Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me tehtiin tänään tytölle vähän vastaava eli kun neiti lähti pihalle kirmailemaan kun olis pitäny autoon tulla niin pistettiin ovet kiinni ja pakitttiin tielle, kyllä sit neiti tulikin kiltisti autoon kun kurvattiin takas pihaan. :ashamed:
EN IKINÄ tee lapselle näin! EN IKINÄ sano, että "äiti lähtee" ja jätä lasta sen enempää pihalle kuin leikkipuistoonkaan ja lähde kävelle, saatikka autolla niin, ettei lapsi ole mukana-
Lapsi kokee sen hylkäämisenä.
Ihan varmasti viesti menee perille: jos en tottele, äiti ja isi ovat valmiita hylkäämään minut, jättämään tänne yksin ja lapsi tajuaa, ettei pärjää yksin.
Hermot menee ja kärsivällisyys loppuu, mutta toimintatapa on väärä.
Olen kyllä pysäyttänyt auton ja raastanut rääkyvän tenavan tien varteen, odottanut että huuto loppuu tai karjunut kehukot ratkeemispisteessä kakaralle siinä ojanpenkalla, Olen saattanut tehdä senkin että jätän auton viereen seisomaan ja istun itse autoon. Mutten lähde. Matka jatkuu kun tenava hiljenee ..
Auton turvaistuimeen vastaanhangotteleva kakara - on kokemusta. Pieni lapsi on yllättävän vahva. Saa tosiaan olla napakka ote, että ipana menee minne kuuluukiin eli siihen istuimeen ja vyöt päälle. Koska kädet ei riitä pitämään paikoillaan ja laittamaan vyötä -jos yksin olen siis, tosin miehelle ei samaa kiukkua teekään kuin mulle- painan polvella istuimeen, niin ettei pääse alta rimpuolemaan ja laitan vyöt päälle. On turvavyöistuin, ei turvaistuin.