Suuri Käsityö-lehti

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja papu papaija:
Aurinkoista perjantaita kaikille! Tuleekohan jollekin paikalla olevalle Suuri Käsityö-lehti? Mielipiteitä lehdestä?
Mulle tulee. Pidän ko. lehdestä, siellä on monipuolisesti ideoita ja ohjeita joka käsityön saralle :)

Mulle on tullut joskus ja ostelen sitä silloin tällöin irtomyynnistä.

Aikuisten vaatteet ovat mielestäni usein liian yksinkertaistettuja malleiltaan ollakseen kivoja. Maksaahan ne kankaatkin jo paljon. Toki itsekin osaa muuntaa vähän niitä kaavoja, mutta mutta. Mutta on siellä kivojakin juttuja. Tee kylläkin neuleita, nukenvaatteita, otan sisustutusvinkkejä, sun muita suurimmaksi osaksi.

vieras
Mulle tulee taas, pitkästä aikaa. Ihan kiva, peruskaavoja paljon. Tosin sama ongelma kuin melkein missä tahansa käsityölehdessä: pojille ei vain tunnu koskaan olevan mitään kivaa. Mä en löydä edes Ottobresta oikein mun makuun pojan vaatteita. Nytkin olen selannut varmaan koko 2000-luvun tarjonnan kun olen etsinyt kivaa kaupunkitakin kaavaa, mutta turhaan.

Ja sithän näissä lehdissä on se, että ne toistaa itseään. Eli kun on vuoden tilannut lehteä, pärjää sen peruskaavastolla pari - kolme vuotta eteenpäin. Sit taas ehkä vähän muoti muuttunut ja voi jo kaivata uudistusta.

v
Minä olen moneen kertaan miettinyt tilaamista, mutta minusta se on kyllä laatuunsa nähden todella kallis lehti. Vaatteet on todella pelkistettyjä ja suurin osa naistenvaatteista on vähän vanhemmille naisille. Lastenvaatteissakaan harvemmin on sellaisia mitä tulisi tehtyä. Olen kantanut äitini vanhoja lehtiä kotiini ison kasan ja selkeästi huomaa, miten jossain vaiheessa Eurokangas alkoi sponssaamaan kankaita ja se on kyllä näkynyt myös kaavoituksessa pahasti.

vieras
Pitkäikäisenä tilaajana suunnittelen lopettaa tilaukseni. Piti olla uusi suuristunut numero, tuntui vain entistä ohuemmalta. Neuleohjeet ovat aika lailla langanvalmistajien omia ohjeita. Ei tunnu enää juuri mitään antavan, kun on aikamoinen lehtivarasto ennestään.

Ainut parannus viime vuosina on se, että mallien koko skaala on laajentunut, samasta mallista on kaavat niin pienelle kuin isollokin.

minttu
olen tilannut pitkään lehteä ja jo pidempään miettinyt sen lopettamista paljon mainoksia ei asiallisia mallejakaan koneneulojat unohdettu kokonaan vaikka tällä hetkellä koneneulonta on suosiossa, katsoin tv:stä päätoimittajaa ja ajattelin jotta lehtikin on päätoimittajaa varten.

Yhteistyössä