suurperheitä?

  • Viestiketjun aloittaja ulriika
  • Ensimmäinen viesti
pienisuuri
Nykymaailmassa suurperheeksi luetaan 2 + 3
Meiltä löytyypi vanhemmat ja neljä lasta. Mun mielestä kaikki on niin suhteellista, mihin vertaa...jos vertaisin perhettäni vanhempiin ja yhteen lapseen olisimme suurperhe, taas perheen rinnalla johon kuuluu vanhempien lisäksi 12lasta olemme todella pieni perhe :)
 
Marjuli
Meillä kolme lasta, mahdollisesti odotan neljättä... Ei me neljättä olla "mitenkään erityisesti _tekemässä_", mutta tulee jos on tullakseen... Ikää on mulla kohta 37, että sikäli tässä alkaa olemaan jo -iäkäs-, mutta kuitenkin... Vanhimmat lapset ovat 7 v ja nuorin 4 v.

 
meilläkin syksyllä sellanen uus suurperhe.minulla tytöt 13v ja 15v miehellä myös tytöt 7v ja 12v ja yhteinen vauva syntyy syksyllä.

en koe tätä vielä suurperheeksi kun miehen tytöt vain lomilla ja n.kerran kuussa meillä.mutta kyllähän sitä hulinaa on kun kaikki neljä neitiä tässä ovat.ja vielä kun vaavi syntyy..ei sitä oikein osaa kuvitella mitä se sitten on.
 
anhi
Meillä lapsia nyt kolme, neljäs alullaan (l.a. vuoden vaihteessa).
En tunne kyllä meitä suurperheeksi laisinkaan, vaikka jonkun mittarin mukaan näin voisi ollakin. Nuorin lapsi lähtee syksyllä eskariin, ja tuntuu että tästä raskaudesta pääsen nauttimaan täysillä =)
 
:hug: meillä vaan meijän pikkupesue..6lasta ja 7 syntyy elokuussa....ei olla suurperhe ... tunnen monia 2 lapsen omaavia jotka mielestään suurperheitä :LOL: ...
itse olen toivonut suurperhettä mutta taitaa haaveeksi jäädä.... :heart:
 
mami-71
Juu niin meilläkin on 3tyttäö ja kaksi poikaa ja nyt on masussa
ihan alussa vielä tulossa en ole vielä käynyt neuvolassa eli
alussa kaikki toivotaan että kaikki on hyvin nyt ja loppuun saakka.

:heart: :heart: :heart:
 
itse ajattelin että, kohta meilläkin ns. suurperhe. mutta eihän se 4 lasta vielä mitään ole kun lukee tekstejä. Niin, itse olen huomannut usein kummastuneita katseita kun olen 3:n lapsen kanssa esimerkiksi kaupassa. Varsinkin vanhempi väki katsoo usein ja kysyykin näin pienellä paikkakunnalla, että onko nuo kaikki sinun lapsiasi. Miehelläni ja minulla on useampia sisaruksia ja jotenkin on kummallekin itsestään selvää, ettei lapset vielä tähän jää. Ja ei kaikki ole aina rahasta kiinni. Tosin lapsemme eivät pääse mihinkään kalliisiin harrastuksiin, eivätkä saa joka viikko uusia vaatteita tai jos joku esim. lelu menee rikki, he eivät todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle. Kerralla ostetaan yksi kunnollinen asia eikä kymmentä huonoa jne.. :eek:
 
mamix
Lapsia yhdeksän. Mielestäni minulla on suurperhe, mutta ei se hirmu suurelta tunnu, kun elää seudulla, jossa on monia yli kymmenlapsisia perheitä.

Joku kyseli taloudellisesta pärjäämisestä: Tiukkaa on! Mutta toimeen on tultu ihan kivasti. Mutta meille ei olekaan tärkeää uusi auto tai viimeistä huutoa olevat farkut. Urheiluvälineetkin luottavat suurinpiirtein just-ennen-kaatista -kuntoisina :D Fillaritkin ovat toimivia, eivät mitään komistuksia. Ovat kelvanneet myös murkkuikäisille, toistaiseksi ainakin.

Haaveilen perheen kasvusta :heart:
 
yks äityli
:hug: meillä lapsia neljä...sanovat suurperheeksi.. :heart: itse olen suuresta perheestä 5 siskoa ja 5 veljeä...vanhemmat olivat lestadiolaisia,ei se nykysten ole paha olla uskossa ja varsinkaan siinä uskossa,tuohon aikaan kun mun vamhemmat elivät vielä,uskovaisten perheessä ei saanu olla tv:tä ja lapset eivät saaneet kuunella mitä tahansa radiostakaan..lämpöä,puhtaat vaattet ja rakkautta riitti... =)
 

täällä taas uusi..
La Helmikuun 8 ja kuudes lapsi tulollaan :wave: Ikäjakauma 5 aiemmallani (pojilla) 13-1,7v. Oloja ei ole pahemmin ollu..2 päivänä hiukan öllöttänyt. Nyt selkä vaan niin kipeä että saikulla täytyy töistä olla ja kotonakaan ei oikein mitkään hommat onnistu.. kipulääkettäkään kun ei kehtais kokoajan ottaa. Huomenna menen työterveyteen niin saavat siellä tätä selkää tutkia tarkemmin.
 
Suurperhe löytyy täältäkin. Satakunnan pohjois-osassa asustellaan ja elellään ja lapsia löytyy 5 ja kuudes tulollaan viikolla 6 (kai ) :) Mukavaa huomata, että meitä on näin PALJON!!!!! Ja tosiaan, vaikka jo tälläkin porukalla kerää katseita, niin itse en tunne perhettämme edes suureksi!
 
Kun odotin neljättäni, niin yksissä sukujuhlissa eräs kahden lapsen äiti aloitti jauhamaan mulle (pienessä sievässä tietty): MIKSI IHMEESSÄ OLET TAAS RASKAANA? JA IHAN USKOMATONTA JA KAHDESSAKIN ON RIITTÄVÄSTI TÖITÄ JA MITEN TE VIITSITTE JNE JNE! Mulla meinas jo vitsit olla vähissä, kun hän siinä vouhkasi asiasta, mikä ei kuulunut hänelle ollenkaan. Olis vaikka ONNITELLUT raskaudestani :)

Sit siihen tuli pelastava enkeli paikalle, eli mun iäkäs setäni =) Joka tokaisi ykskantaan: Jos lapsia kasvattaa hyvin, niin niitä jaksaa sitten isommankin porukan!

Se muija meni ihan hiljaiseksi ja häipyi kallistamaan kuppiaan muualle :p Ilmeisesti se koira älähtää, Johon kalikka kolahtaa....

Ja taas toivoisin olevani raskaana. Ja olispas hauska nähdä sen naisen ilme, kun näkis mun masun! Tsemppiä kaikille isojen perheiden äideille :wave:
 

Yhteistyössä