suuttuisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas kävi näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas kävi näin

Vieras
Jos lapsesi ovat äitisi luona hoidossa ja hän olisi päästänyt 6- ja 4-vuotiaat yksin ulos. Kyseessä alue jossa monta kerrostaloa, eikä mitään suojattua pihaa. Ikkunasta ei näe kokonaan missä lapset menee. Äitini vain totesi että osaavathan ne koputtaa parvekkeen oveen kun haluavat sisälle.

Toinen asia. Äitini tietää että olen erittäin tarkka myös siitä että autossa ei olla ilman istuimia. Silti oli kuljettanut heitä, kylläkin lyhyen matkan kerrostalon pihasta toiseen, ilman mitään. Ei edes turvavöitä. Mukana myös 2-vuotias.

Mua niin ottaa aivoon että äiti ei yhtään välitä mun "säännöistäni" ja tekee mitää huvittaa, kun "mitä nyt vois sattua".

Tiedän että monen mielestä täälläkin suutuin varmaan olemattomasta, mutta silti. Mitä jos joku hullu olis tullut lasten luo esim. Täälläkin on hetki sitten mies liikkunut ja väkisin yrittänyt tyttölapsia auton kyytiin.

En ota kantaa laatimiisi sääntöihin, mutta siihen otan kantaa että lapset ovat sinun ja sinä päätät kuinka heidän kanssaan toimitaan perusasioissa. Turvallisuus on sellainen. Johdonmukaisuus on oleellista. Turvavöiden ja -istuimien käyttämättömyys on todella typerää äidiltäsi, vaikka matka olisi kuinka lyhyt ja hidasvauhtinen. Asia on periaateasia ja hän on yhtälailla lapsiesi malli. Tee kantasi selväksi äidillesi ja jos hän ei toimi kuten olet määritellyt niin sano äidillesi että lapset eivät tule hänen hoitoonsa vaan tapaatte aina "valvonnassa".

No ihan aihhesta suutut!! Muakin pistäny vihaksi kun äitini kuljettanut lapsia ilman turvaistuimia, tosin niitä hankalaa kuljettaa pitkän matkan päähän.

No hyvä että joku muukin suuttuis. Välillä menee hyvin mutta kun tarpeeksi pitkään aikaan ei jouduta tapella tällaisista asioista, niin äiti tuntuu ajattelevan että nyt kun tuo ei ole hetkeen antanut ohjeita niin niitä ei enää tarvitsekaan noudattaa. :/
Se muka unohtaa ja ajattelee että kunhan tuo nyt vaan kiukuttelee, mä tiedän paremmin. Toivotonta kun lapset tykkää sen kanssa olla kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se muka unohtaa ja ajattelee että kunhan tuo nyt vaan kiukuttelee, mä tiedän paremmin. Toivotonta kun lapset tykkää sen kanssa olla kuitenkin.

Mulla on aivan sama tilanne äitini kanssa. Raivostuttavaa kun ei voi luottaa että aikuinen ihminen, eli minä, kykenen arvioimaan ja tekemään päätöksiä ja että niitä pitäisi vielä kunnioittaakin. huoh.

suuttuisin ja en jättäisi lapsia enää sen kanssa kahden.. Sit vasta uudestaan mummulle hoitoon kun mummulle on menny noi perusasiat jakeluun.
Minäkin voin aika monesta asiasta luistaa mummulassa esim. nukkumaan menoajat, herkkuja saa syödä useemmin kuin kotona jne. mutta turvallisuus on sellainen asia mistä en jousta tippaakaan!

Yhteistyössä