SUURI kirjagallup!!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirjafriikk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirjafriikk

Vieras
A) Minkä kirjan ostit viimeksi?

B) Mikä kirja kesken NYT?

C) Minkä kirjan luit loppuun viimeksi?

D) Mitä kirjaa odotat ilmestyväksi?

Voit myös lyhyesti perustella ja kertoa näistä kirjoista jotakin jos haluat :)

A) Karin Slaughter : Kivun jäljet (Atlanta - sarjan kolmas osa. Sarjamurhaajia, rikoksia, ruumiita ... ei heikkohermoisille. Itse tykkään Slaughterin kirjoista kovasti! )

B) Nora Robertsin kirja, joku sitä uusinta hääsarjaa (Toinen samaa sarjaa oleva kirja menossa nyt, toistaa itseään, tuskin luen enää samaa Robertsin sarjaa olevia kirjoja mutta meneehän tämä kesälukemisena)

C) Marian Keyes : Tuiki tuiki tähtönen (Ihana! Suosittelen kaikille... )

D) Seuraavaa (suomennettua) osaa Black Dagger Brotherhood sarjaan <3 <3 <3

A: Ostin useamman kerralla, kaupungissakun päästi pitkästä aikaa käymään.
B:Just nyt ei ole mitään kesken, viikonloppuna ollaan reissuun lähdössä niin arvon tässä kahdenkirjan välillä kumman ottaisin mukaan.
C:Himoshoppaajan salaiset unelmat
D: höh, näitäkin useampi mitä seurailen.

Mulla kyllä nyt jäänyt harmittavan vähän aikaa lukemiseen isohkon talorempan vuoksi.

A: Itselleni ostin Ruth Rendllin,kerro kerro kuvastin ja Cecelia Ahernin yllätysvieras.
B : Charlaine Harris,kylmäveristen klubi
C : Yasmine Galenorn,noitanainen ja pokkarina Margit Sandemon,jääkansan tarina,kuumetta veressä
D : Yasmine Galenorn,kissanainen ja muistaakseni vampyyritar

Mä olen viimeksi ostanut kirjan vuosi sitten, tais olla joku Henning Mankelin.

Nyt ei ole yhtään romaania kesken, on vaan kasvatuskirjoja. Liisa Keltikangas-Järvisen kirja Temperamentti sekä Sosiaalisuus ja Sosiaaliset taidot.
Antti Heikkilän Näin me keitämme
ja sitten sellainen Kemiaa keittiössä. Ihan supermielenkiintoinen. Kemian näkökulmasta seurataan proteiineja, rasvoja, ym ym. Antaa uuden näkemyksen leivontaan ja esim kananmunan paistamiseen. Hieno kirja.

Tais olla toi Henning Mankelin kirja.. nimeä en muista. Se missä vanha pariskunta katoaa, nainen löytyy murhattuna ja mies joltain saarelta, vakoojia ovat olleet jne jne..

en varmaan mitään kirjaa. Nykyään olen ihan pihalla mitä kirjamaailmassa tapahtuu. Ehkä kun taas elämä rauhottuu niin voi miettiä romaanien hankintaa. Mä kun lopetin kirjakerhojäsenyyden niin oon sen jälkeen ollut ihan tietämätön.

A) Ei mitään hajua, siitä on varmaan vuosi aikaa. Ei ole varaa ostaa, joten kirjasto on ystäväni :D

B) Harlan Coben: Viaton

C) Simon Beckett: Luihin kirjoitettu

D) En tällä hetkellä mitään

A. Tami Hoagin Minkä taakseen jättää (ostin perjantaina)

B. Tuo viimeksi ostettu

C. Diana Gabaldonin Luiden kaiku

D. Tuon Gabaldonin seuraavaa...

Hemingwayn novellikokoelman kirjaston poistomyynnistä. Pakko rajoittaa ostovimmaa, muuten menee kaikki rahat ja loppuu tila kotoa :)

Ayaan Hirsi Ali: Pakomatkalla. Tositarina somalialaissyntyisestä naisesta, joka ajautuu pakolaiseksi Hollantiin, hankkii työn ohessa yliopistokoulutuksen ja nousee valtakunnanpolitiikkaan. Todella rohkea, poleeminen ja viisas kirja.

Jonathan Littell: Hyväntahtoiset. Odotin kai kirjalta liian paljon. Lukukokemus oli raskas ja suuri pettymys.

En osaa sanoa. Melkein kaikki kaunokirjailijasuosikkini ovat valitettavasti kuolleet. Kiinnostavat tietokirjatkin löytyvät yleensä sattumalta, niissä kun aihe on määrävämpi tekijä kuin kirjoittaja.

Jokun Pratchettin kirjan, en muista minkä.

Robin Hobb: Kuninkaan salamurhaaja

Robin Hobb: Salamurhaajan oppipoika

En sinällään ilmestyväksi, mutta kirjastossa minua odottaa Jean Untinen-auel: Maalattujen luolien maa (aloin taas lukemaan ko sarjan läpi kun huomasin keväällä että siihen on ilmestyny uusi osa)

• Tykkää
Reactions: CandleLight
Mä en todella muista minkä oon viimeks ostanu. Mutta lahjaksi sain Virginie Despentes: Kauniita asioita, se on vielä lukemattakin.

Jean M. Untinen-Auel: Maalattujen luolien maa. Tätä kirjaa olen odottanut vuosia, toivottavasti ei ole pettymys! Ihan alussa vasta menossa.

Jane Austen: Järki ja tunteet. Sain luettua tänään. Jostain syystä ei meinannut jaksaa lukea loppuun (veikkaan että viime kuun tapahtumat elämässä vei luku innon).

Sookie Stackhouse-sarjaan on tulossa muistaakseni kaksikin kirjaa tänä vuonna. Joten niitä mä odottelen. Semmosta sopivan kevyttä hömppää tän mun klassikko-projektin rinnalla :)

En sinällään ilmestyväksi, mutta kirjastossa minua odottaa Jean Untinen-auel: Maalattujen luolien maa (aloin taas lukemaan ko sarjan läpi kun huomasin keväällä että siihen on ilmestyny uusi osa)

Pitiäsköhän meidän sopii kirja-arvostelu tulevaisuuteen?

A) Viimesin ostamani kirja varmaan on Yasmina Khadran "Bagdadin kutsu".

B) Kesken on Laura Honkasalon "Tyttökerho". Ja yleensä rinnalla on joku tietokirja,nyt Tiina Kaitaniemen "Luonnollinen lapsuus".

C) Viimeksi luin Anna-Leena Härkösen "Avoimien ovien päivän".

D) Ei ole oikeestaan mitään. Mä lainaan aina kirjastosta kirjani ja usein katson siitä palautetuista jotain kiinnostavannäköisiä kirjoja,koska kai ne ihan luettavia on kerta ihmiset on niitä lainannut :D Silloim kun ostan kirjoja,ostan ne alesta (paitsi jotkut klassikot).

Jostain syystä noi mun kaksi viimeistä lukemaani kirjaa on ollut kauheeta valitusta,oikeesti,ne päähenkilöt ei oo muuta tehnyt kuin valittanut mutta mä en pysty koskaan jättämään kirjaa kesken.
Vaikka toisaalta nyt tuntuu ehkä vähän haikealta kun toi "Tyttökerho" on kohta luettu,kiinnyn aina niihin päähenkilöihin ja tekisi mieli kuulla miten niiden elämä jatkuu.

En ostanut, mutta viimeinen kirja jonka sain, on Adoptiomatka (Anna Pihlajaniemi).

Ei mitään, kun juuri lopetin edellisen kirjan, enkä ole mikään lukijatyyppi.

Anna Pihlajaniemi - Adoptiomatka.

En mitään, kun en tosiaan juurikaan lue :)

Adoptiomatkasta juuri sepustin blogiini. Oli ihan hurjan ihana kirja.
Chef shoppaa osa 2: Adoptiomatka

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Piika-äiti";24124526]Hanna Hauru: Utopia

Conn Iggulden: Tasankojen susi

Mongormery: Kotikunnaan Rilla

Seuraavaa Hannu Raittilaa minä aina odotan.[/QUOTE]

Oliko hyvä? Haurua on monet mulle suositelleet, mutten ole saanut vielä aikaiseksi lukea.

A) Minkä kirjan ostit viimeksi? Kresley Cole Dreams of a dark warrior

B) Mikä kirja kesken NYT? Kresley Cole Dreams of a dark warrior

C) Minkä kirjan luit loppuun viimeksi? Alyson Noel punaiset tulppaanit

D) Mitä kirjaa odotat ilmestyväksi?Uutta J.R.Wardin black dagger brotherhood kirjaa

Elikkä olen paranormal romance fani ja luen pääasiassa kirjani englanniksi.

a) Ostin banaanilaatikollisen pokkareita just tänään, bestsellereitä ja harlequineja
b) Onnistunut Imetys ja Kätilötyö
c) Elaine Coffman; Mustan Douglasin morsian
c) En mitään, kaapissa lojuu sen satakunta lukematonta kirjaa + toi uusin ostos :D

(juu olen oikea kirjatoukka, himoitsen kirjoja olipa ne sitten Egyptin historiasta, kirurgiasta, hömppä-Harlequin tai Decamerone, kaikki menee ja hyvällä "ruokahalulla") :)

A) En edes muista, en ole moneen vuoteen ostanut kirjoja, koska mulla on niitä jo niin paljon ettei mahdu mihinkään, ja osa ihan lukemattomiakin. Äitini ja siskoni ostelee usein, joten lainailen niiltä. Tosin luen aika vähän nykyään kirjoja enää, ei ehdi.

B) Nyt on kesken Stephenie Meyer: Bree Tannerin lyhyt elämä

C) Talvella luin kaikki 4 Stephenie Meyerin Twilightit putkeen viikossa, vähän koukutti ja oli aikaa :).

D) En oikeastaan mitään.

A) Minkä kirjan ostit viimeksi? Suljettu saari (parempi kuin elokuva, joka oli myöskin tosi hyvä)

B) Mikä kirja kesken NYT? Fight Club (samaa kuin elokuvakin)

C) Minkä kirjan luit loppuun viimeksi? Suljettu saari

D) Mitä kirjaa odotat ilmestyväksi? Jeff Longin seuraavaa kirjaa, en tiedä onko edes tulossa.

Huomasin että kaikki noihin tulevat olisivat tietokirjoja. Pitää ottaa näemmä aikaa kertomakirjallisuuteen, elokuvat ja sarjat ovat syrjäyttäneet kirjat pahasti viihdekäytössä.

Ostin 4 kirjaa kerralla, George R.R. Martinin Game of Thrones (josta HBO on tehnyt vasta myös tv-sarjan) ja tämän kirjan 3 jatko-osaa.

Kesken tuo ensimmäinen kirja Game of Thrones, kirjat kaikki englanniksi.

Viimeksi luin loppuun Harry Potterin ja Kuoleman varjelukset (luin uudelleen koko kirjasarjan läpi).

Odotan ilmestyväksi tuon Game of Thrones sarjan kolmea viimeistä kirjaa ja Christopher Paolinin Perillinen-saagan viimeistä kirjaa (ilmestyy marraskuussa).

Tuo Game of Thrones on hyvin kiehtova ja mielenkiintoinen, on ihan oma maailmansa, se on aika monimutkainen selittää. Kyseisestä kirjasta tehty tv-sarjakin on mielettömän hyvä.

Jokun Pratchettin kirjan, en muista minkä.

Robin Hobb: Kuninkaan salamurhaaja

Robin Hobb: Salamurhaajan oppipoika

Luin teininä nuo Robin Hobb:n salamurhaaja-kirjat, tykkäsin mielettömästi. Niihin liittyenhän on tullut myös 3 "uutta" kirjaa, niitä ei ole kyllä tullut (vielä) luettua.

Yhteistyössä