Suuttuisitko, jos kuoleva vanhempasi antaisi hoidosta "liikaa" rahaa yhdelle sisaruksistasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorin meistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuorin meistä

Vieras
Hoidan isääni päivittäin, hänellä on ruokatorvensyöpä ja omasta halustaan lopetti hoidot. Antaa minulle saturaisen sillointällöin, huomenna meinaa nostaa minulle 500 euroa. En ole pyytänyt, mutta haluaa silti. Toppuuttelusta hermostuu. On eläkeläiseksi melko hyvätuloinen, mutta tilillä ei ole kuin kymppitonni. Tätämenoa hupenee kyllä minun pussiini. Toiset sisarukseni eivät ole juuri tekemisissä, isä on hankala ihminen.

En. Itse en todennakoisesti pystyisi olemaan vanhempieni apuna paivittain/ viikottain, joten jos joku sisarukseni siihen pystyisi olisin talle hyvin kiitollinen ja puolestani vanhempani saisi antaa talle niin paljon rahaa kuin haluaa, kunhan tekee sen omasta halustaan.

Jos kerran sisaruksia ei isän hoito elävänä kiinnosta niin on kyllä turha tulla mussuttamaan myöhemmin!
Ja tuskin kuitenkaan isäsi sulle niin paljon maksaa että 10 000 e siihen menisi, kun kuitenkin saa eläkettäkin...

Jos sisaruksesi ovat hankalia, he voivat perinnönjaossa vaatia, että saamasi rahat katsotaan ennakkoperinnöksi. Joten yrittäkää keksiä isäsi kanssa joku keino välttää se.

Eikö ne muut hoida ja auta isää ollenkaan? Jos ei, niin mitä sanomista niillä tohon asiaan olisi?
Isäsi saa ihan itse päättää, mihin rahansa laittaa ja kenelle antaa rahojaan.

[QUOTE="vieras";26622197]Jos sisaruksesi ovat hankalia, he voivat perinnönjaossa vaatia, että saamasi rahat katsotaan ennakkoperinnöksi. Joten yrittäkää keksiä isäsi kanssa joku keino välttää se.[/QUOTE]

Eihän tuota voi todistaa, jos nostaa rahat ja antaa käteisenä.

Ap:lle vastauksena, että en suuttuisi, vaan olisin sitä mieltä, että noin sen pitääkin mennä. Pennosiahan nuo sataset ovat eli enemmänkin mä hyväksyisin annettavan.

Mun mielestäni voit hyvällä mielellä ottaa rahat, jos ne sulle annetaan. :)

• Tykkää
Reactions: Minuli
En puhu raha-asioista juuri sisarusteni kanssa... Eikä se ole viitsimisestä tai kiinnostuksesta kiinni, isä on ollut varsinkin vanhemmille sisaruksilleni aikas hirveä.

Mä olen tehnyt tätä hommaa tässä mittakaavassa vasta muutaman viikon. Tämä päivä oli aika hurja... :( Huusi äitiänsä ja kaikkea. Ja sitten on vielä se koira jonka hoidan mistä ei voi luopua.

[QUOTE="vieras";26622236]Eihän tuota voi todistaa, jos nostaa rahat ja antaa käteisenä.

Ap:lle vastauksena, että en suuttuisi, vaan olisin sitä mieltä, että noin sen pitääkin mennä. Pennosiahan nuo sataset ovat eli enemmänkin mä hyväksyisin annettavan.

Mun mielestäni voit hyvällä mielellä ottaa rahat, jos ne sulle annetaan. :)[/QUOTE]

Niin, ei sitä voikaan todistaa jos ei mitään tilisiirtoja näy missään vaiheessa.
Mikäli ne sisarukset alkavat mäkättää myöhemmin, voi kyllä sanoa että ne rahat menivät isän ihan omiin menoihin.
Ja isän hyvinvointiin, eipä teitä muuten paljoa kiinnostanut sekään asia isän vielä eläessä.

Mun sisarukset asuvat kaempana, itse muutatin isäni tuohon lähelle asumaan. En ole mikään sankari, mun sisarukset on vaan vanhempia ja viisaampia.

Ja kyllä mun sisko oli mun kanssa tekemässä ne isot siivoukset muuttaessa, oli paljon tehokkaampi kuin minä. Onneksi isä maksoi siitä hänelle. Käteisellä antanut rahat. Sisko on kyllä sanonut, että "Isä saa sitten luvan maksaa jos siihen rupeet". Nyt vasta muistin tuon! Sanoi silloin, kun pohdin omaishoitajaksi ryhtymistä. Hakemusta ei ole vielä käsitelty lomien vuoksi.

Veli ei ole missään väleissä. Isä on jääräpää eikä vastaa puhelimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja nuorin meistä;26622242:
En puhu raha-asioista juuri sisarusteni kanssa... Eikä se ole viitsimisestä tai kiinnostuksesta kiinni, isä on ollut varsinkin vanhemmille sisaruksilleni aikas hirveä.

Mä olen tehnyt tätä hommaa tässä mittakaavassa vasta muutaman viikon. Tämä päivä oli aika hurja... :( Huusi äitiänsä ja kaikkea. Ja sitten on vielä se koira jonka hoidan mistä ei voi luopua.

No, miksi sä sitten mietit tällaisia etukäteen, että muut sisarukset suuttuisivat tästä? Jos ovat kunnon ihmisiä, luultavasti hyväksyvät toimintasi ihan ja suovatkin että saat jotakin korvausta työstäsi.

[QUOTE="vieras";26622303]No, miksi sä sitten mietit tällaisia etukäteen, että muut sisarukset suuttuisivat tästä? Jos ovat kunnon ihmisiä, luultavasti hyväksyvät toimintasi ihan ja suovatkin että saat jotakin korvausta työstäsi.[/QUOTE]

No niinhän se on, mutta mulle noi on ihan tolkuttoman isoja rahoja (olin pienyrittäjänä huonosti kannattavalla alalla ja sai raataa ihan hirveästi että sai viisikin sataa kasaan).

Alkuperäinen kirjoittaja nuorin meistä;26622146:
Hoidan isääni päivittäin, hänellä on ruokatorvensyöpä ja omasta halustaan lopetti hoidot. Antaa minulle saturaisen sillointällöin, huomenna meinaa nostaa minulle 500 euroa. En ole pyytänyt, mutta haluaa silti. Toppuuttelusta hermostuu. On eläkeläiseksi melko hyvätuloinen, mutta tilillä ei ole kuin kymppitonni. Tätämenoa hupenee kyllä minun pussiini. Toiset sisarukseni eivät ole juuri tekemisissä, isä on hankala ihminen.

enpä suuttuisi jos kyseessä kymppitonni eikä sen enempää . aivan sama.

ei tarkoita että tykkäisin ihmisestä joka ottaisi tilin tyhjäksi auttamisestaan, toiset ehkä asuvat kaukana.´??

[QUOTE="markka";26622558]Ok, jos isäsi ymmärtää mitä tekee ja mikä on rahan arvo. Sitten on kyseenalaista, jos isäsi elää markka-aikaa ja luulee antavansa 500 markkaa.[/QUOTE]

No ainakin eilen naureskeli Kela-taksin soitamisen hinnalle (olikos 1,65 €) että sehän on jumalauta kymmenen mummonmarkkaa!

Isä on 65 vuotias, joten ei hirmu vanhakaan. Mutta kyllä mä rajan johonkin vedän. Antaa mulle eläkkeestään aika ison siivun.

Oli melkos rankka päivä tänäänkin. Oli sekottanut lääkkeensä, oli ottanut Cipralexia 3 kpl luullen niitä Zanoreiksi. Yhden Oxicontinin oli ilmeisesti puraissut, mikä oli ehdottomasti kielletty.

Oli sekaisin kuin seinäkello. Yhdestä seitsemään istuin vieressä ja vahdin. Soitin kyllä päivystykseen, mutta nukahti jossain vaiheessa niin en raaskinut viedä. Huomenna uusi päivä...

[QUOTE="vieras";26630522]Ap, millaisissa väleissä olet sisaruksiesi kanssa?[/QUOTE]

Todella lämpimissä, etenkin siskoni kanssa. Veli juuri tarjosi mulle juuri sähkökitaransa lainaan ja kannusti opettelemaan soittoa :D Joten hyvät on veliinkin välit. Mä olen niitä niin paljon nuorempi, ettei me olla oikeastaan koskaan riidelty. Sisko on mun paras ystäväni ja oli menneisyyden kovina aikoina kuin äiti mulle.

Yhteistyössä