suuri painon nousu raskauden alussa!

Täällä ilmoittautuu äitee joka on antanut itsensä repsahtaa ja pahasti :ashamed:

Olen rv 13+1 ja paino noussut n.5kiloa, löytyisikö kohtalotovereita? Laihdutin puolessa vuodessa tammikuu-kesäkuu 2010 15 kiloa(jonka jälkeen olin edelleen ylipainoinen), mutta kun raskaustesti näytti kesäkuussa plussaa niin kaikki terveys intoilut unohtuivat; HYI MINUA!!! :kieh:

Pitäisi pienokaistakin ajatella. Meille on tulossa neljäs lapsi ja ikäeroksi nykyiseen kuopukseen tulee tasan 2vuotta, joten ihan helppoa ei ole taas kuosiin päästä synnytyksen jälkeen kun on aika itselleen rajallista. Olen itseni pakottanut käymään sen kolme kertaa/vk kunnon reippaalla kävelylenkillä, mutta syön kuin hevonen aamusta-iltaan. Alkuraskauden pahoinvointi oli laatua; kun syöt koko ajan pahoinvointi ei yllätä :ashamed:

Löytyykö muita vai olenko ainut :/
 
:hug: Et kuule oo. Mä olin samoissa lukemissa ja nyt rv 25 niin reilut 10kg lisääntynyt paino. Tosin maha on valtava, ja omasta mielestäni en edelleenkään ole ylipainoinen mutta paha sanoa, itse itseään on niin helppo huijata :ashamed:
 
Näin raskauden loppumetreillä voin lohduttaa, että suuri painon nousu alussa ei välttämättä enteile monen kymmenen kilon nousua raskauden loppuun mennessä . Mulla kertyi rv 25 mennessä 10 lisäkiloa, joista suurin osa tuli syötyä alkuraskauden huonovointisuuden takia (syöminen helpotti pahaa oloa) rv 16 mennessä.
Nyt 37 viikkoa täynnä huomenna ja tuon rv 25 jälkeen paino ei ole noussut yhtään!
 
seawind Olipas lohduttavaa lukea että alkuraskauden nopea painonnousu ei välttämättä jatku samaan tahtiin loppuraskaudessa!!!

Täällä kans tullut jo reilu 10 kg ja rv 24 mennään :ashamed: Ennen raskautta "suunnittelin" että odotusaikana syön todella terveellisesti ja liikun edelleen säännöllisesti mutta p****t!!! Ihan päinvastoin meni mitä ajattelin... Raskauduin koeputkihedelmöityksellä ja jo hormonilääkkeiden takia turposin ja kivuliaan punktion jäljeltä kärsin hieman hyperstimulaatiosta ja kaikki neste tuntu kerääntyvän. Hoitojen jälkeinen turvotus vaihtui raskauteen ja alkuraskauden aikana mulla oli koko ajan nälkä ja mikään kevyt ja terveellinen ei nälkää helpottanut vaan kaikki mahdollisimman epäterveellinen houkutti. Ihankun olis ollu jatkuva krapula ja kaikkea mättöä teki mieli.
Liikuntakin jäi ihan kokonaan. Ensin olin liikuntakiellossa, sitten pelkäsin sen aiheuttavan sikiölle vahinkoa, sitten tuli kesä ja loma ja helteet.
Ja varmaankin tupakan lopettaminen ennen alkion siirtoa hidasti osaltaan aineenvaihduntaan mikä heikenty raskauden aikana muutenki paljon.

Mutta seli seli, saahan sitä selitellä... Ehkä tosta kymmenestä kilosta olis jäänyt puolet tulematta jos olisin tehnyt niinku suunnittelin. Tai sitten ei. Eiköhän se painon nousu ole yksilöllistä raskaudenkin aikana niinku muulloinkin. Ja lopun kaiken mitä väliä sillä on, mä nautin nyt mun pitkään odotetusta raskaudestani, vauvan saanti monen vuoden kärsimyksen jälkeen on niin paljon arvokkaampi asia kuin mikään painonnousu. :heart:

cisu 23+4
 
ekassa neuvolassa oli paino 54.7 (pituus 162) ja nyt rv 27 ja paino 65.8 ja noussut melkein kilon viikossa :eek: En ole erityisesti mässäillyt, mutta kipujen takia en voi liikkua paljoa. Nyt neuvolassa huomauttelevat liiasta painonnoususta ja hävettää nykyään mennä neuvolaan kun saa kuulla että pitäisi pienentää ruokaannoksia vaan.. mutta tätä menoo syön enää omenan per ruokailu..

Alussa alkoi heti paino nousemaan, koska pahoinvoinnin takia jouduin syömään 2tunnin välein tai muuten alkoi oksettaa ja pyörryttää ja paino alkoi nousta.. ja nousee vaan lisää..
 
samma häär joss87, olni hieman painavampi ennen raskautta kuin sinä ja semmoinen +7-8kg varmaan on....21 kasassa. Alussa tuli sen pahoinvointipakkosyömisen myötä joku 3-4kg, sen jälkeen tuo painonnousu on tasaantunut. mahtuu vielä nornihousut jalkaan - paitsi siis tietysti mahan kohdalta. Mut paljon joka tapauksessa. Liikkua jaksan taas, mut onhan se vähän hitaampaa ja erilaista jo. Nykyisin en syö normia enempää, ehkä vähän useammin mut myös terveellisemmin.
En jaksa stressata, vaikka ottaa päähän niitä vaa'an lukemia katsellessa, se on ensi kevään tehtävä karistaa mitä jäljelle jää.
 
Mä teen varmaan ennätykset tässä ketjussa. Rv huomenna tasan 25 ja painoa tullut plussasta n.14kg. Eli siitä päivästä kun tein positiivisen testin -> itse aamupainosta punniten tähän aamuun. Ehkä tällä menolla koko raskaudesta n.20kg. Mutta antaa tulla, eihän se elämä synnytykseen lopu, sen jälkeen on aikaa vuosia ja vuosia pudottaa painoonsa... ;)

Mullakin muuten suurin osa painosta tullut alkuraskaudesta, kun juhlistin raskautta, enkä halunnut riskeerata raskautta yhtään liikkumisella. Ja sitten ne kesähelteet ja nyt välillä jo kävelykin tuntuu raskaalta, alamahaa painaa jne. Niin ja siellä on niin sateista, eikä sadetta kestävä tuulipuku mahdu enää päälle + muita tekosyitä. ;D Eli liikunta jäänyt. Eikä se herkuttelukaan oo vallan loppunut. Näillä mennään, kiroillaan sit myöhemmin.
 

Yhteistyössä