Suuttuiko äitini turhasta?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Kysyin, olisiko lapsemme voinut mennä tänään hoitoon heidän mökilleen. (mökillä siis äitini, isäpuoleni ja pikkuveljeni). Äitini sitten kysyi, saako käyttää lasta järvessä uimassa. Lapsi siis reilu 1v. Sanoin, että ei mielellään, että käytämme itse sitten, kun tullaan saunomaan, samana iltana. Perustelin sen sillä, että äitini on selkävammainen, ei pääse kunnolla kävelyyn yms. joten en tohdi antaa lasta hänelle uimaan. Perustelin myös sillä, että haluamme itse olla miehemme kanssa ottamassa kuvia ja katsomassa ilmeitä jne kun lapsemme menee ekaa kertaa oikein järveen. Sanoinko pahasti, vai suuttuiko äitini turhaan? Mielipiteitä.
 
---
No en mä kyllä ymmärrä, että jos olet valmis antamaan lapsen hänelle hoitoon ja luotat häneen hoitajana niin alat sitten määräämään mitä saa tehdä ja mitä ei.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
No en mä kyllä ymmärrä, että jos olet valmis antamaan lapsen hänelle hoitoon ja luotat häneen hoitajana niin alat sitten määräämään mitä saa tehdä ja mitä ei.
Niin, on toki hieman eri asia hoitaako mummi lasta maassa, vai vedessä. Ainakin minun mielestäni. Lisään vielä, että ranta ei ole mikään lapsi ystävällinen, vaan syvenee jyrkästi. Ei tarvitse kuin pari askelta ottaa niin ettei mummi huomaa, kaatua ja vetää vettä henkeen niin avot. Mummi huonolla selällään sitten perään... Ei kiitos. Mutta kullakin on toki omat mielipiteensä :)
 
minä
Ei tuosta nyt olisi tarvinnut suuttua. Mutta ymmärrän että äitiäsi vähän harmittaa. Olisihan se hänestä varmasti ollut kiva antaa lapsen nauttia vedestä ja eiköhän normaali aikuinen ihminen tiedä omat rajansa. Siis pystyykö selkänsä kanssa uittamaan lapsenlastaan vai ei. Mutta olen itsekin ollut aika nipo ensimmäisen lapseni kanssa, joten ymmärrän myös sinun näkökantasi.
 
joo
Et suuttunut turhasta - mutta mitä jos ostaisit lapselle sellaisen uima-asun, jonka kanssa ei ole pelkoa hukkumisesta ?

Itsellä on hoidossa melkein 3 v poika, ja kysyin lapsen vanhemmilta, onko OK että ostan tuollaisen kelluttavan uima-asun lapselle kun mennään rannalle. On mulla turvallisempi mieli, ja vanhemmilla varmasti myös. Lapsi itsekin huomasi, että puku kelluttaa ja on ihan riemuissaan sen kanssa.
Riskien minimointi kannattaa ja pelastaa vatsahaavalta.
 
o
Onhan maalla varmasti aika paljon vaikeampi maasto lapsen ja mummon liikkua. Olisiko kuitenkin parempi olla kaupungissa. Ja kävellenhän lapsi varmasti pääsee aika nopeasti mummua pakoon ja jopa veteen asti jos mummun selkä on huono ja akskel hidas. Ehkä siis turvallisempaa pitää lapsi omassa valvonnassa koko päivän.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Et suuttunut turhasta - mutta mitä jos ostaisit lapselle sellaisen uima-asun, jonka kanssa ei ole pelkoa hukkumisesta ?

Itsellä on hoidossa melkein 3 v poika, ja kysyin lapsen vanhemmilta, onko OK että ostan tuollaisen kelluttavan uima-asun lapselle kun mennään rannalle. On mulla turvallisempi mieli, ja vanhemmilla varmasti myös. Lapsi itsekin huomasi, että puku kelluttaa ja on ihan riemuissaan sen kanssa.
Riskien minimointi kannattaa ja pelastaa vatsahaavalta.
mä taas en kannata sitä pukua.. unohtuuko valvonta?
 
v
Riippuu millainen ranta on? Jos on matala hiekkaranta, niin mielestäni olisi väärin kieltää uimaan meno tällaisena helteisenä päivänä. Jos taas on mutainen tai syvä ranta, niin silloin kieltäisin viemästä uimaan.
 
r
Ei tainnut olla tuo valvonta see pääpointti vaan se että ap on mustis jos äitinsä saa viedä lapsenlapsen uimaan ennenkuin hän on itse käyttänyt poikaa ensimmäistä kertaa!
 
iewpoi
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Ei tainnut olla tuo valvonta see pääpointti vaan se että ap on mustis jos äitinsä saa viedä lapsenlapsen uimaan ennenkuin hän on itse käyttänyt poikaa ensimmäistä kertaa!
No se on vissiin vanhempien etuoikeus saada tehdä lapsensa kanssa yhdessä ainutlaatuisia asioita ;)
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja iewpoi:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Ei tainnut olla tuo valvonta see pääpointti vaan se että ap on mustis jos äitinsä saa viedä lapsenlapsen uimaan ennenkuin hän on itse käyttänyt poikaa ensimmäistä kertaa!
No se on vissiin vanhempien etuoikeus saada tehdä lapsensa kanssa yhdessä ainutlaatuisia asioita ;)
No mä olen tässä vähän eri mieltä. Musta on ihana, että on olemassa isovanhemmat, jotka haluavat järjestää lapselle niitä ainutlaatuisia elämyksiä. Ei se ole multa pois, jos en ole ihan joka asiaa näkemässä ja kokemassa. Se uinti, kun on sitä lasta varten, eikä minua:)
 
..
Välillä tuntuu, että täällä on vihaisia isovanhempia ja anoppeja kommentoimassa aina jotakin negatiivista. Joku Isovanhempien etu-järjestön puuhamiehet touhussa. Kyllä se monesti eläkeikäisillä alkaa jo olemaan niin, ettei ajattelukyky ole enää nuoren veroista. Kuvitellaan esim. , ettei fyysiset rasitteet haittaa yhtään mitään, kun kerran ollaan aina oltu niin pystyväisiä.
 
kops
Itse ymmärrä että laitetaan kaikenmaailman rajoitteita sitten jos kerta hoitoon annetaan. Että hoitoapua pyydetään mutta sitten sanellaan pitkä lista ehtoja!

Joko sitä luottaa hoitotaitoon ja fyysiseen kuntoon tai sitten ei luota ja ei jätä hoitoon. Sehän on oma päätös.

mksi et voi käyttää lastasi uimassa ennen hoitoa niin ei tarvitse sitten mustasukkailla siitä mitä mummo tekee? Että heti jos isovanhemmat keksii jotain kivaa tekemistä niin ei käy, kun en itse keksinyt sitä ensin?
 
no ne on vissiin rannalla kuitenkin mökillä joten joutuu olemaan skarppina selkänsä kanssa jokatapauksessa. ja lapsen viihdyttämistä ja hupia se uiminen on tarkoitus olla eikä sun. kyllä ne ilmeet on ihan yhtä hauskoja tokallakin uimakerralla varmaan... :flower: :attn:
 
ap
nyt vasta pääsin lukemaan kommentit uudestaan :) Ensinnäkin, missä kohtaa sanoin että lapsemme on poika? :D Ja toisekseen, en ole MUSTASUKKAINEN :D :D Tuo oli ehkä paras väite mitä mulle on sanottu tällä palstalla parin palstailu vuoden aikana ;)

No, ei viety hoitoon, koska ranta vaarallinen ja äkkiä syvenevä, kuten jo aiemmin kirjoitin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
No en mä kyllä ymmärrä, että jos olet valmis antamaan lapsen hänelle hoitoon ja luotat häneen hoitajana niin alat sitten määräämään mitä saa tehdä ja mitä ei.
no mitä sä et siinä ymmärrä? vanhemmat kai ne vielä on jotka ne säännöt määrää.

ap:lle ihan turhasta äiti suuttui. hyvin perustelit asiasi. aika typerä juttu jos tosiaan tuosta suuttui. noin pientä jos vie järveen/mereen pitää tosiaan pystyä kyykkimään ja liikkumaan kunnolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iewpoi:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Ei tainnut olla tuo valvonta see pääpointti vaan se että ap on mustis jos äitinsä saa viedä lapsenlapsen uimaan ennenkuin hän on itse käyttänyt poikaa ensimmäistä kertaa!
No se on vissiin vanhempien etuoikeus saada tehdä lapsensa kanssa yhdessä ainutlaatuisia asioita ;)
näinpä.
mustis :LOL:
ihan normaalia että vanhemmat haluaa ottaa valokuvia ja nähdä lasten ensimmäiset kokemukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Jos noin huonoselkäinen on niin en antaisi lasta hänen vastuulleen ollenkaan.
onhan paikalla muitaki kuin mummu ja ei 1v:tä joka osaa kävellä tarvi hirveesti nostella
Tai sitten tarvii kun mun muksua joka jo 1v oli tosi vilkas, kiipeili jokapaikkaan jne. Ei siinä selkävaivanen ois perässä pysyny maalla ja veteen poika ampas het kun sellasta näki jossain. Nipotusta se ei ollu ekan lapsen kanssa että todellakin katoin voiko antaa isovanhemmille villiä vekaraa. Ei voinut ei.
 
Hopping
No et sinä ollut turhan nipo, mutta omalta kohdaltani täytyy kyllä sanoa, että parempaa hoitajaa ei löydy kuin minun äiti. Hän vahtii kyllä meidän lasta silmä kovana, tarkemmin kuin minä... Vaikka hän olisi selkävaivainen, uskaltaisin kyllä antaa äidin uittaa lastamme niin tahtoessaan. Tiedän, että hänellä on hyvä arvostelukyky omien voimiensa ja kykyjensä suhteen. Isäni taas on vielä varovaisempi potenssiin 200... Hän piti tyttö kädestä rappusissa vielä kouluikäisenä, eikä taatusti päästäisi edes kädestä irti, jos vuodenvanhaa uittaisi jyrkästi syvenevässä vedessä...
Mutta nämä mietteet siis omista vanhemmistani. Sinä toki tunnet omasi ja varmasti on jotain syytä pelkoon, jos noin ajattelet. Ja tietenkin sekin on ihan hyvä syy, että haluatte itse olla paikalla kun ekan kerran ui.
 

Yhteistyössä