Suuttuuko muiden lapset kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pilke

Jäsen
07.03.2008
159
0
16
.. puhutte miehenne kanssa? Oon huomannut et tää meidän kohta 3v. poika tekee näin aina kun ollaan miehen kanssa yhessä lasten kanssa. Jos katson miestäni tai puhumme, rupeaa poika heti tekemään jotain kiellettyä tai sit se huutaa ja käyttäytyy ihan kummallisesti.... Kuullostaa ehkä siltä ettei pitäis haitata elämää hirveesti mutta kyllä se vaikeuttaa asioita kun joutuu varomaan et saakohan nyt puhua oman miehen kanssa ja jos niin tekee pitää olla valmis "hyökkäykseen", esim. siivoamaan heiteyt ruoat lattialta...Meneeköhän ohi ja voiko tolle mitään tehdä?

Joskus meillä hieman tuollaista mutta ei niin että ois tarvinnu puuttua. Tuli mieleen että mä itse puhuisin lapsen kanssa asiasta ja sanoisin että kyllä isi ja äiti voi keskenään keskustella. Lapsi ei välttämättä itse tiedä miksi suuttuu, tunteita on vaikea nimetä. Voisin kuvitella tilanteen meillä niin että kun lapsi alkaa kiukkuamaan, sanoisin että nyt isi ja äiti puhuu ja hoitaisin sen asian ensin jonka jälkeen huomioisin lapsen.. Tätä sit kestäis varmaan aika kauan eri variaatioilla kunnes joku kaunis päivä ei enää tapeltaisi :D

Juu meillä on jo varmaan vuoden päivät taisteltu aiheesta.

Tyttö 4 v eikä välillä kertakaikkiaan voi sietää sitä että juttelen miehen kans. Samantien alkaa meteli. Ihan joka kerta ei sitä onneks tee mutta ihan tarpeeksi usein :) Uskoisin että tämä liittyy tytön omistuksenhaluisuuteen. Aikaisemmin oli pelkästään äitin tyttö (äitiä ei saanut esim. vieraan kätellä.. :O ) mutta nyt on alkanut isiäkin omimaan :) Saattaa kovaan ääneen komentaa että "Äiti menee alas" jos meen yläkertaan ku tyttö on sielä isänsä kans. Saattaa myös toimittaa isäänsä toisaalle. Ja joskus puol vuotta sitten mun ja miehen väliset hellyydenosoitukset oli kertakaikkisen myrkkyä tytölle, se ei tykännyt kun oli minut niin ominut.

Mä oon tehny juuri niin että jos tyttö alkaa huutaan jos yritetään miehen kans jutella niin tiukasti vaan sanotaan että äiti ja isi juttelee nyt. Ku asiat on selvitetty niin tytölle sitten sitä huomiota. Onhan tuo välillä ihan suunnattoman rasittavaa mutta pikkuhiljaa alkaa edistystäkin tapahtumaan. Ja mun mielestä kannattaa ihan järjestää niitä juttelutilanteita, vaikka ihan suunnitellusti, että lapsi sitten hoksais että näin tää homma vaan toimii.

Eiköhän se siitä, ajan mittaan helpota!

Meillä reilu 4 vuotias alkaa lähes aina puhumaan päälle kun juttelen mieheni kanssa. Käsken odottaa vuoroa, päälle ei puhuta. Joskus uskoo joskus ei. Mutta puhelimessa puhuminen on pojalle merkki "huuda, tee pahaa, kohella!" Siis aina kun juttelen puhelimessa alkaa mieletön show.

Alkuperäinen kirjoittaja Karkkimaankaveri:
Meillä reilu 4 vuotias alkaa lähes aina puhumaan päälle kun juttelen mieheni kanssa. Käsken odottaa vuoroa, päälle ei puhuta. Joskus uskoo joskus ei. Mutta puhelimessa puhuminen on pojalle merkki "huuda, tee pahaa, kohella!" Siis aina kun juttelen puhelimessa alkaa mieletön show.

Meillä on kans tätä puhelinshowta.. höystettynä korviahuumaavalla kiljunnalla.. :| Ei oo kauheen kivaa jos yrittää jotain tärkeetä puhelua soittaa ja tyttö kiljuu vieressä ku palosireeni

Uusimmat

Yhteistyössä