Suuttuisitko? 1v3kk sai hoidossa ruoaksi pitsaa...

  • Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti
AP
Meillä on hoitolapsi nyt pari päivää ja hän tuli tänään yllättäen. Luulin että minulla on kaapissa varalla purkkiruokaa, mutta ei ollutkaan. Siitä seuraten tuo tyttö söi meidän kanssa itsetehtyä pitsaa. Täytteenä oli jauhelihaa (naudanpaistijauheliha), tomaattisosetta, tonnikalaa, tomaattia, sieniä, parikaa, ananasta ja juustoa. Omatekemä pohja, jauhoja, vettä, öljyä, hiivaa, suolaa, ripaus sokeria. Jälkiruokasi veti navan täyteen vesimeloonia :-D

Siis onko siis paha antaa tuon ikäiselle pitsaa sillon tällöin? Olisitko vihainen jos sinun tuon ikäinen lapsi saisi hoidossa pitsaa ruoaksi?

Toiseksi ruokasi sain makaroonilaatikkoa (sitä oli vain yksi annos, siksi ei saatut sitä enää illalla).
 
g
jos se ipana ois vielä purkkiruualla niin eikö vanhemmat ois antanu niitä mukaan? normaalia ruokaahan tuon ikäset jo syö... alle vuosikkaatkin syö samaa kun muut mutta ilman suolaa.
 
vierass
Häh? Miksi suuttuisin? Meillä syödään usein pitsaa (teen sämpyläjauhoista ja korvaan osan jauhoista soijarouheella) enkä todellakaan käsitä mitä epäterveellistä on pitsassa itsetehtynä?
 
Riki Sorsan veli
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Meillä on hoitolapsi nyt pari päivää ja hän tuli tänään yllättäen. Luulin että minulla on kaapissa varalla purkkiruokaa, mutta ei ollutkaan. Siitä seuraten tuo tyttö söi meidän kanssa itsetehtyä pitsaa. Täytteenä oli jauhelihaa (naudanpaistijauheliha), tomaattisosetta, tonnikalaa, tomaattia, sieniä, parikaa, ananasta ja juustoa. Omatekemä pohja, jauhoja, vettä, öljyä, hiivaa, suolaa, ripaus sokeria. Jälkiruokasi veti navan täyteen vesimeloonia :-D

Siis onko siis paha antaa tuon ikäiselle pitsaa sillon tällöin? Olisitko vihainen jos sinun tuon ikäinen lapsi saisi hoidossa pitsaa ruoaksi?

Toiseksi ruokasi sain makaroonilaatikkoa (sitä oli vain yksi annos, siksi ei saatut sitä enää illalla).
 
AP
Oli pakko kysyä, kun itsellä ei vielä lapsia (marraskuussa kyllä tulossa :-D) ja on vielä hakusessa kaikki mitä lapselle tuossa iässä saa antaa. Jotkut vaan puhuu että meidän "Matti-Ville" saa vain luomu kasviksia ja täys viljaa... siinä rinnalla pitsa kuulostaa aika hurjalle :)
Ja mulla on ollut "hätävarana" yleensä sitä 1-3 vuotiaille tarkoitettua purkkiruokaa jos joku näistä ympäristössä olevista lapsita tulee yllättäen kylään. En siis säännöllisesti aina anna purkkiruokaa. Ja tämä tyttö todella syö jo normaali ruokaa ja kotoa ei hänelle keretty mitään ottamaan kun äitillä ja iskällä oli kiire synnyttämään :-D Pikkuveli tuli. Äiti ja vauva voivat hyvin.
 
anne
Se vähän riippuu...
oman esikoiseni kohdalla olisin saattanut suuttuakin, hän sai hampaat vasta 1v4kk ikäisenä joten tuo ruoka olisi jäänyt syömättä. Mutta hampaallisen tapauksen kanssa tuskin suuttuisin.
 
Björn
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
En suuttuisi jos olisi saanut tuollaista pizzaa mitä kerroit. En ehkä olisi tykännyt jos olisi saanut jotain tosi suolaista pepperoni-salamipizzaa. =)
Vaikka olisikin antanut ihan oikeaa pitsaa, niin mitä väliä? Kai tuon ikäinen saa jo välillä herkutella. Riläks
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja .:
oli vihainen?

Ei ollut vihainen kun ei edes tiedä vielä mitään meidän iltatouhuista, sillä hän nukkuu nyt. Viime yön ponnisti poikaa vatsasta maailmaan, eikä viitsi nyt herättää kun vihdoin pääsi nukkumaan tuossa kolmen aikoihin päivällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
oli vihainen?

Ei ollut vihainen kun ei edes tiedä vielä mitään meidän iltatouhuista, sillä hän nukkuu nyt. Viime yön ponnisti poikaa vatsasta maailmaan, eikä viitsi nyt herättää kun vihdoin pääsi nukkumaan tuossa kolmen aikoihin päivällä.
No jos mä olisin tossa tilanteessa jättänyt lapsen hoitoon niin tuskin jälkikäteen edes kyselisin mitä söitte ja mitä teitte :)
 
hsh
No jos ajattelee noita ruoka-aineita erikseen tarjottuna niin sama kai se on jos ne on läntätty pizzapohjan päälle:D Uskomatonta jos joku tollasesta suuttuu. Olisin ehkä hämmentynyt jos joku syöttäisi PizzaTaxin pizzaa omalle reilu 1v:lle mutta kotitekonen...
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Siis kummasta olisi pitänyt suuttua? Pitsasta vai makaroonilaatikosta. Jälkimmäinen ei ole kyllä yleensä ravintoarvoltaan yhtään sen erikoisempaa.
Mun makrulaatikossa on myös kasviksia ja makarooni täysjyvää. Eli mun mielestä ihan kelpo ruokaa...

 

Yhteistyössä