suuri syntymämerkki näkyvällä paikalla, äidit kokemuksia toivon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minäpieni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä vaan";28851800]Helsingissä kävin kaikkineen seitsemän kertaa. Itse laserhoito kesti aina noin vartin. Laser tuntui kuin kuminauhaa olisi räpsäytelty kasvoihini. Hoidon jälkeen hoidettu kohta mustelmilla. Laser katkoo syntymämerkistä verisuonet. Kahdessa viikossa aina parani. Ei arpia, eikä merkistä muuta kuin muisto. Iho täysin normaali.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta.

poistakaa näkyvältä paikalta esim naamasta ehdottomasti. Varsinkin pojilla on tapana kiusata toisiaan. Kaverillani on kyljessä, eikä siitä ole tietääkseni hänelle ollut haittaa. minua on kyllä kiusattu otsassa olevasta merkistä

on mongolian spot https://www.google.fi/search?um=1&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=fflb&hl=fi&q=mongolian+spot&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.51773540,d.bGE,pv.xjs.s.en_US.GZikMza0zSU.O&biw=1366&bih=596&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=sZkvUpi0EoW54AS6gIGoBw
On ollut haittaa etenkin vaihtuvan hoitohenkilöstön(neuvolat, lääkärit, päivystys jne) vuoksi, aina saa selitellä ettei ole mustelmista kyse, vaan mongolian spotista,p ienillä paikkakunnilla ei edes moista tunneta.:D
Synnäriltä olen saanut lääkärintodistuksen ja sitä sitten aina esitän kun huomaan ilmeiden menevän epäuskoiseksi(noloa), jotenkin ärsyttää pirusti!:mad:

Poskessa suuri punainen luomi. Pienenä ei ollut ongelmaa mutta alakoulussa alkoi kiusaaminen. Vaikuttanut alavalintoihin koska hiuksia en koskaan auki pidä.
Sukulaisia ja miestä ei haittaa mutta syvät arvet jäänyt lapsuudesta. Hatun nosto heille jotka ovat sinut adian suhteen.
Tänään aloitettiin laserhoito ja tällä hetkellä hurjan näköinen naama. Tulevaa odotellessa :)
Laser ei tuntunut korvan eikä posken tykönä kipeältä. Hoidon jälkeen kuumotusta.
Tietty jos kipukynnys heikko voi tuntua inhottavalta hoidot.

Mulla on mansikka/tuliluomi vasemman käden rystysessä. Usein ihmiset kysyy että kenelle olen turpaan antanut kun sen huomaavat :D Ite oon siihen niin tottunut etten tajua että se ees siinä on.

Mulla on syntymämerkki otsassa ja nenänpäässä. Syntymämerkkejä on laserhoidolla teini-ikäisenä vaalennettu. En tiedä miten Kela nykyisin suhtautuu, mutta kun olin nuori, saimme hoidon maksusitoumuksella, koska "meikkivoide aiheutti finnejä". Mitä luultavammin kyseessä oli vain teini-ikä ;) mutta tällä nimikkeellä asiaa kuitenkin hoidettiin. Tottakai hoito otettiin vastaan kun sitä tarjottiin. Syntymämerkki näkyy edelleen ja käytän peittämiseen Joe Blascon meikkituotteita. Aiemmin se oli tummanpunainen, nyt on vain sellaine haaleanpunainen.
Ihan snadisti mua kiusattiin pienenä - sellaista pientä naljailua muutaman pojan toimesta. En ole ollut kovin herkkänahkainen koskaan, hyvä lapsuus ja nuoruus ollut syntymämerkistä huolimatta ja paljon kavereita. Ne nalkailutkin tapahtui vain silloin tällöin. Niin ja vieraat tapasi usein ihmetellä, että olenko kaatunut ja loukannut itseni...
Mulla on

Tuo naevus flammeus juurikin, peittää toisen posken. Laserhoitoja tehtiin n.15 vuotta, tuloksetta, ainakin kolmea eri kokeiltiin. Olen tavannut myös toisen henkilön jolla hoidot ei tehonneet lainkaan.

Onko kuka käynyt viimeksi laserissa, onko tullut uusia laitteita Suomeen? Ihan muissa asioissa kävin lääkärissä ja se sanoi ohimennen hänen veljeltään oli poistettu USA:ssa jossain uudella laserilla polttamalla posken sisäpuolelta, ei ulkopuolleta, ja oli lähtenyt kokonaan pois. Suomessa tämä laser ei varmaan vielä käytössä ole??

harmittaa lukea tollaisia vastauksia että poistoon sellaset naamassa olevat..tässäpä nainen jolta on yritetty poistaa jo 26 vuotta syntymämerkkiä poskesta. mutta verisuonimuutos on niin suuri että eipä se lähde. violetit jäljet saan meikattua pois (laaserihoita tehtiin mutta värit palasivat) mutta ainaista posken turvotusta ei saa. omasta asenteesta on ollut kiinni varmasti että ei ole koskaan kiusattu ja poikakavereita on ollut ja mieskin jaksanut yli kuusi vuotta katsella. inhottavimmat ihmiset ovat aikuisia tuntemattomia "ootko mustikkakeittoo syöny?? ootko hammaslääkärissä ollu??" tämän takia en koskaan ole ilman meikkiä missään ja hiukset pysyvät aina auki.

Mun aasialaissyntyisellä lapsella on mongolitäpliä alaselässä ja pakaroissa. Ovat tosi yleisiä aasialaisilla ja afrikkalaisilla lapsilla. Näyttävät tosiaan ihan mustelmilta ja siksi pyysin heti pienenä että neuvolassa merkittiin tieto niistä lapsen potilastietoihin. Löytyy googlesta hakusanalla mongolian spots.

Lapsella oli pienenä myös noin 5cm tumma mansikkaluomirykelmä käsivarressa. Se on nyt 5-vuotiaalla vaalentunut ja laskenut niin ettei luomea meinaa enää edes huomata itsekään. Katoaa varmaan vielä kokonaan kuten mansikkaluomet monesti häviää.