Suuri ahistus, omaa typeryyttä, poliisi mukana jutussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Nainen on vaaraksi autonratissa, taas se on nähty. :laugh:

AP olet syyllistynyt vahingon tuottamukseen ja liikennepakoon, joten varaudu ankariin sakkoihin ja vahingonkorvauksiin. :kieh: :kieh:

Mikähän on omassa elämässsä pielessä, kun toisten pilkkaaminen ja kiusaaminen tuo suurenkin huvin...

Alkuperäinen kirjoittaja police:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Nainen on vaaraksi autonratissa, taas se on nähty. :laugh:

AP olet syyllistynyt vahingon tuottamukseen ja liikennepakoon, joten varaudu ankariin sakkoihin ja vahingonkorvauksiin. :kieh: :kieh:

Mikähän on omassa elämässsä pielessä, kun toisten pilkkaaminen ja kiusaaminen tuo suurenkin huvin...

Liikennepako on hyvin mahdollinen.

Kiitos teille jotka asiallisesti ootte vastaillu. Mä siis tosiaan oon tästä ottanu opikseni, mutta en tiiä oliko mun rikos ihan niin suuri että pitää näin kauan stressata ja murehtia ittesä suunnilleen kipeeks..

Joku kysy missä on tapahtunu. Jyväskylässä olin sillon.

kerro poliisille, että et todellakaan nähnyt siellä pimeessä mitään. ja sit sanot, että kuvittelit, ettei siihen toiseenkaan autoon mitään tullut, kun ei sunkaan autoon.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kerro poliisille, että et todellakaan nähnyt siellä pimeessä mitään. ja sit sanot, että kuvittelit, ettei siihen toiseenkaan autoon mitään tullut, kun ei sunkaan autoon.

Mä aattelin mennä ihan sillä asenteella ettei mitään selityksiä. Tehty mikä tehty ja mä olin joka tapauksessa väärässä ja syyllinen ja toimin väärin. Vaikka en kuinka nähny sitä niin ei se oikeuta siihen pois lähtemiseen.

Soittelin poliisille heti kasilta aamulla kun en kyenny oottelemaan enempää. Mun pitää käydä hakeen sakko ja that's it. Kivasti purkautu stressi itkuna ku sain puhelun hoidettua. En kysyny minkä suurunen sakko, se jääköön nähtäväks kun kohta lähen hakeen. Ja tietty omassa kylässä ei oo poliisia ni pitää ajella tonne 70km päähän noutamaan. Mut ei se mitään, nyt helpotti olo jo niin paljon että melkein leijun.

Eikö teillä kolhituilla ole ilkivaltavakuutusta autoissanne? Korvaa kolhut jos tekijää ei saada kiinni.

Kolhija, teit typerästi kuten itsekin ymmärrät. Luontaistahan tuo on kun pelästyy. Älä silti itseäsi liikaa soimaa, opit tapahuneesta.

Tässä toivomaasi faktaa:

Joka tahallaan tai huolimattomuudesta muuten kuin 73 a, 98-102 tai 105 a §:ssä mainitulla tavalla rikkoo tätä lakia tai sen nojalla annettuja säännöksiä tai määräyksiä, on tuomittava liikennerikkomuksesta sakkoon.

Sakot voit saada, tosin yleensä annetaan vain suullinen tai kirjallinen huomautus. Käräjille et joudu. Ei oikeuslatoksella ole moiseen aikaa tai tarvettakaan. Vahinko, joka voidaan todistaa tehdyksi tahallaan täyttää rikoksen tunnusmerkit. Tietysti se pakeneminen täyttää sinällään tunnusmerkit, mutta kun kyseessä on sakkorangaistus etkä kiellä syyllisyyttä, miksi ihmeessä se kierrätettäisiin käräjien kautta! Höpöä!

Reippaasti vaan poliisin luo. Saat sormen heristystä joko huomautuksen tai sakkolapun verran. Riksilmoitus on tehty, koska tekijää ei ole tunnistettu ja auton omistajan vakuutus kattaa vahingon vain jos rikosilmoitus on tehty. Poliisin luo joudut menemään, koska sinulla tulee olla mahdollisuus kieltää osallisuutesi. Muutenhan kuka tahansa voisi milloin tahansa laittaa kenet tahansa tai tuntemattoman syylliseksi mihin tahansa kolhuun ja vakuutusyhtiön maksajaksi.

hyvä että sinut joku näki tosiaan, pienestä lommosta tai maalinaarmusta voi korjauttaessa tulla iso lasku... Mä olen alkanut jättää autoni parkkipaikoilla syrjäisemmille paikoille, kun muuten tuntuu että aina on joku ovi riuhdottu auton kylkeen tahi kolhaistu muuten...Todella raivostuttavaa jos ei saa tekijää kiinni, ja omasta pussista joutuu korjauttaan toisten typeryyksiä. Tiedän myös ihmisiä ketkä kirjoittaa jo valmiiks vierusautojen rekkareita ylös, jos vaikka jotain sattuis käymään...no ihan sille linjalle en oo kuitenkaan lähtenyt. Eiköhän ne pidä sulle lähinnä uhuttelun "rikospaikalta livistämisestä"...

itsellä on tälläinen samanlainen juttu menossa. kolhaisin autoa parkkipaikalla ja lähdin menemään. poliisi oli eilen soittanut, ja soitin tänään takaisin. ymmärtäväisin mielin homma sujui puhelimessa. sain vastapuolen tiedot ja tein ilmoituksen vakuutusyhtiöön. lisäksi tutkinnan ja homman valmistuttua poliisi lupaisi muistaa minua pienellä sakolla 200-300e. et sillein kun en jäänyt selvittämään asiaa heti paikan päälle.

Yhteistyössä