Suuttuisikohan ystäväni jos pyytäisin olemaan neuvomatta minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ystävälläni on tapa neuvoa minua pyytämättä elämääni liittyvissä asioissa, ja se ärsyttää minua kovasti.

Hän toistelee samoja asioita aina kun näemme, tyyliin "ettekö ole vieläkään hankkineet isompaa asuntoa/uutta autoa, sanoisit miehellesi että menee töihin, niin saisitte isomman asunnon tms. (joutui jokin aika sitten työttömäksi, ja hakee töitä aktiivisesti, minä olen kotona lapsen kanssa vielä kaksi vuotta.) Olemme köyhiä, mutta rahat riittävät pakolliseen, vaikka asummekin ahtaasti ja ajamme vanhalla autolla.

Olen luonteeltani kiltti, ja aika arka, enkä haluaisi loukata ketään.Osaan silti pitää puoleni, ainakin jos jokin asia tarpeeksi ärsyttää. Olemme tunteneet ystäväni kanssa kauan, ja hän on muuttunut vasta parin vuoden aikana tuollaiseksi joka arvostelee elämääni. Tiedän että hän suuttuisi pahasti jos otan asian puheeksi. Mutta tällä hetkellä hänen tapaamisensa saa minulle aina pahan mielen. :-(

Vinkkejä?

Eli on sinkku joka kadehtii sun elämää? Haluais vaihtaa elämänsä sun elämään jos vaan olis mahdollista. Kateellinen!!! Siinä käytöksensä syy. Älä välitä, anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Sano, että teidän perhe on ihan tyytyväinen tämänhetkiseen järjestelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Eli on sinkku joka kadehtii sun elämää? Haluais vaihtaa elämänsä sun elämään jos vaan olis mahdollista. Kateellinen!!! Siinä käytöksensä syy. Älä välitä, anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Sano, että teidän perhe on ihan tyytyväinen tämänhetkiseen järjestelyyn.

Ei ole sinkku, on mies ja lapsi, ja miehellä hyväpalkkainen työ. On iso, hieno talo, kaksi uutta autoa ja kaikki vimpan päälle. Ei kade tuskin on..:-)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole sinkku, on mies ja lapsi, ja miehellä hyväpalkkainen työ. On iso, hieno talo, kaksi uutta autoa ja kaikki vimpan päälle. Ei kade tuskin on..:-)

Kaverillasi on asiat hyvin ja rahaa riittää. Suurelta osin siksi että käyvät töissä. Oletko ajatellut että kaverisi ehkä haluaisi sinunkin elämänlaatusi paranevan, ja haluaa yrittää tämän takia kannustaa sinua ja miestäsi työntekoon. Huom! Nyt ei ole kyse siitä oletteko ITSE onnellisia ja tyytyväisiä nykyiseen elämäntilanteeseenne, vaan kaverisi on sitä mieltä että parantamisen varaa olisi. Todennäköisesti ei siis pahalla näitä sano, vaan haluaisi teidän parastanne.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kaverillasi on asiat hyvin ja rahaa riittää. Suurelta osin siksi että käyvät töissä. Oletko ajatellut että kaverisi ehkä haluaisi sinunkin elämänlaatusi paranevan, ja haluaa yrittää tämän takia kannustaa sinua ja miestäsi työntekoon. Huom! Nyt ei ole kyse siitä oletteko ITSE onnellisia ja tyytyväisiä nykyiseen elämäntilanteeseenne, vaan kaverisi on sitä mieltä että parantamisen varaa olisi. Todennäköisesti ei siis pahalla näitä sano, vaan haluaisi teidän parastanne.

Hyväätarkoittavuus ei minusta poista neuvomisen tarpeettomuutta ja ärsyttävyyttä.

Olen kertonut ystävälleni, että olen menossa töihin kun lapseni on 2,5 vuotias, eli 2 vuoden päästä, ja että miehen alalla on juuri nyt surkea työtilanne, mutta etsii jatkuvasti töitä, ja on menossa kouluttautumaan uudelle, vähän vanhaa työtä sivuavalle alalle. Ja että meillä ei ole varaa muuttaa isompaan asuntoon tai hankkia uudempaa autoa tai paljon mitään muutakaan "isoa" ennenkuin mies, tai me molemmat menemme töihin.

Silti joka ikinen kerta kun tapaamme, kysyy samat kysymykset, ihankuin ei ollenkaan tajuaisi mitä olen hänelle kertonut..

Luulenpa että otan asian lähiaikoina puheeksi.

Yhteistyössä