Suurin harhaluulonne äitiyteen liittyen?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Missä asiassa olette täydellisesti erehtyneet lasten saatuanne? Siis asia, jonka olette kuvitelleet olevan täysin erilaista ennen kuin lapsen saitte ja itse koitte ja näitte?

"ilona"
Kyllä se uskomaton suojeluvaisto mikä herää lapsen synnyttyä suorastaan säikäytti minut, leijonaemo heräsi minussa todella kirjaimellisesti! Voisin hakata nyrkeillä hengiltä ihmisen joka vahingoittaisi lastani.

"Kaihomieli"
No se, että se vauva-ajan riippuvuussuhde on jotenkin "ahdistava". Koin sen älyttömän palkitsevana, en ollut osannut ajatellakaan että se on niin...mieluisaa, jotenkin.

esimerkiksi
Että synnytys on kamalampaa ja koettelevampaa kuin se olikaan. Siis olihan se kivuliasta, mutta ei mitään verrattuna siihen, mitä olin pelännyt.

Ja sama kuin ylempänäkin, että vauvat ei nuku vaikka mikä olisi. Nukkuvat ne jotkut.

Että en muuttuisi äitiyden myötä. Ja että muuttuisin äitiyden myötä kuitenkin joksikin Muumimamman ja Nelson Mandelan risteymäksi. Siis en muuttuisi ollenkaan ja kuitenkin muuttuisin täysin joksikuksi toiseksi...

"vieras"
Luulin, että olisin vauva-ajan järjettömän väsynyt. Vaikka unet jäivät vähiin, olin yllättävän pirteä. Toisaalta luulin valvomisen ja vähien unien jäävän vauvavuoteen. Eipä jäänyt. Ainakin meillä neljävuotias esikoinen väliin heräilee öisin ja herää kukon laulun aikaan, niin nyt sitä tuntee itsensä väliin väsyneemmäksi kuin vauva-aikaan.

hjuhhh
[QUOTE="ilona";26038880]Kyllä se uskomaton suojeluvaisto mikä herää lapsen synnyttyä suorastaan säikäytti minut, leijonaemo heräsi minussa todella kirjaimellisesti! Voisin hakata nyrkeillä hengiltä ihmisen joka vahingoittaisi lastani.[/QUOTE]

No huhhuh, kannattaisko sun harkita jotain ammattiapua. Ei ole normaalia pystyä pahoinpitelemään ketään.

dr
Minulle osa jankutti, kuinka tulee olemaan raskasta, enkä saa nukkua, enkä oikeastaan tehdä paljon mitään enää lapsien syntymän jälkeen. Ei käynyt näin! En ole ikinä nukkunut paremmin ja samoja juttuja olen saanut tehdä :) Ihanaahan tämä on ja taas on vauvakuume! ps. ilman muuta arkeen ja elämään kuuluu myös sairastelua jne., mutta olihan niitä jo ennen lapsiakin.

Nykyään nämä marttyyriäidit saavat aikaan puistatuksen tunteita (etenkin fb-statuksissaan, kuinka "äitillä on taas niin raskasta tämä arki" ja "pakko saada irtiotto". Puhumattakaan siitä, että äitiysloma-sanasta pitää aina kirjoittaa se LOMA-osa isolla. Säälittää.

[QUOTE="Vieras";26039096]Se oli harhaluulo, että jos olen mukava lapsille, hekin ovat mukavia ja siis tottelevat heti kun sanon. Eivät liiity toisiinsa.[/QUOTE]
Ihana :D

Itse luulin, että lasta voisi muokata haluamaansa suuntaan :ashamed: Siis että jos sen vain kasvattaa tietyllä tavalla, se nukkuu ja syö hyvin ja voin ohjailla luonnetta jollakin lailla. Älytön idea....

• Tykkää
Reactions: susus90

Yhteistyössä