suutelu,pettämistä?

Onko suutelu pettämistä? Toisaalta tyhmä kysymys,kun tiiän et joitakin naurattaa,et eihän se mitään pettämistä ole. Mut joillakin on ehdoton mielipide että on se. Itse olen ehkä jotain siltä väliltä..
..olen herkkä tällaisissa asioissa ja olen tosi mustasukkainen.

Meidän pitkän suhteen aikana puolisoni on kerran suudellut toista,ollessaan liikenteessä yksistään. Itse sanoi että oli suudellut toista,koska tiesi että en pitäisi mitä oli tehnyt,eikä halunnut salata,koska pystymme puhumaan kaikesta.

Oli tietty järkyttynyt,et mitä,miks? Asiasta on puhuttu paljon ja puhuttu et meidän suhteessa ei sellainen käy,molemmista tuntuu pahalta ajatella että suutelisimme toisia,se on meidän juttu.

Kyselin tietty et miksi,onko mussa jotain vikaa tai oliko siinä toisessa jotain niin erityistä mitä mussa ei ole. Puolisoni ei tiennyt miksi oli niin toiminut,monen asian summa,vahva humala vähän sumentanut aivoja,mut kuitenkaan ei sitä voi sen piikkiinkään laittaa,ehkä puolisollani oli jokin kriisi ja haki itseään,nyt sanoi ainakin tietävänsä paikkansa.

Uskon oikeesti ettei toistu,meillä on hyvä suhde,paljosta ollaan selvitty,aina vaan vahvistuttu,meillä on lapsia ja seksi on hyvää,parantunut jopa lasten jälkeen.

Ei yks suudelma mitään muuta,anteeksi täytyy osata antaa,ei tietenkään tarkoita että sama saa toistua ja aina annetaan anteeksi. Jokainen voi erehtyä,mutta siitä voi oppia.

Tiedän että jotkut eivät hyväksy suhteessaan toisen suutelemista ollenkaan. Ja joillakin taas on vapaampi suhde ja muiden suutelu kuuluu baari-iltoihin. Me ollaan kaikki erilaisia.

Musta tuntui kurjalta,että puolisoni suuteli toista,mutta siinä ei ollut tunnetta mukana. Vaan meidän kahden välillä on sellaisia tunteita,että ne ei pienestä kaadu. Tääkin vahvistaa meitä,siitä olen varma.

Tää mun juttu voi kuulostaa tosi tyhmältä,mut älkää naurako...

äiteeee
minusta on suutelukin pettämistä, jos ajatellaan syvällisemmin.. siinä on tunteita ehkä enempi pelissä kun yhdynnässä... miksi suutelisin huvikseni jotain ventovierasta?? mutta sänkyyn voi vieraan kanssa mennä ilman tunteita ihan vaan jos panettaa.... ja tiesitkö ettei #&%?$!* suutele ihan juuri sen takia koska se on intiimimpää....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 10:50 äiteeee kirjoitti:
minusta on suutelukin pettämistä, jos ajatellaan syvällisemmin.. siinä on tunteita ehkä enempi pelissä kun yhdynnässä... miksi suutelisin huvikseni jotain ventovierasta?? mutta sänkyyn voi vieraan kanssa mennä ilman tunteita ihan vaan jos panettaa.... ja tiesitkö ettei #&%?$!* suutele ihan juuri sen takia koska se on intiimimpää....
vika lause jäi vähän epäselväksi mulle? Niin meitä on monenlaisia,kyl mäkin ajattelen et suutelu on pettämistä,ainakin meidän kohdalla,siksi musta se tuntuikin pahalta. Mut mä tiiän ettei se merkannut mitään,mies oli aika rikki itsekin,mä ajattelin itse eka et liioittelen suudelman takia,mut mies olikin samaa mieltä et ei itsekään hyväksi tekoaan.

tiedän että paljon asiaan vaikutti se että toinen osapuoli oli osoittanut suurta kiinnostusta puolisoani kohtaan ja tehnyt suutelualoitteen ja puolisoni oli siihen ikävä kyllä vastannut. Puolisostani oli tietysti ollut hienoa kun joku oli kiinnostunut,mutta sanoinkin et se olis pitänyt jättää siihen,et kiva mieli,mut vastata suudelmaan.....joku itsetunto juttu varmaan,mut silti,ei kivaa... :(

mut eipä kai kenenkään suhde ole täydellinen,suhteessa ja elämässä yleensä tapahtuu paljon hyvää ja välillä taas niitä kurjia asioita,missä joutuu pohtimaan elämäänsä,kaikenlaisia kriisejä ja sit taas kasvua ja vahvistumista. Monesta asiasta selviää,jos haluaa,ei kaikesta,mut ihan kaikesta ei tarvikaan,kaikkea ei tarvi hyväksyä. Mut jokainen itse päättää mikä on kenenkin elämää ja ei ole kahta samanlaista.

meni tää sit yksin pohdiskeluksi,mitä muut ajattelis vastaavassa tilanteessa. Ajatteleeko joku samanlailla,vai onko tälläinen jollekin vielä pahempi asia kuin mulle vai onko tää jollekin sellainen,että eihän tässä ole mitään. Asiallisia vastauksia kiitos =)

missJones
Kyllä se jonkun asteen pettämistä tavallaan on jos toista suutelee, eikai sitä huvikseen pusutella kavereittenkanssa :/
suutelemiseen liittyy tunteita...
Mutta hän ei sentään sänkyyn asti mennyt!
Ja oliko kyseessä ihan ei ennestään tuttu tyttö, että eivät enää ole tekemisissä?
Emmä hyväksy niin vapaata suhdetta et saa baari iltoina pussailla ketä tahtoo, mautonta!
Toki on suhteessa vaikeita aikoja tai ihan pelkästään toisella ihmisellä ja miettii sitä paikkaansa elämässä ja silloin noin voi käydä, kännin piikkiin on mustakin turha laittaa mitään.
Hyvä kai se on että kertoi sulle, arvostaa sua!
:) toivottavasti et menettänyt luottamustasi?<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 12:07 missJones kirjoitti:
Kyllä se jonkun asteen pettämistä tavallaan on jos toista suutelee, eikai sitä huvikseen pusutella kavereittenkanssa :/
Ja oliko kyseessä ihan ei ennestään tuttu tyttö, että eivät enää ole tekemisissä?
joku ihan outo.me ollaan siitä asiasta niin paljon puhuttu,että tiiän et siinä ei ole ollut tunteita. joku tyhmä päähänpisto. ainoa tunne on ollut se et hei toi on kiinnostunut ja se on tehnyt hyvänmielen ja varmaan sit tullut sellainen olo et eihän se nyt mitään jos vähän suutelen. mut saman tien puolisoni on tajunnut et mitä v.ittua mä teen ja sano sanonut et nyt pitää mennä ja häipynyt koko baarista

missJones
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 12:12 minä kirjoitti:
\
joku ihan outo.me ollaan siitä asiasta niin paljon puhuttu,että tiiän et siinä ei ole ollut tunteita. joku tyhmä päähänpisto. ainoa tunne on ollut se et hei toi on kiinnostunut ja se on tehnyt hyvänmielen ja varmaan sit tullut sellainen olo et eihän se nyt mitään jos vähän suutelen. mut saman tien puolisoni on tajunnut et mitä v.ittua mä teen ja sano sanonut et nyt pitää mennä ja häipynyt koko baarista
No ton perusteella hyvä hyvä :hug:
vaikeehan sitä on unohtaa mutta yritä.

\
Emmä hyväksy niin vapaata suhdetta et saa baari iltoina pussailla ketä tahtoo, mautonta!
Toki on suhteessa vaikeita aikoja tai ihan pelkästään toisella ihmisellä ja miettii sitä paikkaansa elämässä ja silloin noin voi käydä, kännin piikkiin on mustakin turha laittaa mitään.
Hyvä kai se on että kertoi sulle, arvostaa sua!
:) toivottavasti et menettänyt luottamustasi?
joo onneks kertoi. sen tiiän et vähän humala vaikutti,et selvinpäin ei tekis sellaista.

ei luottamus mennyt,se vaan inhottaa ajatella et se on suudellut toista ja miettii et millainen se toinen on jne.

puttis
Mulla on yksi kokemus siitä, että ihastuin yhdessä ravintolassa kerran naimisisssa olevaan mieheen (itse olin silloin vapaa) ja hän vähän minuun jollain tavalla. Huomasimme vain yhtäkkiä suutelevamme toisiamme keskustelun ja tanssin päätteeksi. Puhuimme kuitenkin heti siitä, että hän on onnellisesti naimisissa, mutta näin vain jostain syystä pääsi käymään, kun olimme jotenkin samalla aaltopituudella ja meillä oli mukavaa jutella. Sanoin hänelle, että on parasta että hän lähtee pois, tai ainakin siirtyy ravintolan toiselle puolelle emmekä ole enää tekemisissä. Hän oli täysin samaa mieltä ja lähti pois.

Itse olin pari päivää tämän jälkeen vähän pyörällä päästäni, koska tunne oli ollut aika vahva. Olin kuitenkin erittäin tyytyväinen siihen, että mitään muuta ei tapahtunut, eikä minun mielestäni tämän miehen vaimon ole syytä olla huolissaan miehestään, päin vastoin. Mielestäni tuo mies käyttäytyi ihan hienosti, kehui parisuhdettaan ja vaimoaan, ja lopetimme koko suutelun lyhyeen, kun aloimme puhua tilanteesta. Uskon, että mies osaa myös jatkossa olla varovaisempi. Itse en suudellessani häntä vielä tiennyt hänen olevan naimisissa.

Tämä nyt tällaisena kokemuksena vähän eri suunnalta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 12:26 puttis kirjoitti:
Mulla on yksi kokemus siitä, että ihastuin yhdessä ravintolassa kerran naimisisssa olevaan mieheen (itse olin silloin vapaa) ja hän vähän minuun jollain tavalla. Huomasimme vain yhtäkkiä suutelevamme toisiamme keskustelun ja tanssin päätteeksi. Puhuimme kuitenkin heti siitä, että hän on onnellisesti naimisissa, mutta näin vain jostain syystä pääsi käymään, kun olimme jotenkin samalla aaltopituudella ja meillä oli mukavaa jutella. Sanoin hänelle, että on parasta että hän lähtee pois, tai ainakin siirtyy ravintolan toiselle puolelle emmekä ole enää tekemisissä. Hän oli täysin samaa mieltä ja lähti pois.

Itse olin pari päivää tämän jälkeen vähän pyörällä päästäni, koska tunne oli ollut aika vahva. Olin kuitenkin erittäin tyytyväinen siihen, että mitään muuta ei tapahtunut, eikä minun mielestäni tämän miehen vaimon ole syytä olla huolissaan miehestään, päin vastoin. Mielestäni tuo mies käyttäytyi ihan hienosti, kehui parisuhdettaan ja vaimoaan, ja lopetimme koko suutelun lyhyeen, kun aloimme puhua tilanteesta. Uskon, että mies osaa myös jatkossa olla varovaisempi. Itse en suudellessani häntä vielä tiennyt hänen olevan naimisissa.

Tämä nyt tällaisena kokemuksena vähän eri suunnalta.
kiitos,toi oli kyl kannustavaa =) onhan se ihan totta et joskus vaan jotain tapahtuu,vaikka ei olis tarkoitus niin käydä,uskon että niin munkin tapauksessa. tälläinen "vahinko" voi tapahtua. kyllä mä tiedän et puolisoni rakastaa ja ei olisi halunnut loukata minua,on oikeasti nii pahoillaan.

tätä näkökantaa mä olen ehkä itse mielessäni hakenutkin ja miettinyt,et joskus asiat vaan menee niin kuin menee,et siihen ei ole mitään tiettyä syytä,eikä ole ajatellut toimia niin kuin toimi.

Elzu
Minä varmaan olen sen verran "vanhoillinen" että suulle vierasta pussaaminen menee sinne pettämisen puolelle.

Itse en vois pussata vierasta miestä, saati jos näkisin mieheni pussailevan vieraita naisia, ei kunnian kukko laulais \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 13:03 Elzu kirjoitti:
Minä varmaan olen sen verran "vanhoillinen" että suulle vierasta pussaaminen menee sinne pettämisen puolelle.

Itse en vois pussata vierasta miestä, saati jos näkisin mieheni pussailevan vieraita naisia, ei kunnian kukko laulais \|O
mä tunnen itseni petetyksi,mut en silti anna sen pilata meidän elämää. olis kurjaa luovuttaa pienen asian (vaikka onkin mulle myös iso asia) takia.

niin ja näin,asioilla on aina kaksi puolta. toisaalta se on mielestäni pettämistä,toisaalta taas ei. toisaalta se on mulle tosi iso juttu,mut toisaalta pieni. toisaalta kokonaisuutta ajatellen niin pieni asia,mut henkilökohtaisesti kuitenkin niin iso asia. :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 10:50 äiteeee kirjoitti:
siis toi viimonen lause... h.u.o.r.a.t ei suutele...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 16:52 Oili kirjoitti:
Tapahtunut, mitä tapahtunut, kun sitä ei tekemättömäksi saa, ajattele asian hyviä puolia. Ensinnäkin miehesi kertoi sinulle itse, eikä yrittänyt salata asiaa. Halusi siis selvittää sen ja pyytää anteeksi, kun tiesi tehneensä väärin. Eikä varmasti lähde ihan heti tekemään uudelleen, joten melko pienellä pahalla ehkä selviätte potentiaalisesta suuremmasta.

En yritä mitenkään puolustella miehesi tekoa tai pettämistä yleensä, mutta ylihän tuosta on mentävä ja pääseekin. Jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden, kun selvästi ymmärtää tekonsa ja kantaa siitä vastuun.

Onnea matkaan, äläkä liikaa sure.
Kiitos =)

anteeksi että tuon aiheeseen negatiivisen mielipiteen, mutta minusta suuteleminen saattaa olla jopa enemmän pettämistä kuin seksi. Seksi on halujen tyydyttämistä ja monet #&%?$!* eivät suutele asiakkaitaan koska kokevat sen niin henkilökohtaiseksi. Suutelu on tunteen ilmaisemista, koskettamista, enemmän henkistä kuin fyysistä ja siksi jotenkin "rankempaa".

Mutta kai tämä on henkilöstä riippuvaista. Mieheni ei suutele kanssani juuri koskaan ja jos kuulisin hänen suudelleen toista kokisin sen suunnattomana loukkauksena. Itse en suutelisi ketään muuten kuin "tositarkoituksella".

Kyl mun mielest noi pettämisen rajat pitää käydä läpi oman kumppaninsa kanssa, ettei "virheitä" satu. Toki palstalaisten mielipiteitä voi kysellä, mut oman kullan kanssa pitää puhua noin tärkeistä asioista myös.

Meidän suhteessa kumpikin on sitä mieltä että suutelu ON pettämistä. Ajattelen asian niin että en tee asioita toisten kanssa mitä en haluaisi että mieheni tekisi toisten kanssa

kyllä
Vastaus kysymykseeni MUN mielestäni on : Kyllä !

Suutelu on pettämistä, suukko esim. poskelle on täysin eri asia, mutta jos ihan suudellaan, niin on se pettämistä. Me kun suudellaan mun mieheni kanssa, niin hänellä alkaa aina seisoa...jo se kertoo, että suuteluun todennäköisesti sisältyy seksuaalista halua...

Mä suuttusin kyllä ihan pirusti, en nyt tiedä eroasinko, mutta olisin kyllä todella loukkaantunut.
Vaikka se mielestäni on pettämistä, niin ei se kuitenkaan ole sama asia kuin että olis seksiä harrastanut sen naisen kanssa...mistä muuten tiedät, ettei niin ole..?

Yhteistyössä