Suurperheistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaana-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaana-äiti

Vieras
Onkos täällä väkijöillä sellaisia ''suurperheitä''?
Itselläni on 8lasta. Silloin nuorempana(ennen kaikkia lapsiani) ajattelin,että miten ne jotkut kestävät sitä yli 7 lapsen perhettä ja sen taloutta,mutta tässähän menee ihan hyvin.Tiedän,että teistäkin useimmat ajattelevat noin.No..en nyt tiedä pitäisikö täällä alkaa omaa perhettään ''mainostamaan'',mutta kerronpa nyt perheestä hieman.
Eli minulla on 5 tyttöä ja 3poikaa.(itse olen 39v.)

Riikka 19v.,Juho 16v.,Ronja 14v.,Janne 11v.,Teemu 9v.,Elina 8v.(pian.),Emilia 4v.

Itse olen viikko sitten täyttänyt pyöreät 40!
Itselläni on 10 lasta.Minulla on 5 sisarusta joista yhdellä on 10 lasta(minun lisäkseni),yhdellä 7lasta,yhdellä 2 lasta,yhdellä 5lasta,ja nuorimmalla veljelläni(25v.) 1lapsi.
No kun luettelit sinäkin lapsiesi nimet ja iät,niin täytyy minunkin ;D
Rakkat enkelini:
Saara 18v.,Mikko 16v.,Joonas 13v.,Lotta 12v.,Julius 9v.,Julia 8v,Jani ja Aleksi 5v.,Ada 3v.ja Alina 9kk.

Tuntuu vähän oudolta,että on 40 itse ja nuorin lapsi on kohta vasta 1 vuoden.Mutta toisaalta sitä ajattele,että se 40 on vain numero.Onha niitä äitejä jotka saavat ESIKOISENSA vasta 45 vuotiaana,joten ajattelen itseni tavallisen ikäiseksi äidiksi ;)

Itse olen 38v ja lapsia 7 ja yksi vielä tulossa, laskettu aika on 03/06. Lapset Samuel 18v, Allisa 15v, Katariina 13v, Mikael 7v, Sofia 5v, Iiris 3v ja Benjamin 9kk.

Minä aina kuvittelin että itselleni riittää enintään 4 lasta, mutta raskaus ja synnytys on niin hieno kokemus, että halusin se kokea aina uudestaan ja uudestaan.

Kolmella vanhimmalla lapsella on eri isä näiden nuorempien kanssa. Ja he asuvat pää asiass isänsä ja tämän uuden perheen kanssa (heillä on kaksi lata- Artturi 6v ja Eemeli 4v)

Ihanaa että tässäkin osiossa on suurperheitä!!! Me ei vielä taideta tänne kuulua, mutta haaveissa olisi vielä yksi lapsi. :) :) :) :)
Meidän perheeseen kuuluu isä Jonas ja minä Eeva sekä viisi tenavaa: Jan-Oscar 7v,Erik 5v, Ellen 2v, Fanny 2v sekä Anton 5kk.

Millaisessa asunnossa te asutte? Onko teidän kaikilla lapsilla omat huoneet vai miten? Me ollaan aikeissa rakennuttaa talo ja mietitään kuinka monta huonetta. Nyt asutaan rivitalossa, jossa on 4 makuuhuonetta ja toistaiseksi mahdutaan hyvin.

Kerroin jo lapsistani,mutta kertaukseksi:):Riikka 19v.Juho 16v.,Ronja 14v.,Janne 11v.,Teemu 9v.,Elina 8v.,Emilia 4v.

No me asutaan nyt omakotitalossa,joka valmistui toukokuussa,niin,että siellä pystyi oikein asumaan!
Ennen asuttiin rivitalossa,jossa oli 4 makuuhuonetta.Kävipä asunto pieneksi,että piti sitten muuttaa =)

Tässä uudessa talossa on 7makuuhuonetta,ja talo on 3kerroksinen.
Nyt kun Riikka asuu tuolla kavereidensa kanssa kimppakämpässä niin vapautui hänen huone Emilialle.(kun Elinalla ja Emilialla oli yhteiset huoneet). Hyvin näytämme tähän asuntoon sopivan! :)

Minulla ei sitä suurperhettä ole,jos ei 6lasta omistavaa äitiä lasketa sitten suurperheeseen. Olen 37v,ja mieheni 35v.
1 lapsi on adoptoitu,kun väittivät ensin,että ei ole mahdollisuutta saada lasta,mutta sitten tuli onnellinen vahinko,ja sitten tuli 4 muutakin lasta.

Eli Mia on adoptoitu..
Mia Maria 7v,Mari Janita 4v,Ada ja Aleksi 3v,Ella 1,7v,Eemil 3kk.
Noi Ella ja Eemil oli sellasia onnellisia vahinkoja.Harkittiin aborttia kuukauden kummallakin.Olen iloinen,että sitä aborttia ei tullut sillä nättejä,kauniita,ihanii ja suloisia he ovat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2005 klo 14:30 pikkuleipä kirjoitti:
Minulla ei sitä suurperhettä ole,jos ei 6lasta omistavaa äitiä lasketa sitten suurperheeseen. Olen 37v,ja mieheni 35v.
1 lapsi on adoptoitu,kun väittivät ensin,että ei ole mahdollisuutta saada lasta,mutta sitten tuli onnellinen vahinko,ja sitten tuli 4 muutakin lasta.

Eli Mia on adoptoitu..
Mia Maria 7v,Mari Janita 4v,Ada ja Aleksi 3v,Ella 1,7v,Eemil 3kk.
Noi Ella ja Eemil oli sellasia onnellisia vahinkoja.Harkittiin aborttia kuukauden kummallakin.Olen iloinen,että sitä aborttia ei tullut sillä nättejä,kauniita,ihanii ja suloisia he ovat.

Mistä adoptoitte lapsenne? Me haettiin nyt 5v Anna ja 2v Venla kiinasta. :) Omia lapsia entisestä liitosta Joonatan 18v, Jasper 16v ja Joakim 15v. Eli ei olla suur perhe :) :/ :)

Hei kaikille! Ja paljonhan meitä suurperheitä löytyykin myös täältä! :)
Meillä kahdekasan lasta: Matias 15v, Ilmari 14v, Tuulia 12v, Emilia 9v, Elmeri 7v, Aapeli 5v, Tuomas 3v ja Artturi 1v. Eli aika mies voittoinen perhe! :)

Meiltä löytyy 6 lasta.Seitsemännen LA on 04/06
Mekin haettiin Kiinasta kaksi adoptiolasta,Ana ja Minja.

Lapset on:
Joonas 17v,Jasmin 15v,Markus 14v,Matias 11v,Ana 4v,Minja 1,7v.

Me asutaan rivitalossa.5mkh meillä.Mä ja mies nukutaan olohuoneessa.
Minja ja Ana jakaa yhden huoneen.Muilla lapsilla omat huoneet.
Me ei taideta omakotitaloa vähään aikaan hankkia,kun toi esikoinenkin parin vuojen päästä jo muuttaa pois :)

Jasmin täyttää 22.12 päivä 16 vuotta.
Jasmin tuli pari kk sitten raskaaksi,josta kaikki olimme kauhuissamme.Minä sain esikoisen eli Joonaksen 18v,mutta en silti halunnut Jasminin saavan lasta tollasessa iässä.
En ois voinu kuvitellakaan sitä äitiksi,sehän on ku joku 11v-13v murros-ikäinen lapsi.
Eli Jasmin teki abortin perheen sekä itsensä takia.Ei hän kyllä miettinytkään,että pitäisi lapsen..Tai ainakaan puhunut tollasta meille.

Minulla ikää siis 35v ja miehellä 36v.

Mites te,joilla on suurperhe.Haluaisitteko,että omilla lapsilla/osalla omista lapsista ois suurperhe.
Mä toivon,et yhdellä tai kahdellä ois yli 6 lapsen perhe.En mä haluis et kaikki lapset sais 10 lasta :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 15:05 Alius kirjoitti:

Lapset on:

Me ei taideta omakotitaloa vähään aikaan hankkia,kun toi esikoinenkin parin vuojen päästä jo muuttaa pois :)

Jasmin tuli pari kk sitten raskaaksi,josta kaikki olimme kauhuissamme.Minä sain esikoisen eli Joonaksen 18v,mutta en silti halunnut Jasminin saavan lasta tollasessa iässä.
En ois voinu kuvitellakaan sitä äitiksi,sehän on ku joku 11v-13v murros-ikäinen lapsi.
Eli Jasmin teki abortin perheen sekä itsensä takia.Ei hän kyllä miettinytkään,että pitäisi lapsen..Tai ainakaan puhunut tollasta meille.

Mites te,joilla on suurperhe.Haluaisitteko,että omilla lapsilla/osalla omista lapsista ois suurperhe.
Mä toivon,et yhdellä tai kahdellä ois yli 6 lapsen perhe.En mä haluis et kaikki lapset sais 10 lasta :D

Miksi itse teet 7 lasta, jos et halua kaikkien muiden niin tekevän?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 17:30 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2005 klo 15:05 Alius kirjoitti:

Lapset on:

Miksi itse teet 7 lasta, jos et halua kaikkien muiden niin tekevän?
Ajatteleppas jos kaikki 7 lasta saisivat 7 tai enemmän lapsia.Ajattele niitä joululahjojen määrää..
Ei voi sanoa,että en haluaisi kaikkien muiden niin tekevän,he saavat päättää elämästään ja olen heidän tukenaan aina,päättäisivät sitten miten vain.

Meillä 7 lasta.
Christa 14v,Tomi 13v,Ada 11v,Cesilia 7v,Jenny 3v,Casper 1v8kk ja Alina 3kk.

On koko perhe kokenut kovia.Erottiin miehen kanssa 4 vuodeksi,mut palattiin yhteen.Sit syntyi noi 3 nuorimmaista.
Aika paljon suurperheellisiä täällä :D

Meillä 5 lasta ja nykypäivän yhteen tai kahteen lapseen verrattuna ollaan mielestäni suurperhe. Meillä kaksostytöt-92, tyttö-00 sekä pojat-94 ja 02. Asustellaan maalla omakotitalossa.

Meillä on viisi lasta: tyttö -96, kaksostytöt -98, poika -03 ja tyttö -05. Minun mielestä me olemme jo suurperhe, emme sovi normaaliin henkilöautoon vaan tarvitsemme tila-auton. Asumme täällä rauhallisessa maalaispitäjässä isossa omakotitalossa. Toivon, että perheeseemme syntyisi vielä ainakin yksi ehkäpä kaksikin lasta, mutta ei ihan lähivuosina. Nyt hoidellaan näitä rakkaita ja kasvatetaan heistä kunnon kansalaisia! Siis yritämme kovasti! Mutta muutamien työssäolovuosien jälkeen olisi mukavaa taas jäädä hetkeksi kotiinkin!

Minä en ole ikinä ymmärtänyt näitä ihmisiä jotka selittävät lastensa nimet ja iät täällä netissä.
Miksi ei samaan hengenvetoon osoitettakin.

Hei.
Mä olen Mirja. Mulla on mies, nimeltään Seppo. Meillä on 8 lasta, Teemu 16v, Mikko 14v, Jenna 13v, Janita 10v, Niko 6v, Sara 4v, Anni 2v ja Tuomas 9 kk. Olen kotiäiti, asumme omakotitalossa, osoitteemme on Tupalankuja 3. Kaikki jotka tunteva meidät, tervetuloa kahville, sillä Sara täyttää tänä viikonloppuna 5 v. Minä olen 37 v. Seppo-mieheni on 43 v ja rrakennusinsinööri, hän on töissä isossa rakennusfirmassa Skanskalla. Minä olen englannin kielen opettaja ja palaan töihin sittenkun Tuomas on 3 v. Tosin teemme ehkä vielä yhden lapsen, jos se on tyttö, sen nimeksi tulee Emma, Jos se on poika siitä tulee Ville.

Jes. :p

Meidänkin perhe taitaa kuulua suurperheisiin,7 lasta nimittäin.
3:n vanhimman lapsen isä on Ruotsalainen.Ollaan erottu ja Lapsilla on Ruotsalainen isä.Niin tai siis ei kaikilla.Emmi,Ida,Sonja ja Petra ovat uudesta liitosta.
Lapsilla on Ruotsalainen isä.Niin tai siis ei kaikilla.
Tän Ruotsalaisen kanssa ollaan erottu.Joten Emmi,Ida,Sonja ja Petra ovat tästä uudesta liitosta.

Cesilia 15v.
Lucy 12v.
Kalle 11v.
Emmi 5v.
Ida 5v.
Sonja 2v
Petra 3kk.

Emmi ja Ida ovat kaksoset.Ja Sonja täyttää Sunnuntaina 3 vuotta.
Tässäpä tämä,ja se on taattu ettei perheeseen enempää lapsia tule :D

Yhteistyössä