Suuttuukohan mun mies mulle vähän vai paljon? Mä hajotin meidän sohvan. Tahallani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Meillä on yli-iso sohva, joka koostuu kahdesta samanlaisesta moduulista. Sohvaa on tarkoitus pitää kulmasohvana ja se on maailman ihanin, mutta tosiaan aivan liian iso tähän nykyiseen asuntoon :(

Niinpä sitten päätin vähän tuunata sitä. Alkuun saksin sohvan pohjassa olleen kankaan veks, jotta näin sohvan sisälle. Sieltä pääsin käsiksi pultteihin, joiden avulla sohvan käsinojaosa oli paikoillaan. Mutta ei ole siis enää. Ruuvasin pultit auki. Tai ainakin ne mitä sain...lopulta jouduin repimään käsinojan voimakeinoin irti, koska yksi pultti oli jumissa. Käsinoja hajosi, mutta sen ei ole väliä, kun ajattelin kiikuttaa sen muutoinkin roskiin.
Ennen roskiin viemistä leikkasin siitä päälikankaan irti, sillä sohvan toinen pääty oli melko karu ilmestys ilman kangasta. Leikkasin, liimasin ja askartelin kankaan sohvan päätyyn nitojalla kiinni ja nyt se jo...no jos ei nyt hyvä, niin sanotaanko että riittävä :D Tuo kohta jää piiloon, joten ei se ole niin nöpö nukaa.

Lopulta vielä ruuvasin jalat irti käsinojasta ja siirsin ne sohvan alle. Ja nyt ois sitten niinkun valmista. Koko homman idea oli sellainen, että kun sohva nyt lyheni noin 20-25 cm, niin saan sen mahtumaan peräti kolmeen uuteen paikkaan, jonne se ei ennen tuunausta mahtunut. Ehkä. En nimittäin ole mitannut sitä tilaa, mutta luulen, että se mahtuu sinne. Sitä vaan pohdin, että jos ei mahdu niin mitäköhän mieltä mies on meidän tuunatusta sohvasta. Toisaalta en ole yhtään varma vaikkei se edes tajuaisi, että sohvaa on vähän tuunattu :laugh::laugh::laugh:

En jaksa alkaa kuvaamaan, mutta meillä on tällainen ihan samanlainen sohva:

Myyd

Se siis koostuu kahdesta samankätisestä moduulista...ja nyt meidän sohvasta puuttuu tuo käsinoja, joka on tuossa kuvan oikeassa laidassa. Työnjälki ei silmää hivele, mutta se jää piiloon. Onneksi :D

:D Oli toi kai helpompaa kuin myydä se eteenpäin ja hankkia toinen tilalle :P Olisin varmaan tehnyt samoin :D

Mä ihan totta rakastan tuota sohvaa. On paras keksintö ikinä eläin/lapsiperheeseen, sillä se on materiaaliltaan loistava. En millään haluaisi siitä luopua, mutta kun se on tänne liian iso. Muttei ole enää. Ehkä :D Täytyy sovitella sitä :)

[QUOTE="Mä";24233188]Mä kyllä veikkaisin, että mies ei edes huomaa koko asiaa :D Meillä ainakin kävis varmaan niin... :)[/QUOTE]

Mä vein käsinojan ja kaikki muut sohvasta tulleet roskat roskiin, jotten ainakaan niiden tiimoilta jää kiinni :D

[QUOTE="vieras";24233206]vitsi mä raivoisin jos mies hajottais meidän 1000euron sohvan heittäsin jopa pihalle.. vähintää ulkoruokinnalle. toivotaa ettei sun mies edes huomaa[/QUOTE]

No toivotaan, etten mä saa ihan noin radikaalia vastaanottoa, vaikka sohva maksoihin yli tonnin. Vaikka menin ja hajotin sen, niin ajatus oli kuitenkin hyvä. Eikö se ole pääasia :D :D :D

Ei ne miehet tuollasta huomaa :laugh:

Mä vielä kysyin, että mitä mä olen täällä tehnyt. Mies vastasi heti, että siivonnut ja kun kysyin että mitä muuta, niin snaoi, että siirtänyt sohvaa. Se on kääännetty poikittain, kun se oli ennen pitkittäin. Ei ole vielä tulevalla paikallaan, vaan on siis vielä sen tuunauksen jäljiltä väärinpäin.

Eikä sillä ukolla tosiaan rakuttanut ennen, kuin sanoin äsken, että hajotin meidän sohvan tahallaan. Siihen se tuumas, että aijaa, joo, käsinoja. Ja meni hakemaan juotavaa. Alkoholitonta :D Ei siis suuttunut :D

Mä vielä kysyin, että mitä mä olen täällä tehnyt. Mies vastasi heti, että siivonnut ja kun kysyin että mitä muuta, niin snaoi, että siirtänyt sohvaa. Se on kääännetty poikittain, kun se oli ennen pitkittäin. Ei ole vielä tulevalla paikallaan, vaan on siis vielä sen tuunauksen jäljiltä väärinpäin.

Eikä sillä ukolla tosiaan rakuttanut ennen, kuin sanoin äsken, että hajotin meidän sohvan tahallaan. Siihen se tuumas, että aijaa, joo, käsinoja. Ja meni hakemaan juotavaa. Alkoholitonta :D Ei siis suuttunut :D

:D

Ei saatana :O Oon jo ennenkin huomannut että et ole penaalin terävin kynä mutta en mä nyt tiennyt että edes sinä olet noin saatanan tyhmä. Jos sohva olisi ollut joku ikivanha paska olisin tajunnut mutta mennä nyt leikkelemään hyvää ja kallista sohvaa :headwall: Onko sun mies yhtä urpo vai miten se jaksaa katella tuollaista tyhmää saapasta?

[QUOTE="vieras";24233965]Ei saatana :O Oon jo ennenkin huomannut että et ole penaalin terävin kynä mutta en mä nyt tiennyt että edes sinä olet noin saatanan tyhmä. Jos sohva olisi ollut joku ikivanha paska olisin tajunnut mutta mennä nyt leikkelemään hyvää ja kallista sohvaa :headwall: Onko sun mies yhtä urpo vai miten se jaksaa katella tuollaista tyhmää saapasta?[/QUOTE]

No kun sä koet olevas mua niin huimasti terävämpi, niin kerro ihmeessä, että miten vanha tuo sohva on? Ja miten hyvä se on?

Ja kiitos kysymästä, hyvin jaksaa kattella.

No kun sä koet olevas mua niin huimasti terävämpi, niin kerro ihmeessä, että miten vanha tuo sohva on? Ja miten hyvä se on?

Ja kiitos kysymästä, hyvin jaksaa kattella.

Justhan sinä laitoit kuvan "ihan samanlaisesta sohvasta" :headwall: Ei tullut mieleen myydä ja ostaa uutta? Ymmärrän. Urposi ei edes huomannut sohvan paloittelua joten ei taida kovin terävä hänkään olla.

[QUOTE="vieras";24234022]Justhan sinä laitoit kuvan "ihan samanlaisesta sohvasta" :headwall: Ei tullut mieleen myydä ja ostaa uutta? Ymmärrän. Urposi ei edes huomannut sohvan paloittelua joten ei taida kovin terävä hänkään olla.[/QUOTE]

Ja vielä kehuit sohvaa maasta taivaisiin. :headwall:

Siis meillä on about samanlainen sohva ja on niin persiistä kuin olla ja voi!

Okei, pestävät tyynynpäälliset on ihanat, koneeseen vaan ja puhdasta on, mutta sen muun kankaan kuuraaminen... huh huh! Ja noi heittotyynyt ei pysy ikinä paikallaan.

[QUOTE="vieras";24234030]Ja vielä kehuit sohvaa maasta taivaisiin. :headwall:[/QUOTE]

Siinä ihan samanlaisessa sohvassa, josta laitoin kuvan, ei tietääkseni lukenut sitä vuotta, jolloin ME ollaan tuo meidän sohva ostettu, eihän? Joten mihin sä nyt perustat sen väittämän, että sohva ei olisi vanha?

Enkä mä ole kertonut mistään muusta ominaisuudesta, kuin siitä, että sopii eläin/lapsiperheeseen.

Jotta sä saat illalla unenpäästä kiinni, niin voin paljastaa...se sohva oli jo ennen mun tuunaustani RIKKI! Jotta ei siitä rahaa olisi saanut, jos sen olisi myynyt. Mutta nyt, kun avasin sohvan ja näin mikä siellä on hajalla, saan sen korjattua.

Mä rakastan tuota sohvaa...se tosiaan on hyvä meille, koska siitä lähtee kaikki lika vain kostealla pyyhkimällä. Joten kyllä, siltä osin se on hyvä. Todella hyvä. Sen sijaan sen istuinsyvyys on liian syvä ja se on ihan megaiso, eli on siinä niitä huonoja puoliakin. Mutta tykkään siitä silti.

Niin, saattaa toki olla, ettei mieheni ole terävä. Mutta ainakin hän omaa käytöstavat. Omaatko sä?

Ja tiedoksi vielä semmoinen pikkuseikka, että mulla on senvertaa paksu nahka, ettei joku puskistahuuteija saa mun mieltäni pahoitettu. Varsinkaan, kun se huutelija ei niin millään muotoa vakuuta sillä omalla terävyydellään ;)

• Tykkää
Reactions: idunnor
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan enää;24234040:
Siis meillä on about samanlainen sohva ja on niin persiistä kuin olla ja voi!

Okei, pestävät tyynynpäälliset on ihanat, koneeseen vaan ja puhdasta on, mutta sen muun kankaan kuuraaminen... huh huh! Ja noi heittotyynyt ei pysy ikinä paikallaan.

About samanlianen ja samanlainen voi olla kaksi hyvinkin erilaista asiaa :)

Mä en ole koskaan pessyt tyynynpäälisiä koneessa koska niistä lähtee lika ihan vaan pyyhkimällä. Ja lisäksi meillä on höyryimuri, jolla käyn sohvan ajoittain läpi. Eikä tuossa ole muuta kuuraamista, koska se hylkii likaa, eikä siitä mene kosteus läpi, eli jos siihen kaatuu nestettä, se jää helmeilemään pinnalle.

Ja ne tyynyt pysyy kyllä paikoillaan, koska siellä takana on sellaiset pötkylätuet, jotka tulee sohvan selkänojaa vasten :)

Yhteistyössä