suurperheellinenkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Sen jälkeen kun meille syntyi tämä kolmas lapsi, olemme saaneet kuulla olevamme suurperhe. Tuntuu kummalliselta, tosi monilla on kolme lasta, sehän nyt on ihan tavallista ja lapsemme jäävät tähän. ollaanko me teidän mielestä suurperhe?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suomessa suurperheeksi luetaan nimenomaan 5 henkinen talous.

No sittenhän mun tuttavapiirissä on tosi monta suurperhettä...ja yleensäkin tuo kolme on aika normi lapsiluku. neljä on sitten taas jo erijuttu.

Virallisesti suurperhe on Suomessa 5 henkeä.

Minusta kanssa on tuntunut, että suurperhe on 4 lasta+ vanhemmat vähintään. Mutta nyt, kun meillä on kolme lasta, tuntuu ihan suurperheeltä. Kaksi lasta on niin normi ja nyt vois saada helposti neljännenkin, kun on jo se kolmas "ylimääräinen". Ei kukaan enää ihmettelis. Olen itse tuon virallisen määritelmän halunnut selvittää, meille kun perhekoko jää tähän. Ihan kiva: suurperhe vähällä vaivalla! Meidän pieni suurperheemme!

Minä en katso edes meitä vielä suurperheeksi,meillä 4 lasta(8v -33kk iältään) ja viides tulossa....enkä sittenkään vielä oikein osaa ajatella olevamme suurperhe.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Sen jälkeen kun meille syntyi tämä kolmas lapsi, olemme saaneet kuulla olevamme suurperhe. Tuntuu kummalliselta, tosi monilla on kolme lasta, sehän nyt on ihan tavallista ja lapsemme jäävät tähän. ollaanko me teidän mielestä suurperhe?

Ei minusta, mutta virallinen määritelmä on tämä 3 lasta+ vanhemmat. Henk.koht. minusta yli 5 lasta on suurperhe... joo ja meillä on 5 lasta ;).

meillä on kolme pimua ja joskus tosiaan kuulee et niin montako!!!! meille se on sopiva määrä enkä tosiaan pidä suurperheenä!!! ite olen perheestä jossa 7 lasta ja äiti oli yh...ja aina sai kuulla taivastelua et kuinka suuri perhe oli!!! se oli mielestäni sopiva eikä yhtään ylimääräistä:) toisaalta meille ei uusia lapsia enää tule,mut jokainen tyylillään:)

Yhteistyössä