollenkaan.. Aamulla ku mies heräsi ilmoitin hälle et mä en jaksa lähtä viemään tyttöjä yhtään mihinkään (mummolaan matkaa 170km) ku oon niin väsyny.. Että oma vikas ku et suostu mun kans keskusteleen mistään.

Toivottavasti joku ees tajus mun pointin..

tätä mä ihmettelen, onko se kurkku niin kipee, että ei voi puhua?
On varmasti töiden jälkeen väsynyt, mutta mun mielestä on tyhmää keksiä tollasia tekosyitä, sanois vaan että on väsynyt, ei jaksa nyt.
Kyllä mun mielestä parisuhteessa on tärkeää puhua mieltä painavat asiat,

Älä todellakaan lähde tolla kelillä ajamaan 170 kilometriä väsyneenä. Ikävä ajankohta, mutta elämä on.

huoh.. mistähän johtuu että ei pysty ajamaan 170km jos on nukkunut kuitenkin vähän...? vie tytöt mummolaan, nuku siellä päikkärit ja ajat sitten kotiin takas.. kahvia ja energia juomaa...

tässä ei ookkaa mistään yhen illan puhumattomuudesta kyse vaan monen illan. Esim pari päivää sitte oltiin saunassa (klo. 20.00-21.00) ja tämä selitti koko tunnin vaan omista töistä,, ootin vaan hiljasena että joko tuo kyselis mun päivästä jotai... Oon muutenki tosi huono nukkuja, en nuku koskaan kunnon unta, sitte kaikki tämmöset pahentaa vaan niitä. Ärsyttää yksin valvoa sängyssä ja miettiä vaikka kuinka haluiais nukkua.

Yhteistyössä