Suuri ahistus, omaa typeryyttä, poliisi mukana jutussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Typerys

Vieras
Eli siis kärkeen sanon että mä tiedän olleeni idiootti ja ihan kaikkea muuta, etteiteidän tarvii sitä haukkumis puolta hoitaa välttämättä.

Tapahtu siis tässä taannoin, että mä hierasin autollani toista autoa kun peruutin parkkipaikasta pois. En ollenkaa nähny sitä autoa siinä, pimee parkkis ja musta auto jne. Noh, eihän siinä mitään, vahinkoja sattuu. Mutta mitä mä sitten tein.. Aivot meni johonki oikosulkuun ja mä vaan häippäsin *nolotus*. Myöhemmin sitten tarkistin ettei mun autossa ole mitään jälkiä ja hierasu oli oikeesti tosi köykänen niin aattelin ettei siihen toiseenkaan tullu mitään. Vaan ilmeisesti tuli. Tää toisen auton omistaja on jotenki saanu mun rekkarin ja tehny rikosilmotuksen poliisille. Mun pitää tällä viikolla mennä poliilaitokselle selvittämään asia ja mua pelottaa.

Tietääkö kukaan mitä tästä nyt sitten seuraa? Oppirahat maksan nyt, eipä tapahu tällasta enää toiste. Hävettää koko moska aivan järjettömästi.

Saat sakot ja sit sun auton vakuutuksesta korvataan ne toiselle aiheutuneet jäljet. Joudut maksaa liikennevakuutuksen omavastuun + sun vakuutuksen bonukset putoaa jonkin verran (jos sulla sellasia on). Lohdutukseksi voin sanoa että et oo eka etkä ainoa jolle on noin käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
ei kai tosta en kummenpaa tuu tai siis sä korvaat ja menee sun vakuutuksesta menetät bonuksia.. taoi en mä tiedä voitko saada sakot ku pakeneit paikalta...

Sakot saa joka tapauksessa, pakeni paikalta tai ei.

Sen vakuutusjutun mä oon jo tehny ja vakuutusyhtiöltä on korvauspäätös saatu. Siinä kerrottiinki että vaikuttaa bonuksiin. Ei mulla sen suhteen oo ongelmaa, mut tää poliisin osuus pelottaa.

Onkoha ne sakot ihan kamalat ja jääköhän tästä joku ikuinen merkintä niitten kirjoihin että mä olen rikollinen?

hyvä että sut saatiin kiinni. Toivottavasti sulla on vakuutukset kunnossa...
Ihan vain siksi hyvä että saatiin kiinni, koska meille sattui taannoin samoin, että joku parkkipaikalla "kolhaisi" meidän autoa, eikä jättänyt mitään tietoa meille. Ärsyttää hyvin kovasti ja jos tietäisi miten tiukalla mekin eletään koko ajan, nyt autoa koristaa kiva reikä ja lommo puskurissa, odottaa sitä päivää että omaan pussiin ilmaantuu jostain rahaa!!

Ei ne sua poliisilaitoksella tapa. Joudut korvaamaan vahingon varmasti jollain tapaa, mutta parempi tunnustaa kun on kerran tiedot saatu ylös.

Mä oon nyt yli kaks viikkoa stressanu tätä kun poliisi lähetti kutsun ja siinä ilmotti että jää lomalle ja pitää ottaa yhteyttä vasta 27.3. Sillon on 3 viikkoa täynnä. Ahistaa ja hävettää ja ahistaa ja yöunet on menny ja hermot.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
hyvä että sut saatiin kiinni. Toivottavasti sulla on vakuutukset kunnossa...
Ihan vain siksi hyvä että saatiin kiinni, koska meille sattui taannoin samoin, että joku parkkipaikalla "kolhaisi" meidän autoa, eikä jättänyt mitään tietoa meille. Ärsyttää hyvin kovasti ja jos tietäisi miten tiukalla mekin eletään koko ajan, nyt autoa koristaa kiva reikä ja lommo puskurissa, odottaa sitä päivää että omaan pussiin ilmaantuu jostain rahaa!!

Ei ne sua poliisilaitoksella tapa. Joudut korvaamaan vahingon varmasti jollain tapaa, mutta parempi tunnustaa kun on kerran tiedot saatu ylös.

Siis totta kai mä tunnustan, ei mitään järkeä lähtee valehtelemaan. En ehkä kykenis enää olemaan mitenkään päin jos vielä sellasta menisin tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
ei kai tosta en kummenpaa tuu tai siis sä korvaat ja menee sun vakuutuksesta menetät bonuksia.. taoi en mä tiedä voitko saada sakot ku pakeneit paikalta...

miks sakot jos jää paikalle? mä oon joskus vuonna nakki ajanu auton perään ja mä vaan menitin 10% bonuksista ja ei tullu sakkoja.. ja mun kylkeen ajo kerran parkkipaikalla nii se korvas eikä sillekkään tullu mitää sakkoja...

miks sakot jos jää paikalle? mä oon joskus vuonna nakki ajanu auton perään ja mä vaan menitin 10% bonuksista ja ei tullu sakkoja.. ja mun kylkeen ajo kerran parkkipaikalla nii se korvas eikä sillekkään tullu mitää sakkoja...

Oisko se jotain liikenneturvallisuuden vaarantamista? Emmä tiiä, tuli vaan ekana mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä oon nyt yli kaks viikkoa stressanu tätä kun poliisi lähetti kutsun ja siinä ilmotti että jää lomalle ja pitää ottaa yhteyttä vasta 27.3. Sillon on 3 viikkoa täynnä. Ahistaa ja hävettää ja ahistaa ja yöunet on menny ja hermot.

No ei se nyt oo mikään elämää suurempi juttu! :D Todennäköisesti ne poliisin "naureskelee" sulle hyväntahtoisesti ja kirjoitaa sen sakon ja se on sillä selvä. Eiköhän tosta selviä rikesakolla.

Muok. poliis voi kai käyttää harkintavaltaa tuossa sakkoasiassa, mut kyl se kolhiminen periaatteessa iana on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Olishan siel takana voinut olla vaik ihminen. Silloin ei ole katsottu kunnolla, jos on kerran kolhittu.

No ei se nyt oo mikään elämää suurempi juttu! :D Todennäköisesti ne poliisin "naureskelee" sulle hyväntahtoisesti ja kirjoitaa sen sakon ja se on sillä selvä. Eiköhän tosta selviä rikesakolla.

On se mulle ku ei oo ennen mitään tällasta tapahtunu.. Yliaktiivinen omatunto.

On se mulle ku ei oo ennen mitään tällasta tapahtunu.. Yliaktiivinen omatunto.

Tiedän, ei saa moralisoida, mutta kyllä sietää vähän ollakkin...Se että sun autoon ei jääny suurempaa jälkee ei tarkoita etteikö siihen toiseen olisi jääny ja kyllä niitä jälkiä vetuttaa ite korjautella omasta pussistaan kun toinen ottaa hatkat...

Toivottavasti otit opiksesi ja saat asiat kuntoon.
Meille sattui niin vuosi sitten, että meidän autoa oli kolhaistu ihan kunnolla kaupan pihalla mutta se luuseri oli lähtenyt karkuun ja maksut tuli meidän maksettavaksi.
Eikä kolhaisu ollut todellakaan pieni vaan reilu klommo ja naarmut oli tullut :(

En mä ainakaan ole saanut, kun asia on hoitunut ihan sovinnolla autoilijoiden kesken.

Nainen on vaaraksi autonratissa, taas se on nähty. :laugh:

AP olet syyllistynyt vahingon tuottamukseen ja liikennepakoon, joten varaudu ankariin sakkoihin ja vahingonkorvauksiin. :kieh: :kieh:

mä näin kerran kun yks muija teki samalla tavalla, kirjoitin rekkarin äkkiä puhelimeeni ja kirjoitin lapun siihen kolhittuun autoon tuulilasiin :D oli erittäin onnellinen opiskelija kenen auto oli.. kiitteli moneen kertaan ja toi jopa kukkapuskan mulle töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

En mä ainakaan ole saanut, kun asia on hoitunut ihan sovinnolla autoilijoiden kesken.

Mut oliko poliisi paikalla? Poliisilla on oikeus kirjoittaa sakko ko tilanteessa. Mut ei siitä tietty sakkoa saa jos ei kerro poliisille. :xmas:

Jos yhtään lohduttaa, niin tässä kun itse ajattelin itseni sun tilanteeseen, niin mäkin olisin hyvin voinut tehdä noin. :ashamed: Ja varmasti olisin mäkin selitellyt itselleni, että ei siihen toiseen autoon varmaan tullut mitään kun ei munkaan autoon ja sitten yrittänyt unohtaa. Ihan inhimillistähän se on, että yrittää luikerrella inhottavista tilanteista pois. Ehdottoman väärin ja tuomittavaa kyllä, mutta inhimillistä. :hug:

ÄLä huoli. Hyvin se menee siellä poliisilaitoksella. Saat sakot ja jatkat elämää vahingosta viisastuneena. :) Kenenkään henki tai terveys ei ollut vaarassa sun tapauksessasi joten otat sakot oppirahoina ja suuntaat katseen eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja police:
ÄLä huoli. Hyvin se menee siellä poliisilaitoksella. Saat sakot ja jatkat elämää vahingosta viisastuneena. :) Kenenkään henki tai terveys ei ollut vaarassa sun tapauksessasi joten otat sakot oppirahoina ja suuntaat katseen eteenpäin.

Poliisi ei noita sakkoja kirjoita vaan asia menee rikostutkintaan ja syyttäjän kautta käräjille, lisäksi ap saa maksaa oikeudenkäyntikulut. :kieh:

Yhteistyössä