Suuttuisito miehelle tälläisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
Jos mies selittäisi naispuoliselle kaverilleen että ei olisi ollut valmiksi isäksi, eikä ole vieläkään, vaan muija halusi pitää lapsen, mutta ei halua olla niin kusipää että jättää yksin raskaana olevan naisen jne. ja itse olet viimeisilläsi raskaana.
Raskaus olisi ollut yllätys mutta et missään vaiheessa ole miestä painostanut asiaan. Olet itse sanonut miehelle että se voi häipyä jos haluaa, mutta aborttia et halua tehdä ja silloin kun asiasta on puhuttu raskauden todettua mies on sanonut tukevansa mitä tahansa päätätkin lopulta. Itsellesi mies ei olisi puhunut mitään vastaavaa vaan on puhunut vaan miten tärkeää on että lapsella on molemmat vanhemmat ja kuinka lapsi on aina tärkein jne. vaikka itse olet monta kertaa puhunut mahdollisesta erosta.
Suuttuisitko?

En mä tiiä. Raskaana ollessa ehkä suuttuisin (hormonit...), mutta onhan miehellä täysi oikeus puhua noin kavereilleen, eikä tuossa puheessa ole edes mitään pahaa tai halventavaa.

[QUOTE="vieras";24324722]Peesi. Miehellä on kuitenkin oikeus omiin tunteisiinsa.[/QUOTE]

Miehellä on toki oikeus omiin tunteisiinsa mutta ei voi puhua edessäpäin yhtä ja seläntakana toista. Ja jos pitää avautua niin pitäis avautua omalle siipalle eikä jollekin sutturalle.

AP on mielestäni oikeutettu vetämään herneet nenuun.

[QUOTE="vieras";24324736]Yleensä vaan tällaisista asioista keskustellaan sen oman kumppanin kanssa, eikä jonkun asiaan kuulumattoman naisen kanssa..[/QUOTE]

Kavereille on joskus helpompi puhua kuin omalle kumppanille. Ja ihmisellä pitää olla oikeus siihen, kavereille avautumiseen ja ulkopuolisen mielipiteen hakemiseen.

Minusta miehen sanomiset eivät ole mitenkään ristiriidassa edes, siis se mitä hän kaverille sanoi ja mitä on lapsensa äidille sanonut.

No on se kumma jos mikään ei kelpaa.

Miehelläsi on selkärankaa, hän ryhtyy isäksi yllättävässäkin tilanteessa vaikkei olisi ollut siihen henkisesti valmis. Hän ajattelee LAPSEN parasta eikä itseään.

Ja sitten ei saisi tuntea epävarmuutta? Ei saisi ääneen mitenkään ilmaista että vähän hermostuttaa tämä tilanne joka ei ollut suunniteltu? Ei edes vaikka hetiperään sanoisikin että vastuunsa silti kantaa eikä aio tai halua jättää rakastamaansa naista yksin yhteisen lapsen kanssa?

Se että mies jää ja puhuu noin, tarkoittaa että lapsenne on miehelle tärkeä ja hän _haluaa_ kasvaa hyväksi isäksi. Hän myös rakastaa naistaan siinä määrin ettei livistä vaikka tilanne ilmeisesti on ollut odottamaton ja hänelle pelottavakin.

...ja sitten AP miettii että voisiko vetää herneet nenuun ihan vaan koska tekee mieli jostain pultit vetää koska niinQ raskaushormoonit ja noin.

Hävetkää, aikuiset ihmiset. Ymmärtäkää nyt vähän edes miestä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä