Suuri enemmistö ei halua mamuja naapureiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onpas nuivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo taitaa kertoa siitä, että Suomessa se kantaväestöön sulauttaminen on menny aika pieleen....Toivottavasti sille aletaan tehdä vauhdilla jotain, unohdetaan mamulähiöt jne.

Pitäähän sitä oikeita pakolaisia auttaa! Mutta eihän se palvele kenenkään etua, jos "kaikki" tungetaan yhteen ja unohdetaan se, että he tulivat tänne turvaan ja asumaan ja heidät on saatava osaksi Suomea! Ja vielä meidän lakeja kunnioittaviksi jne..

4l9wl83ze2p.png
1jw0k1kvcev.png

Tuo taitaa kertoa siitä, että Suomessa se kantaväestöön sulauttaminen on menny aika pieleen....Toivottavasti sille aletaan tehdä vauhdilla jotain, unohdetaan mamulähiöt jne.

Pitäähän sitä oikeita pakolaisia auttaa! Mutta eihän se palvele kenenkään etua, jos "kaikki" tungetaan yhteen ja unohdetaan se, että he tulivat tänne turvaan ja asumaan ja heidät on saatava osaksi Suomea! Ja vielä meidän lakeja kunnioittaviksi jne..

Samaa mieltä. Luultavasti nämä mamuhuutelijat ovat kaikki pk-seudulta, jossa muualta tulleita on sullottu samoihin lähiöihin, sellasista lähtökohdista on kovin vaikee lähteä rakentamaan ihmissuhteita suomalaisten kanssa.

Täällä kehäkolmosen ulkopuolella, ainakin omalla paikkakunnallani, kaikki ulkomaalaistaustaiset ovat tulleet ihan samanlaisiksi paikkakuntalaisiksi kuin kaikki muutkin, ne ovat tekemisissä täällä syntyneiden kanssa ja ovat siis "liuenneet" osaksi porukkaa, eivätkä pyöri vain toistensa kanssa.
Ehdottomasti ovat piristäneet tätä paikkakuntaa, ja ovat kivoja tyyppejä kaikki jotka minä tunnen.

Samaa mieltä. Luultavasti nämä mamuhuutelijat ovat kaikki pk-seudulta, jossa muualta tulleita on sullottu samoihin lähiöihin, sellasista lähtökohdista on kovin vaikee lähteä rakentamaan ihmissuhteita suomalaisten kanssa.

Täällä kehäkolmosen ulkopuolella, ainakin omalla paikkakunnallani, kaikki ulkomaalaistaustaiset ovat tulleet ihan samanlaisiksi paikkakuntalaisiksi kuin kaikki muutkin, ne ovat tekemisissä täällä syntyneiden kanssa ja ovat siis "liuenneet" osaksi porukkaa, eivätkä pyöri vain toistensa kanssa.
Ehdottomasti ovat piristäneet tätä paikkakuntaa, ja ovat kivoja tyyppejä kaikki jotka minä tunnen.

Noin se toimiikin, jos heillä on oma halu liueta osaksi porukkaa ja tulijoita on suhteellisen vähän. Täällä pääkaupunkiseudulla alkaa kuitenkin se tuleva todellisuus näkymään, kun mamuja on kohta enemmän kuin kantasuomalaisia. Se tulevaisuudenkuva on todella karu.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
[QUOTE="näin on";30748732]Noin se toimiikin, jos heillä on oma halu liueta osaksi porukkaa ja tulijoita on suhteellisen vähän. Täällä pääkaupunkiseudulla alkaa kuitenkin se tuleva todellisuus näkymään, kun mamuja on kohta enemmän kuin kantasuomalaisia. Se tulevaisuudenkuva on todella karu.[/QUOTE]

Suomi on iso maa, ei kaikkia esim pakolaisia kannata sinne ahtaaseen Helsinkiin ja pk-seudulle jättää. Paremmin tilaa muualla.
Mistähän tuo johtuu että sinne halutaan tehdä maahanmuuttajalähiöitä, se ei paövele ketään, koska tottakai se pitää ihmiset erillään ja syntyy vihaa ja sitämyöten jengejä molemmille puolille. Ei hyvä.
Pienille paikkakunnilla ympäri Suomen, tämä olis mun ratkaisu. Sillon maahanmuuttajista tulee automaattisesti osa yhteisöä.
Ei täällä ole mahdollisuutta eristää ihmisiä minnekään, kun porukkaa muutenkin vähän, sekä alkuperäsiä että tulijoita, kaikkien on tultava keskenään toimeen.

Eihän nykyisen maahanmuuttopolitiikkan tavoitteena edes ole sulauttaa mamuja suomalaisiin, vaan suomalaiset mamuihin.

Suomi on iso maa, ei kaikkia esim pakolaisia kannata sinne ahtaaseen Helsinkiin ja pk-seudulle jättää. Paremmin tilaa muualla.
Mistähän tuo johtuu että sinne halutaan tehdä maahanmuuttajalähiöitä, se ei paövele ketään, koska tottakai se pitää ihmiset erillään ja syntyy vihaa ja sitämyöten jengejä molemmille puolille. Ei hyvä.
Pienille paikkakunnilla ympäri Suomen, tämä olis mun ratkaisu. Sillon maahanmuuttajista tulee automaattisesti osa yhteisöä.
Ei täällä ole mahdollisuutta eristää ihmisiä minnekään, kun porukkaa muutenkin vähän, sekä alkuperäsiä että tulijoita, kaikkien on tultava keskenään toimeen.

Ongelmahan on myös se, että vaikka pakolaisia sijotettaisiin muualle, kuin Helsinkiin, niin heidän mielestään kaikki muut paikat on vaan liian tylsiä heille. Myös pohjoissuomen ilmasto on sopimaton.

Eikös Ruotsissakin noussut kamala häly, kun joitakin pakolaisia sijoitettiin pohjoisemmas? Oli kuulemma epäinhimilliset olot ja he olivat sitä mieltä, että heillä on kyllä oikeus päästä suurkaupungin keskustaan.

Tässäkin on typerää se, että kun suomalaiset suhtautuu näin, niin heti syytellään vaan rasismista. Eikö kannattaisi miettiä mistä moinen ajatusmaailma johtuu?

Mä en ole rasisti, en inhoa ketään ihonvärin perusteella. Mutta kyllä mä nykyään pelkään ulkomaalaisia, vaikka tiedänkin että osa heistä on kunnon ihmisiä. Mutta näitä rikollisia ja ihmishirviöitä on liikaa. Ja mua surettaa niiden kunnollisten puolesta, että he kärsivät myös näistä ennakkoluuloista.

Mutta ihmisten pelko on perusteltua. Ja on myös inhimillistä jo inhota ulkomaalaisia ku heitä kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä, mutta suomalaisten olot huononee.

Ongelmahan on myös se, että vaikka pakolaisia sijotettaisiin muualle, kuin Helsinkiin, niin heidän mielestään kaikki muut paikat on vaan liian tylsiä heille. Myös pohjoissuomen ilmasto on sopimaton.

Eikös Ruotsissakin noussut kamala häly, kun joitakin pakolaisia sijoitettiin pohjoisemmas? Oli kuulemma epäinhimilliset olot ja he olivat sitä mieltä, että heillä on kyllä oikeus päästä suurkaupungin keskustaan.

Tuo on taas sitä persumolotusta jota ei jaksa kuunnella erkkikään. Mamut sitä mamut tätä, tuulesta temmattua huttua. Itse en ole tuollasta ajattelua kohdannut.

Kannattaa tutustua itse muualta tulleisiin, ei se ole mikään iso massa joka ajattelee samanlailla, ne on yksilöitä ja tavallisia ihmisiä kaikki.

Tuo on taas sitä persumolotusta jota ei jaksa kuunnella erkkikään. Mamut sitä mamut tätä, tuulesta temmattua huttua. Itse en ole tuollasta ajattelua kohdannut.

Kannattaa tutustua itse muualta tulleisiin, ei se ole mikään iso massa joka ajattelee samanlailla, ne on yksilöitä ja tavallisia ihmisiä kaikki.

????
No ei siitä ole kovinkaan paljon aikaa kun ruotsalaisissa lehdissä keskusteltiin pakolaisryhmästä, joiden mielestä oli kohtuutonta, että heidät vietiin liian pohjoiseen. Näitä tyyppejä oli bussilastillinen. Muistaakseni heitä haastateltiin televisioonkin. Aika kovaa älämölöä pitivät.

Siitäkään ei ole paljoa aikaa, kun suomen lehdissä oli juttua siitä, että suuri osa maahanmuuttajista siirtyy ensisijoituksen jälkeen Helsinkiin. Ei kai se mikään salaisuus ole tai tuulesta temmattua?
Totesin nyt vain, että sen jälkeen, kun suomessa saa vapaan liikkuvuuden, niin ei kukaan voi sua estää muuttamasta Helsinkiin. Siitäkin syystä nämä hajautukset ja integroitumiset ei toimi. Ne toimivat ainoastaan niiden kohdalla, jotka ovat omasta vapaasta tahdostaan tulleet suomeen elämään, sopeutumaan ja tekemään töitä.

Yhteistyössä