Suurentunut imusolmuke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tobe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tobe

Vieras
Hoitaja löysi kaulastani suurentuneen imusolmukkeen, n.1cmx1cm, se on kivuton. Käski käydä ultraamassa sen, mutta siihen voi tovi mennä ennen kuin aikaa saan, siksi siis kysynkin, että onko muilla ollut tämmöistä ilman mitään huolestuttavaa? Flunssaa tai muuta ei ole ollut.

Minulla on liikkuva imusolmuke kaulalla, ollut tunnettavissa jo ainakin puolisen vuotta. Terveyskeskuslääkärillä kävin näyttämässä. Otti verikuvat ja ne kun oli ok, käski seurailla kasvaaka se vai ei. Tulee usein kokeiltua ja ehkä kuviteltua liian usein, että nyt se tuntuu paljon paremmin kuin ennen. Ärsyttävää.

Minulla tuo menee niin, että kun pää on normaalissa asennossa niin muljahtaa pois sormen alta, mutta kun laitan pään taakse ja kaula on ns kireä niin ei kyllä liiku mihinkään :(

Mulla liikkuu just samalla tavalla. Pitäshän tuo varmaan käydä ultraamassa mutta lääkäri ei antanut siihen vielä lähetettä koska verikokeet OK. Lääkäri sanoi, että hyvin harvoin yksittäiset imusolmukkeet jotka liikkuu antaa aihetta mihinkään vakavaan. Mut kieltämättä toi kyllä häiritsee, pitäisi varmaan alkaa taas terveyskeskukseen pommittamaan.

Mulla myös ongelmia imusolmukkeessa, lisäksi kilpirauhanen on laajentunut ja kaulasta löytyi jotain patteja/nystyjä kun menin lääkäriin valittamaan hengenahdistusta ja rintakipua. Ens viikolla keuhkokuva ja kesäkuun alussa ultra, saa nähdä mitä sieltä löytyy. Lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään erityistä noista, totesi vain että todennäköisesti tulee reissua sisätautilääkärille muttei sitten sen kummempaa.

Niitä aikoja voi saada aika nopeastikin, kun sanoo että asialla on pieni hoppu. Itse sain alle kahden viikon väliajalla nuo molemmat kuvaukset kun sanoin että lääkäri pyysi kiirehtimään :) Soittamallahan se selviää. Toivottavasti ei mitään vakavaa sulla kuitenkaan ole tiedossa :)

Mulla liikkuu just samalla tavalla. Pitäshän tuo varmaan käydä ultraamassa mutta lääkäri ei antanut siihen vielä lähetettä koska verikokeet OK. Lääkäri sanoi, että hyvin harvoin yksittäiset imusolmukkeet jotka liikkuu antaa aihetta mihinkään vakavaan. Mut kieltämättä toi kyllä häiritsee, pitäisi varmaan alkaa taas terveyskeskukseen pommittamaan.

Ihan oman mielenrauhankin takia varmaan kannattaa mennä. Liikkuuko sulla se kuitenkin ihan joka asennossa?

Mulla myös ongelmia imusolmukkeessa, lisäksi kilpirauhanen on laajentunut ja kaulasta löytyi jotain patteja/nystyjä kun menin lääkäriin valittamaan hengenahdistusta ja rintakipua. Ens viikolla keuhkokuva ja kesäkuun alussa ultra, saa nähdä mitä sieltä löytyy. Lääkäri ei oikein osannut sanoa mitään erityistä noista, totesi vain että todennäköisesti tulee reissua sisätautilääkärille muttei sitten sen kummempaa.

Niitä aikoja voi saada aika nopeastikin, kun sanoo että asialla on pieni hoppu. Itse sain alle kahden viikon väliajalla nuo molemmat kuvaukset kun sanoin että lääkäri pyysi kiirehtimään :) Soittamallahan se selviää. Toivottavasti ei mitään vakavaa sulla kuitenkaan ole tiedossa :)

No toivotaan, ettei sinullakaan mitään vakavaa! Odottaminen on inhottavinta.. Multa hoitaja kysyi, että onko ollut hengenahdistusta ja otti happisaturaation (?) joka oli hyvä.

Mulla tuntuu aina pari imusolmuketta kaulalla, siis jo kymmeniä vuosia on tuntunut. Hammaslääkärit niitä aina kokeilee. Ei mulle niistä ole koskaan muuta sanottu kuin on kysytty, onko flunssaa ollut, ja kun sanon, että ei, niin siltikään ei mitään jatkotoimia. Kaipa nuo vaarattomia on, kun niin kauan niitä on ollut.

Kääks, nyt alko taas pelottaa!! ;) Oisin jo mennykkii mutku toi TK ei hevillä tutkituta noita yksittäisiä imusolmukkeita eikä tällä hetkellä ole varaa yksityiselle lääkärille. Mut on se taas huomen sinne soitettava! Ni loppuu tää miettiminen ton asian suhteen! Aijotko itse mennä yksityiselle?

itselle suureni imusolmuke korvan edessä samoin toisella puolella kaulaa. Olivat hyvin kipeitä. Ei pystynyt nukkuun toisella poskella.
Sain antibioottikuurin ja nyt ovat parantuneet.
Korvan edess huomaa et siinä on ollut kipeä kohta.

No toivotaan, ettei sinullakaan mitään vakavaa! Odottaminen on inhottavinta.. Multa hoitaja kysyi, että onko ollut hengenahdistusta ja otti happisaturaation (?) joka oli hyvä.

Multa ei happisaturaatiota oo otettu sitte viimesen sydänfilmin jälkeen, mutta PEF-seurantaan "pääsin". Ventoline on hieman helpottanut hengittämistä nyt muutamana päivänä mitä oon sitä ottanu. Varmaan kattovat sitte paremmin jos kuvista löytyy jotain kattomisen arvosta :) Onko sulla koskaan otettu kilppariarvoja tms? Sehän voi myös aiheuttaa käsittääkseni imusolmukkeiden laajentumista (korjatkaa jos olen väärässä).

Kääks, nyt alko taas pelottaa!! ;) Oisin jo mennykkii mutku toi TK ei hevillä tutkituta noita yksittäisiä imusolmukkeita eikä tällä hetkellä ole varaa yksityiselle lääkärille. Mut on se taas huomen sinne soitettava! Ni loppuu tää miettiminen ton asian suhteen! Aijotko itse mennä yksityiselle?

Se vähän riippuu kauan joutuisin odottamaan sitä aikaa, en todellakaan pysty olemaan epätietoisuudessa hirveän pitkään. Mua vähän toi lohdutti että meillä liikkuu ne samalla tavalla.. Kun tosiaan olen siinä käsityksessä, että liikkuminen on hyvä. Sullakin ollut jo noin pitkään, niin voisi kuvitella, että olisi jo suurentunut jos olisi jotain vakavaa. Plus että verikokeet ok.
Niin onko sullakin siis kivuton?

Multa ei happisaturaatiota oo otettu sitte viimesen sydänfilmin jälkeen, mutta PEF-seurantaan "pääsin". Ventoline on hieman helpottanut hengittämistä nyt muutamana päivänä mitä oon sitä ottanu. Varmaan kattovat sitte paremmin jos kuvista löytyy jotain kattomisen arvosta :) Onko sulla koskaan otettu kilppariarvoja tms? Sehän voi myös aiheuttaa käsittääkseni imusolmukkeiden laajentumista (korjatkaa jos olen väärässä).

Siis aikoinaan mun piti mennä tutkimuksiin, mutta ne jostain syystä jäi. Mulla on semmonen ns joutsenkaula, eli aina kilpirauhaset pullottaa. Ja sen jälkeen on tullut erinäisiä syitä miksi jotkut ovat ehdotelleet, että pitäisi tutkituttaa ne. Ehkä nyt olisi sopiva aika mennä ottamaan vihdoin ne arvot.
Muistatko mikä sinun happisaturaatio oli?

Siis aikoinaan mun piti mennä tutkimuksiin, mutta ne jostain syystä jäi. Mulla on semmonen ns joutsenkaula, eli aina kilpirauhaset pullottaa. Ja sen jälkeen on tullut erinäisiä syitä miksi jotkut ovat ehdotelleet, että pitäisi tutkituttaa ne. Ehkä nyt olisi sopiva aika mennä ottamaan vihdoin ne arvot.
Muistatko mikä sinun happisaturaatio oli?

Kannattais tosiaan käydä kattomassa ne arvot, jossei muuten niin niillä saa poissuljettua paljon asioita. Kilppari kai on semmonen, että siinä on aika valtava se oirekirjo mitä ilmaantuu jos käy vajaalla tai ylikierroksilla. Omaa happisaturaatiota en enää muista, olin aika kamalassa kunnossa (keuhkokuume) sillon sairaalassa ollessani niin multa meni aika pitkälti ohi korvien kaikki lukemat :(

Ja tosiian kun menin terveyskeskuksen kautta eka oli aika hoitajalle. Viikon päästä lääkärille joka käski tulla kahden viikon päästä uudestaan näyttämään. Sen jälkeen otettiin verikokeet ja käskettiin vain seuraamaan jos huomattavasti suurenee tai tulee lisää tunnettavia imusolmukkeita sitten soitto uudestaan. Ois ollu kyl parempi et ois vaa samantien saanu lähetteen siihen ultraan.

Yhteistyössä